X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון החזית העממית פתח בקמפיין תקשורתי חסר תקדים נגד יו"ר הרש"פ עבאס, וגורמים בפתח מביעים חשש כי הוא עלול לפרוש מאש"ף. הרקע למחלוקת הוא כספי ואידיאולוגי והוא החריף מכיוון שהארגון על סף פשיטת רגל
▪  ▪  ▪
סכסוך פנימי [צילום: וויסאם נסאר/AP]

בחודשים האחרונים גברה המתיחות בין ארגון החזית העממית לבין תנועת פתח, עמוד השדרה של הרש"פ. גורמים בכירים בארגון החזית העממית אומרים כי הארגון שוקל ברצינות פרישה מאש"ף או הקפאת חברותו בארגון עד שיוחלף יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
ארגון "החזית העממית לשחרור פלשתין" הוא ארגון מרקסיסטי שנוסד ע"י ג'ורג' חבש ב-1967 והוא השני בגודלו אחרי תנועת פתח. למתיחות חסרת התקדים בין ארגון החזית העממית לפתח יש כמה סיבות:
א. משבר כספי חמור בארגון החזית העממית בעקבות סירובו של יו"ר הרש"פ להעביר לארגון את תקציביו שמשולמים מ"הקרן הלאומית" של אש"ף. מדובר בקרן המשמשת לפעילות אש"ף. פעילי החזית העממית טוענים כי הנכסים בקרן שייכים לעם הפלשתיני ולא ליו"ר הרש"פ או לארגון פתח.
תקציבי הארגון קוצצו כבר לפני שנתיים בהוראה של מחמוד עבאס, כדי לנסות ולכופף את הארגון, להרחיקו מחמאס ולנסות להכתיב לו את הקו הפוליטי. ב-2018 חתם עבאס על צו המורה על הפסקת תשלום המשכורות והקצבאות שהועברו מאש"ף לארגון החזית העממית. הופסקו גם התשלומים עבור משפחות "השהידים" של פעילי החזית העממית.
ארגון החזית העממית מתנגד בתוקף להסכמי אוסלו ולתיאום הביטחוני בין הרש"פ לישראל ודוגל בהמשך המאבק המזוין נגד ישראל. מאז הסכמי אוסלו הוא יישר קו עם חמאס, ובעשור האחרון הוא מחרים גם את דיוני מוסדות אש"ף.
על-פי טענות גורמים בחזית העממית, הארגון נמצא על סף פשיטת רגל ויש לו חובות של יותר מ-3 מיליון דולר.
ב. גל מעצרים של פעילי הזרוע הצבאית של הארגון "אבו עלי מוצטפא" בשטחי הגדה על-ידי השב"כ הישראלי בעקבות הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב ז"ל במעיין עין בובין באזור רמאללה. במסגרת החקירה נחשפה תשתית חבלנית גדולה של הארגון ונעצרה חברת הפרלמנט הפלשתיני ופעילת ה-BDS ח'אלדה ג'ראר, שמשמשת בתפקיד ראש הארגון בגדה, לאחר שהחליפה זמנית את מנהיג הארגון אחמד סעאדאת המרצה עונש מאסר בכלא הישראלי על תכנון רצח השר הישראלי רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל.
בחזית העממית טוענים כי מנגנוני הביטחון של הרש"פ מסייעים לשב"כ הישראלי לחשוף את פעיליהם בגדה ואף עוצרים אותם בעצמם.
ג. פרשת מותו של פעיל החזית העממית עומר אלנאיף. אלנאיף מצא את מותו בנסיבות מסתוריות בבניין השגרירות הפלשתינית בסופיה שבבולגריה.
ארגון החזית העממית דורש מיו"ר הרש"פ להקים ועדת חקירה לאומית בהשתתפות נציגים של כל הפלגים הפלשתינים מכיוון שלטענתו הרש"פ טייחה את החקירה.
אלנאיף היה מבוקש על-ידי ישראל באחריות לרצח תלמיד הישיבה אליהו עמדי בעיר העתיקה בירושלים ב-1986. בחזית העממית טוענים שהוא נרצח על-ידי שכירי חרב של המוסד הישראלי בסיוע המודיעין הכללי הפלשתיני של הגנרל מאג'ד פרג'.
בכירי ארגון החזית העממית יצאו למתקפה תקשורתית חסרת תקדים באמצעי התקשורת הערביים וברשתות החברתיות כשהם ממקדים את חיצי הביקורת ביו"ר הרש"פ עבאס. הם האשימו אותו בדיכוי הארגון, בפיראטיות בכל הקשור לכספי הארגון ובסחיטה פוליטית.
בפתח זועמים על ארגון החזית העממית שמנצל את משבר הקורונה ואת החששות של הרש"פ מסיפוח ישראלי קרוב של שטחים בגדה כדי להשתלח בעבאס. פתח פרסמה ב-28 באפריל הודעה הקוראת לחזית העממית להתנצל בפני עבאס ופתח על קמפיין ההשמצות שלה. עם זאת, גורמים בפתח אומרים כי בוועדה המרכזית של פתח יש גורמים המתנגדים למדיניות הנקמנית של יו"ר הרש"פ בארגון החזית העממית. אולם עבאס והגנרל פרג' הצליחו להשתיק את הקולות האלה.
המחבלת ליילה ח'אלד, שהתמחתה בחטיפת מטוסים בשנות ה-70 והיום היא חברת הלשכה המדינית של ארגון החזית העממית, טוענת כי עבאס אמר לבכירי ארגונה כי הוא יעניש אותם מכיוון שאינם מצייתים לו, אך הם לעולם לא ייכנעו.
ההערכה בתנועת פתח היא כי מדובר במשבר אמיתי שעלול להתפתח לנתק מוחלט בין ארגון החזית העממית לתנועת פתח ולאש"ף דווקא בתקופה רגישה של משבר הקורונה ושל אפשרות סיפוח שטחים מהגדה לישראל בעוד כחודשיים.
אולם עבאס מתעקש ורוצה להכניע את ארגון החזית העממית לקבל את תנאיו. כל ניסיונות התיווך נכשלו עד כה. מי שמרוויח מהמצב הפוליטי הזה היא תנועת חמאס שאימצה לחיקה ברצועת עזה את ארגון החזית העממית.
המדיניות הדיקטטורית של עבאס מוסיפה לו מתנגדים אבל הוא לא מתרגש. כל עוד ישראל תומכת בו וצה"ל שומר על שלטונו בתחומי הגדה הוא איננו מודאג מהאופוזיציה הפלשתינית.

תאריך:  01/05/2020   |   עודכן:  01/05/2020
+גשר צר על הנהר
13:49 01/05/20  |  אורי שרגיל   |   לרשימה המלאה

אנחנו לא נורבגים, לא נטועים בבלגיה, אפילו לא בדנ-סמרק שבאירופה  ▪  אנחנו נטועים בין שבטי מוסלמים במזה"ת, עוינים וחדים כתער

רודף אותנו [צילום: הבית הלבן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
המהומות ברחבי לבנון התחדשו בשבוע האחרון ובמרכזן זעם עממי על המערכת הבנקאית בעקבות הפיחות הגדול בלירה הלבנונית, עליית המחירים ותופעות השחיתות. חיזבאללה מלבה את האווירה ומנסה למוטט את המערכת הבנקאית בגלל שניסתה לאכוף עליו את הסנקציות האמריקניות
אל"מ (מיל.) אודי אבנטל
אירן מרחיבה את תוכנית הגרעין וצמצמה את הזמן שיידרש לה לצבירת חומר בקיע, וממשיכה לבחוש בהצלחה בעירק    ישראל צריכה להיות ערוכה לפעילות זו ולהדק את התיאום עם ארה"ב – וגם עם ג'ו ביידן
עמוס גלבוע
שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהקורונה הן אירן וטורקיה    לעומת זאת מדינות ערב לא נפגעו קשה; אבל, מדינות ערב העשירות נפגעו קשות מירידת מחירי הנפט הדרסטית וזה משפיע לרעה על המדינות העניות; אירן ממשיכה "בעסקים כרגיל", בקידום האינטרס האימפריאלי שלה; והפלשתינים מאשימים אותנו בהפצת הקורונה    ובעזה מוסיפים גם איומים
שאול מנשה
סופרים ערבים מביעים דאגה נוכח מחדלם של מנהיגי ערב והמשך התעסקותם במלחמות פנימיות במקום להתאחד ולהתגייס למלחמה בקורונה
יוני בן-מנחם
סעודיה דחתה שורה של מתווכים ערביים בכירים שפנו אליה בבקשה כי תשחרר עשרות פעילי חמאס העומדים לדין בתחומה באשמת סיוע לזרוע הצבאית ברצועת עזה. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מיישר קו עם ארה"ב וישראל ומתייחס לתנועת חמאס כארגון טרור שיש לאסור את פעילותו בממלכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il