X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומרת חברת הייעוץ של משרד התקשורת כניסת מתחרים תשפיע רק על 10% מהשוק
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מחירי שירותי הסלולר יורדים בכל העולם, אך בישראל הם יורדים פחות מאשר במדינות אחרות באירופה - כך קובעות מסקנות חברת הייעוץ הבינלאומית NERA, לבחינת התחרות בשוק הסלולר הישראלי.
מסקנות NERA הוגשו למשרד התקשורת ולעיונן של חברות הסלולר, ונמסרו ל-TheMarker. עם זאת, נקבע כי המחיר לדקה בישראל במונחי כוח קנייה נמצא ברמה מהנמוכות בהשוואה עולמית.
עוד נקבע בדוח NERA, כי יש מקום להכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר הישראלי, כיוון שהתחרות בשוק אינה מספקת בשל חסמים קיצוניים. עם זאת, החברה מציינת כי אין לצפות למהפכה בענף עם כניסת מפעילי הסלולר החדשים.
לדעת NERA, השחקנים החדשים שיפעלו בשוק הסלולר הישראלי יוכלו לתת פתרונות בתחום מנויי ה-Pre Paid (תשלום מראש), ולעודד את התחרות בתחום זה. "בשוק הפרטי לא תהיה מהפכה, וכניסת המתחרים החדשים תשפיע רק על 10% מהשוק", קובעת NERA.
ההמלצה של NERA למשרד התקשורת היא לאפשר מכרז לקבלת רישיונות להפעלת שירותי סלולר על גבי תשתיות הסלולר הקיימות של המפעילות. עוד ממליצים ב-NERA, לשקול התערבות ישירה בשוק רק באם אחרי 9-6 חודשים לא מצליחים השחקנים החדשים להגיע להסכמות מול המפעילים באשר לתנאי דמי המעבר שישולמו בגין העברת השידורים על גבי התשתית שלהן.
עוד נקבע במסקנות, כי מפעילי הסלולר הגדולים בישראל תופסים נתחי שוק נמוכים יחסית בהשוואה למרבית שוקי הסלולר בעולם, ושרמת הריכוזיות בשוק הסלולר הישראלי יחסית נמוכה. עם זאת, ב-NERA הבחינו בהבדל הגדול שבין תנאי שוק הסלולר בישראל במגזר העסקי לבין אלה הקיימים בשוק הפרטי והם מציעים דרכים להקטנת הפער הזה.
ב-NERA רואים בתוכנית ניידות המספרים, שתיכנס לתוקפה ב-1 בדצמבר השנה, ככזו שיכולה לסייע בהחלשת החסם העיקרי בשוק, ומציינת כי שיעור הנטישה בישראל נחשב נמוך מאוד. ב-NERA מציינים לטובה את השירות בישראל בשוק הסלולר שנחשב כעומד בסטנדרט מהגבוהים ביותר בעולם.
בחברות הסלולר העריכו שההמלצה שתונח בפני משרדי התקשורת והאוצר תציג צורך בהכנסת מתחרים חדשים לסלולר, והן כבר מנסות מזה כמה חודשים להתמודד עם החלטה צפויה שכזו. כעת יידרש שר התקשורת, אריאל אטיאס, לבחון את המלצות NERA ולהכריע אם נכון להכניס מתחרים נוספים לשוק הסלולר בישראל. אטיאס עשוי לזמן שימוע בנושא.
השר אטיאס לא צפוי להכריע בסוגיה בזמן הקרוב, והוא עשוי לבקש לבצע בחינה מדוקדקת של המסקנות והסייגים שהציגה לו NERA ואת השפעתם על מחירי הסלולר בישראל ועל רמת השירות בענף.
היוזמה להכנסת מתחרים נוספים לשוק הסלולר במסגרת של מפעילים סלולרים וירטואלים (MVNO), הפועלים על גבי תשתיות חברות הסלולר הקיימות, נמצאת בטיוטת חוק ההסדרים של האוצר. מדובר ברפורמה המשמעותית ביותר בשוק הסלולר בשנים האחרונות, כשקיימת אפשרות להכנסת מתחרים לשוק הסלולר היוקרתי החולש על כ-60% מהכנסות שוק התקשורת בישראל.
חברות הסלולר עוקבות בדריכות אחר ההחלטה הקרובה של משרד התקשורת בנושא, והן הזמינו מצידן עבודת מחקר מקבילה לזו של NERA על-ידי חברה בינלאומית אחרת.

תאריך:  21/09/2007   |   עודכן:  21/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחירי הסלולר בישראל יורדים פחות מבאירופה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יורדים כלפי מעלה ל"ת
תפוזי  |  21/09/07 00:39
2
רק התפרסם ששר התקשורת
עופר11  |  21/09/07 05:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
העמדתם של ששה תלמידים שחורים לדין באשמת הכאת תלמיד לבן בבית ספר תיכון בעיירה הקטנה ג'נה - מסעירה את ארה"ב כולה
עידן יוסף
ארגון רבני צהר ומשפחות החטופים פונים בקריאה לבאי בתי הכנסת ולמנחי התפילות ביום הכיפורים, להקדיש את תקיעת השופר בזמן תפילת הנעילה לתפילה לשחרור החיילים החטופים והנעדרים    אלפים צפויים להשתתף בכינוסי תפילה ולימוד המתקיימים זו השנה השמינית בכ-250 מוקדים ברחבי הארץ, והשנה - גם בקיבוצים
רותי אברהם
בית הדין הארצי דחה בקשתו של רכז מודיעין ברשות המיסים שחשף שחיתות, להחיל עליו חוק ההגנה    השופטים: הרים הקול ודיבר בלשון בוטה
עידן יוסף
היחמורים נכחדו מנוף ארצנו לפני כמאה שנה    בזכות פרויקט להשבת היחמורים לטבע של רשות הטבע והגנים וגן החיות התנ"כי, מתהדרת כיום ישראל באוכלוסיית היחמורים הפרסיים הגדולה בעולם [צילום: ליאור כהן/רשות הטבע והגנים]
מערכת ONE
הפועל תל אביב סיימה משחק ב-0:0 מאכזב מול א.י.ק. סולנה לעיני 10,000 צופים באצטדיון בלומפילד במסגרת הסיבוב הראשון של גביע אופ"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il