X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנשים ששרדו את השואה, ששרדו אימים, ששרדו את החיים במדינה שלנו שמספקת לא מעט קשיים, ולקפל את כל זה לתוך אירוע מצומצם
▪  ▪  ▪
לוויה חטופה [צילום: מחמוד איליאן/AP]

יום אחד עוד נספר על זה בחיוך. בעוד כמה שנים, אולי בעוד עשר או עשרים, נשב עם ילדינו שהיום הם בני חמש או עשר, וננסה להסביר להם את מה שעבר עלינו ועליהם - אז. זו מציאות משוגעת. מציאות משוגעת עם מצבים בלתי רגילים עד כדי הזויים. לצערי הרב, נאלצתי ללוות משפחה ברגע קשה בחייה. אהובם נפטר ולא בעקבות הנגיף. להשתתף בלוייה מצומצמת עם עשרים איש עטויים במסכות. לוויה קצרה, מהירה עד כדי חטופה. ולומר תודה גם על זה, כי יש שאפילו לזה לא זכו.
זה מכאיב. אדם נפטר אחרי כך וכך שנים, וזה יכול להית כל אחד שנפטר בתקופה האחרונה - מהרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון והרב ישעיהו הבר ועוד גדולים וחשובים. אנשים ששרדו את השואה, ששרדו אימים, ששרדו את החיים במדינה שלנו שמספקת לא מעט קשיים, ולקפל את כל זה לתוך אירוע מצומצם. לתוך אפליקציית זום. זה משהו שאני לא יכול לתאר במילים אחרות חוץ ממזל. או חוסר מזל. גם לעזוב את העולם, צריך לדעת מתי. אדם שהיה ראוי לליווי מאות ואלפים, נקבר בעשרה, מוספד בצילום, זה צער גדול לכולם.
להשתתף באזכרה של ההורים, שנופלת ככה בעיצומו של הקורונה ולסיים את האזכרה עם פקחים שמגיעים כדי לפזר אותנו. ואני רוצה ללמד זכות על הפקחים שנהגו בסופר רגישות ובסופר התחשבות. שלא כמו פקחים ושוטרים במקומות אחרים שדי נהנים לחלק דוחות, גם כשמדובר באנשים שגם ככה נמצאים בחוסר בהירות כלכלית בתקופה הזו.
לצאת למילואים בצל הקורונה ולגלות שרבים מחבריך למילואים שבדרך כל מגיעים איתך ביחד, ויתרו על התענוג רק בגלל שהם מעל לגיל חמישים. ואין לי שום טענה כלפיהם. הם צודקים. הם לא אמורים לסכן את עצמם. להגיע למילואים ולגלות שהצבא נוהג כמו בכל מקרה אחר בשיא ההחמרה הנוגעת להסגר. חיילים שמתגייסים נכנסים לבידוד של ארבעה עשר יום, עוד לפני שהם בכלל מתחילים משהו. ילד שרק אתמול היה בבית שלו, פתאום מבודד לשבועיים בלי הנחות. חיילים נמצאים בהסגר לא ידוע מראש כבר חודש, ואת ההסגר הזה הם אמורים לחגוג עם ליל סדר ביחידה.
להבין שהצבא מתמודד עם תרחיש לא צפוי בשום תרגיל אליו התכונן. כמויות של חיילים נשארים בליל הסדר, ומנסים לגלות את החייל שיוכל לקחת על עצמו לנהל ליל סדר. לדאוג לכל כך הרבה אוכל ומצות, רגילות ושמורות, ויין. וסכו"ם לכל כך הרבה שולחנות כי לא ניתן להושיב יותר משני חיילים בשולחן. לקבל אליי סרטון המתאר את הרגע הזה שבו אחיינית שלי נכנסת בהפתעה לבית אחרי ארבעים יום של ניתוק מהמשפחה, ומיד חוזרת לעוד שלושים יום כאלו.
בקשה מהקב"ה
המילואים האלו, שמספקים לי גם כמה רגעים של צחוק. כמו אותה יחידה אליה הגעתי ועל-פי הנוהל עברתי בדיקת חום בשער. עניין אותי לדעת מה החום שלי. החיילת בדקה והראתה לי. 26 מעלות. "זה בסדר אתה יכול להיכנס", אמרה. ניסיתי להסביר לה שעשרים ושש מעלות זה אומר שאני כבר לא יכול להיכנס לשום מקום מלבד מקום אחד והוא לא בבסיס. המסכנה לא הבינה מה אני רוצה ממנה. "אני באמת לא מבינה בזה", כמעט בכתה, "אמרו לי למדוד אז אני מודדת".
לנהל מבצעי הכשרה וניקיון לקראת פסח בזום. ללמוד בזום. לצאת למסע לקניית כיריים כי אלו שיש לי התקלקלו רגע לפני החג, לעמוד בתורים שלפני התורים ולעבור שוב שוב בדיקות חום. מישהו דואג לי כאן למטה. לעמוד מול ביתי הבכורה שעיניה מלאות דמעות. היא לא רוצה יותר ללמוד ככה. היא רוצה כיתה אמתית עם מורה אמתית וילדים אמתיים. ואין לי מה להגיד לה.
לקרוא את המכתב שהיא כתבה לקב"ה "אני רוצה להצליח בלימודים, אבל אני תקועה במשימות של יום ראשון וגם ביום שני היו לי משימות, אני רוצה להספיק הכל. אתה יכול בבקשה לעזור לי"?
לאבחן את ביתי לפי הנחיות הרופא בטלפון, ולפי זה לקבוע מה יש לה ומה לתת לה. היי. אני לא יודע מה איתך אדוני הרופא, אבל אני לא רופא. אפילו לא בכיוון לשם. למעשה הדבר היחידי שיכול להיות קשור אליי כדוקטור זה להיות דוקטור שקשוקה, ובכלל, אני לא סובל שקשוקה.
לחפש לי מניין להתפלל כדי שלא יהיה גדול מידיי, שלא יהיה סגור מידיי ושלא יעברו שם על החוק. לתכנן לביתי יום הולדת בצל קורונה ולהסביר לה שלא נוכל להזמין חברים ואפילו לא בני משפחה. ככה לבד - אנחנו וראש העיר שעובר בחוץ עם ניידת של שירים. מילה טובה על ראש העיר. על הרגישות והנכונות לסייע לכל משפחה ולכל קשיש. מחמם את הלב. פוליטיקאים הם בדרך כלל מילה שבאה לתאר אנשים לא טובים. נראה שלפעמים צריך לחשוב אחרת. מגיע להם גם מילים טובות כשצריך.
להתלבט אם עדיף שיהיו זיקוקים או לא. לחשוב על חוסר המזל של אלו שאחרי שנים של עשייה והצטיינות נאלצים להדליק משואה מהבית. על זהבה בן למשל, ששנים ניסתה לקבל הוקרה והייתה אמורה להופיע בטקס המרכזי ביום העצמאות, על חיילים שמקבלים הצטיינות בזום. על המסע לחיפוש ביצים, על ההצטיידות הבלתי פוסקת בנייר טואלט ובמזון, על טרום פסח, על פסח, על חול המועד, על מימונה, על יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות. והאם זה נגמר כאן או שיש עוד בדרך?

תאריך:  28/04/2020   |   עודכן:  28/04/2020
+בני ברק: התפרעות ומעצרים בעקבות פיזור התקהלות
00:08 29/04/20  |  עידן יוסף

בעקבות דיווח על התקהלות אסורה בתוך בית כנסת של חרדים קיצוניים ברחוב נחמיה בבני ברק, פיזרה המשטרה את עשרת האנשים ששהו בתוכו. בעת הפיזור החלו צעירים להתקהל בחזית הבניין ולהתעמת עם השוטרים תוך שהם גורמים לנזק לניידת משטרה. במקום נעצרו שניים מהמתפרעים והועברו לתחנת המשטרה לצורך חקירתם. מן המשטרה נמסר כי מדובר בכתובת מוכרת, שבה אירעו במהלך השבועות האחרונים מספר אירועים של הפרת צו בריאות העם והתקיימו במקום התקהלויות רבות משתתפים.

+טקס הזיכרון בבית החולים בפרדס חנה לבש נופך צבאי
23:57 28/04/20  |  עידן יוסף

חיילי פיקוד העורף שהיו היום (ג') בסיור בפרדס חנה, נקלעו לטקס יום הזיכרון זיכרון של בית חולים שהם במועצה, שקיים טקס צנוע ופנימי לעובדיו. מפקד גדוד הרפואה במחוז חיפה, רס"ן ד"ר שי הורנפלד, סיפר כי עמידתו ועמידת חייליו בטקס העניקה לו נופך צבאי.
"בסיום הטקס, בא אלי עובד במקום ששכל את בנו החייל בפיגוע שהיה בצומת מגידו בו נרצחו שמונה חיילים. הוא הודה לי והודתי לו חזרה על שנתן לנו את הזכות לחלוק לו כבוד", סיפר.

חיילי פיקוד העורף עומדים בטקס
+הערכות: סגר יוטל על שכונות בטייבה ובחורה
23:44 28/04/20  |  עידן יוסף

‏במל״ל נערכים להטיל סגר על השכונה הבדואית בטייבה ועל שכונה 10 בחורה, לאחר זינוק במספרי החולים בשכונות אלה בימים האחרונים. ממקדים מאמצים בהוצאת חולים מחורה לבתי מלון (גלי צה"ל).

+173 נדבקים חדשים בקורונה; ירידה במספר החולים קשה
23:23 28/04/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן כי נוספו 173 נדבקים מאומתים בקורונה. בכך מגיע מספר החולים המאומתים ל-15,728, עלייה של כאחוז. מספר המונשמים ירד ב-4% ל-92. מספר החולים קשה ירד בכ-8% ל-116 ומניין המתים עומד על 210, עלייה של כ-3% ביממה.

תמונת מצב עדכנית
+א'-ג' ילמדו 5 ימים בשבוע
18:34 28/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד החינוך פרסם את מתווה החזרה ללימודים: כיתות א' עד ג' ילמדו בקבוצות קטנות - ייתכן גם רב גילאיות - בימים ראשון עד חמישי למשך חמש שעות  ▪  כיתות ד' עד ו' ילמדו באופן מקוון חמישה ימים בשבוע - חמש שעות ביום  ▪  גני הילדים יוגבלו ל-17 ילדים בקבוצה  ▪  וגם: היכונו לחזרת מפית האוכל לחיינו

רק תלמיד אחד ליד כל שולחן [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+לא קיבלנו שקל
14:51 28/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

ראיתי בטלוויזיה גברת מקבוצת השובתים ברשתות הגדולות שלא חוזרים לעבודה  ▪  "לא קיבלנו שקל" היא אומרת

אל תפתחו [צילום: איתמר לוין]
+קורונה באירן: 1,112 אנשים נוספים נדבקו בנגיף
14:20 28/04/20  |  מירב ארד

הקורונה באירן: 1,112 אנשים נוספים נדבקו בנגיף, 1506 חולים שהחלימו, ו-71 מקרי מוות חדשים. בכך עלה מספר הנגועים ל-92584, ומספר המתים באירן עולה ל-5,877.

+מאזן ביניים, חשבון נפש
13:56 28/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לא הייתה לי סיבה לפקפק בעמדת ביבי ובר סימן טוב, אבל 60 פרופסורים חלקו בחתימתם על הממשלה, ומיד פרחחי ביבי כינו אותם "סמולנים" ו"הזויים" ומי שצידד בהם הפך ל"חלאת אדם", לא פחות

החזירו את המשק לעבודה [צילום: איתמר לוין]
+כמה אפיונים למצב באזור
13:43 28/04/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה

שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהקורונה הן אירן וטורקיה  ▪  לעומת זאת מדינות ערב לא נפגעו קשה; אבל, מדינות ערב העשירות נפגעו קשות מירידת מחירי הנפט הדרסטית וזה משפיע לרעה על המדינות העניות; אירן ממשיכה "בעסקים כרגיל", בקידום האינטרס האימפריאלי שלה; והפלשתינים מאשימים אותנו בהפצת הקורונה  ▪  ובעזה מוסיפים גם איומים

קורונה באירן [צילום: איברהים נרוזי/פלאש 90]
+התקפות, כזבים - ומעט אמפטיה
13:30 28/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התדרוכים נראים כמו עצרות בחירות, עם תשבחות עצמיות, התקפות על הדמוקרטים והתקשורת - ומעט מאוד התייחסות לקורבנות המגיפה, מנתח וושינגטון פוסט

טראמפ לא מופיע לתדרוך, 26.4.20 / CBS News
נכנס כרוח סערה [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+בראשון תותר כניסת 36,400 פועלים פלשתינים
13:02 28/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי המתווה שאושר העבודה בשגרת הקורונה תנוהל במתחמים קבועים ובקבוצות קבועות של 10 עובדים בהסעות, בלינה, במנוחות ובהפסקות, בתדריכים ובביצוע העבודות, באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה

קבוצות קבועות של פועלים [צילום: איתמר לוין]
+ח״כ תומא-סלימאן: "על רה"מ להתערב כדי הצוותים הרפואיים יקבלו תשלום מלא"
12:40 28/04/20  |  מירב ארד

ח״כ עאידה תומא-סלימאן, יו״ר הוועדה המיוחדת לרווחה ועבודה, פנתה לראש הממשלה בדרישה להתערב כדי להבטיח כי הצוותים הרפואיים החייבים בבידוד יקבלו תשלום מלא על ימי הבידוד. במכתבה נאמר: ״התעקשות האוצר על קיצוץ בפועל בפיצויים של הצוותים הרפואיים אינה מקובלת וממשיכה מגמה ברורה בה האוצר אינו מעוניין לפצות באופן הולם את האזרחים הנפגעים מהמגיפה. סירוב זה לתמוך בצוותים הרפואיים מעורר שאת נפש גדולה עוד יותר לאור העובדה שהם עמוד התווך של ההתמודדות של כלל החברה עם המגיפה.״

+תנו לצה"ל לנצח
12:18 28/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

חיילי צה"ל, בימים אלה, מפילים בעדינות את החומות סביב הקטבים בחברה הישראלית, אלה גם אלה מביטים באלה ולא מוצאים לא זנב שד ולא חד קרן

חשש מנורמליות [צילום: ואדים גירדה/AP]
+ניתן לבצע 15 אלף בדיקות, אין ביקוש
11:43 28/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות הודיע כי הגיע ליכולת ביצוע 15,000 בדיקות קורונה ביום, וכי הוא צופה שניתן יהיה בעתיד לבצע 20,000 בדיקות ביום  ▪  בימים האחרונים נרשמה ירידה במספר הנבדקים והוא עמד על כ-9,000 בדיקות בממוצע

אין ביקוש לבדיקות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+יום הזיכרון בימי קורונה
11:05 28/04/20  |  עו"ד פנינה צ'צ'יק-מנקר   |   לרשימה המלאה

כאחות שכולה אני בטוחה שלו ניתן היה לשאול לדעת הנופלים, הם היו מעדיפים שנשמור על בריאותנו ושנבוא לבקרם בימים שקטים ואינטימיים

זוכרים כל יום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+האם הקורונה תשנה אותם
10:37 28/04/20  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה

סופרים ערבים מביעים דאגה נוכח מחדלם של מנהיגי ערב והמשך התעסקותם במלחמות פנימיות במקום להתאחד ולהתגייס למלחמה בקורונה

נצראללה וסיסמת "הג'יהאד הבריאותי" [צילום: בילאל חוסיין/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
דן מרגלית
לא הייתה לי סיבה לפקפק בעמדת ביבי ובר סימן טוב, אבל 60 פרופסורים חלקו בחתימתם על הממשלה, ומיד פרחחי ביבי כינו אותם "סמולנים" ו"הזויים" ומי שצידד בהם הפך ל"חלאת אדם", לא פחות
עמוס גלבוע
שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהקורונה הן אירן וטורקיה    לעומת זאת מדינות ערב לא נפגעו קשה; אבל, מדינות ערב העשירות נפגעו קשות מירידת מחירי הנפט הדרסטית וזה משפיע לרעה על המדינות העניות; אירן ממשיכה "בעסקים כרגיל", בקידום האינטרס האימפריאלי שלה; והפלשתינים מאשימים אותנו בהפצת הקורונה    ובעזה מוסיפים גם איומים
איתמר לוין
התדרוכים נראים כמו עצרות בחירות, עם תשבחות עצמיות, התקפות על הדמוקרטים והתקשורת - ומעט מאוד התייחסות לקורבנות המגיפה, מנתח וושינגטון פוסט
מירב ארד
על-פי המתווה שאושר העבודה בשגרת הקורונה תנוהל במתחמים קבועים ובקבוצות קבועות של 10 עובדים בהסעות, בלינה, במנוחות ובהפסקות, בתדריכים ובביצוע העבודות, באופן שיאפשר שליטה ובקרה במניעת תחלואה
עמנואל בן-סבו
חיילי צה"ל, בימים אלה, מפילים בעדינות את החומות סביב הקטבים בחברה הישראלית, אלה גם אלה מביטים באלה ולא מוצאים לא זנב שד ולא חד קרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il