X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ליעקב ליצמן הייתה חשובה השבת, מדוע ביקש לקבל לידיו את תיק הבינוי והשיכון, ולא למשל את תיק העבודה והרווחה, שבאמצעותו יוכל לצמצם משמעותית את חילולי השבת?
▪  ▪  ▪
ליצמן. הכובע לא קובע [צילום: פלאש 90]

שר הבריאות יעקב ליצמן מציג עצמו כמי שדואג לכבודה של שבת. אולם במקום לקפוץ לנהר ולהציל את השבת הטובעת, במהלך כהונתו כשר הבריאות עמד על גדת הנהר והביט מנגד, מחשש שבגדיו יירטבו. אם בעבר עוד ניתן היה לשמוע אותו צווח ככרוכיא על חילולי השבת, הרי שהיום אפילו קול ענות חלושה אינו משמיע.
לפני שנתיים התפטר ליצמן מתפקיד שר הבריאות במחאה על עבודות הרכבת בשבת, והפך לסגן שר. "לשר יש אחריות קולקטיבית, הוא מצביע עם הממשלה - ואני לא יכול להיות שותף ואחראי לחילולי שבת. יותר לא אהיה שר", הסביר. עם התפטרותו של נתניהו מתפקיד שר הבריאות, חזר ליצמן לכהן כשר כאילו כלום. עבודות השבת נמשכו כרגיל, ולשיטת ליצמן - גם האחריות הקולקטיבית שלו עצמו.
אפילו חוק "התחשבות במסורת ישראל" שחוקקה הכנסת לאחר ההתפטרות, במטרה לצמצם את העבודות בשבת, הפך לאות מתה, לאחר שהמפלגות החרדיות לא עמדו על כך שייאכף.
גם בתפקידו כסגן שר הבריאות וכשר, כשל ליצמן בעמידה על משמר השבת. בכירי משרדו מתראיינים בשבת לרדיו ולטלוויזיה, דובר המשרד מפרסם בשבת נתוני תחלואה ותמותה מקורונה, דוברים של בתי חולים ומד"א שולחים הודעות לתקשורת בשבת, בתי מרקחת מוכרים בשבת מוצרים לא רפואיים שאסור להם למכור ועוד.
אם לליצמן הייתה חשובה השבת, מדוע ביקש לקבל לידיו את תיק הבינוי והשיכון, ולא למשל את תיק העבודה והרווחה, שבאמצעותו יוכל לצמצם משמעותית את חילולי השבת?
מי שקופץ לביצה הפוליטית בשליחותם של גדולי ישראל חייב ללכלך ידיו בשפיר ובשליה. עשה זאת בעבר סגן שר העבודה הרב מנחם פרוש ז"ל, שהצליח לסגור עסקים רבים שנפתחו בשבת. הימנעותם של ליצמן וחבריו במפלגות החרדיות מלפעול לצמצום חילולי השבת היא שמאפשרת את התרחבותם, ומהווה אות קלון לכל מפלגה המבקשת לשאת את דגל השבת.
האם השבת תתבע את עלבונה מידי הפוליטיקאים שלא פעלו לשמירתה במרחב הציבורי? איני יודע חשבונות שמיים. אבל גם מי ששמע ושתק, ולא קם מולם ואמר "לתקוני שדרתיך ולא לעוותי" לא יוכל לרחוץ בנקיון כפיו.

תאריך:  01/05/2020   |   עודכן:  01/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיקוח ליצמן דוחה שבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי צריך את זה?
בן משה  |  2/05/20 21:26
 
- אהבתי ל"ת
כמה נכון  |  3/05/20 10:58
2
עידן רוצה שליצמן יבקיע גול עצמ ל"ת
עידן הלא מעודן  |  3/05/20 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדעון סער
מסכנה אחת אין ולא תהיה לאיש אפשרות לשמור על הרשות השופטת: מפני עצמה. הסכנה שבכניסת בית המשפט לזירה הפוליטית היא בראש ובראשונה לו עצמו. איפה הימים ששופטי בית המשפט העליון כתבו בפסקי-דינם על הצורך בריסון עצמי בבוא בית המשפט לשקול התערבות בסמכויותיהן של הרשויות האחרות?
נסים ישעיהו
אחרי מאה ועשרים לא משנה בכלל כמה כסף וכוח צברו או כמה כבוד קיבלו, לא על זה יזכרו אותם, יזכרו אותם על המעשים שלהם, אם טובים היו או להפך, אם הוסיפו טוב בעולם וכו'. כלומר מה שיזכרו זה רק איזה בני אדם הם היו
יובל לובנשטיין
זו העת לא להקשיב לפקידי האוצר, שכל הזמן חונכו ואולפו לקמץ בכל מקום, אלא לפתוח את היד ולחלק ביד פתוחה ונדיבה או כפי שנהוג לומר לתת "ביד חמה" זו העת לגלות מנהיגות ואומץ לב אזרחי, לצאת מהשבלונה ופשוט "לשפוך כסף" כדי לשקם ולייצר מקורות הכנסה עתידיים למדינה ולא להיגרר ולגרור את המשק למיתון ממושך, איטי וכואב
בצלאל סמוטריץ'
רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות. המחשבה השטחית לפיה עבודות רכבת בסדר גודל כזה מאפשרות סגירה או פתיחה של הרכבת מהיום למחר היא פשוט עצובה, ואם היא לא הייתה עצובה היא הייתה מעוררת גיחוך
עו"ד יערה דיטשר
פירמות עורכי הדין הגדולות בעולם נפגעות משמעותית מן הקורונה וצפויות לצמצם את מספר עובדיהן אחריה    ייתכן שרבים מהשכירים של היום ימצאו את עצמם בחברות המעניקות שירותי מיקור חוץ למשרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il