אני החתום מטה, קלינסקי איתן, מורה בגמלאות בעשור התשיעי לחייו פונה לעזרתך בשם כל ספרי הלימוד באזרחות ובשם תוכנית הלימודים באזרחות, המונחים על שולחני נזופים לנוכח דרך הפעולה של ועדות בכנסת ישראל.
אני המורה הגימלאי,
איתן קלינסקי, פונה אליך,
איתן גינזבורג, חבר בכנסת ישראל, שגם נושא בתפקיד חשוב של יושב-ראש ועדה מאוד נכבדה בכנסת.
אני מבקש לנצל את היותך חבר כנסת ועורך דין להיענות לבקשתי ולהיות נציגם של ספרי הלימוד באזרחות המוגשים לתלמידי ישראל, ונציג תוכנית הלימוד באזרחות המונחים על שולחני, שבין הכתוב בהן ובין המציאות פעור פער בלתי נסבל. אבל אסור להשלים עם עוצמת הפער.
יש לי בקשה אליך, חבר הכנסת איתן גינזבורג. הבה נקרא יחד רק קטע אחד מתוכנית הלימודים באזרחות: "... ועדה בכנסת ישראל דנה ברגיעה רבה וביסודיות רבה בנושאים העולים בפניה לדיון. נציגי כל המפלגות מלבנים באריכות כל פרט ופרט בחוק המוצע בדיון מכובד ומעמיק. משימתם לרדת לשורשו של כל סעיף בחוק ולהביא לשולחן הדיונים בכנסת ניסוח חוק מוגמר שנבחנו.... "
לצערי, תקצר היריעה מלקרוא את כל המובאה הארוכה. אך אחרי אתנחתה קלה נמשיך לקרוא קטע נוסף: "לוועדה יש יתרון בכך שהיא מתנהלת תוך שיח וקשב לדברי כל חבר בוועדה המעלה את טיעוניו והשגותיו בהרחבה. מתאפשרת הבאת מומחים ואנשי אקדמיה, המוסיפים מידע חשוב לחברי הוועדה. נציגי המפלגות בוועדה מעלים השגות ושואלים את המומחים שאלות. רק אחרי החלפת דעות ודיון רציני ומעמיק, בו מתאפשר לכל חבר בוועדה להעמיק בפרטי כל הסעיפים וללבנם, מציגה הוועדה את סיכומיה בפני כנסת ישראל, המצביעה על החלטתה....."
איתן גינבורג, נראה לי, שגם אתה סבור, שבוועדה בה אתה יושב-ראש שלה, לא היה מאומה ממה שמוצג בתוכנית הלימודים באזרחות. לצערי, קיימת עוצמת פער מדאיגה בין המציאות בוועדה, שאתה יושב-ראש שלה, ובין הכתוב בתוכנית הלימודים, עליה נדרש לשקוד התלמיד בבית ספר תיכון, ועל כך הוא ייבחן בחודש הבא בבחינת בגרות באזרחות.
זה יהיה מגוחך, אם תלמיד בבחינת הבגרות באזרחות ינסח את תשובתו על דרך עבודתה של ועדה בכנסת על-פי הכתוב בספר האזרחות, אחרי שראה בוועדה בה אתה משמש יושב-ראש רק פרץ צעקני ומתלהם ללא כל קשב וחילופי דעות בשיח מכובד.
אני מבקש ממך, עקב היותך עורך דין, להיענות בחיוב לבקשתי לייצג את תוכנית הלימודים המבוישת והנכלמת על-ידי יושבי ראש ועדות כוחניות. איתן גינזבורג, אתה כבעל ניסיון בניהול ועדה, וכמי שנושא בתואר עורך דין, לפני שאתה מגיש את התביעה המשפטית אבקשך לעבור על כל ספרי הלימוד באזרחות ולעבור על כל תוכניות הלימודים.
אני מקווה. שתענה בחיוב למשאלתי ותתבע את עלבונם של ספרי הלימוד באזרחות ותוכניות הלימוד, שנותרו נזופים ונעלבים, כי בין הכתוב בהם ובין המציאות בדיוני הוועדות פעור פער. אני מקווה, שתייצג בנאמנות את תוכניות הלימודים ואת ספרי הלימודים על עלבונם הצורב, שלמעשה אין קשר ביו הכתוב בהם ובין המציאות בכנסת.
אני מקווה, שתייצג את תלמידי ישראל, הנופלים קורבן לעוצמת הפער בין מלל עקר חסר משמעות בתוכנית הלימודים ובספרי הלימוד ובין איך נראית וועדה בכנסת ישראל, שאתה אחד מיושבי הראש שלה. אנא, כעורך דין, מצא את המוסד המתאים שבפניו תועלה לדיון התביעה.