X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
התסריט מן העבר יחזור ביתר שאת גם בעתיד ככל שיגבר המתח ישלה הרוב הלבן כי יעלה בידו לקנות את הרגיעה בהפקרת היהודים
▪  ▪  ▪
טראמפ. מסית [צילום: אוון ווצ'י/AP]

אמריקה בוערת מפני שניהלה בעשרות השנים האחרונות קפיטליזם חזירי, ולא ניצלה את האתנחתה של שנות ברק אובמה לעכב את המגמה; והיא בוערת מפני שהאפרו-אמריקנים וההיספאנים חשים בעליית כוחם מזה, ומוסיפים לנהוג כאילו האפליה נמשכת בממדים המפלצתיים מן העבר מזה, אף שהיא עדיין קיימת; ואפילו תהיה רגיעה וג'ורג' פלויד יחייך מעולם שכולו טוב, כלשונו חסרת הרגישות של דונלד טראמפ, הבעיה תצוץ מחדש.
מפני שתהיה או תיחלש המגמה האלימה של המפגינים - ההתנגשות בכוחות המשטרה בלתי נמנעת, ואם הרצח הבא יהיה פחות מזעזע הוא עדיין יהיה כזה, ויצית מדורה אחרי מדורה.
האם ב-2020 ההתפרצות הזאת מזיקה לטראמפ או מועילה לו? תלוי בנקודת המבט. טראמפ יוזם בכל צומת סוער בחברה האמריקנית חיכוך ומתח פנימי ושיסוי והסתה. אם בסופו של דבר תגבר חרדת הרוב מערעור היציבות הוא יקבל בנובמבר קולות לבנים של דמוקרטים מסורתיים. לא הרבה, אבל מספיק כדי להימנע מהצורך בדיור חלופי מחוץ לבית הלבן.
בתוך כך צפה האנטישמיות המהותית והשורשית של חלק מהמפגינים (אין זאת אומרת שאינה קיימת, סמויה לפי שעה, גם במחנה שמנגד. יש לבנים קיצונים, שסביר להניח כי לא הצטערו לראות בתי כנסת נשרפים בידי המפגינים).
בעניין זה אין מה להוסיף. התסריט מן העבר יחזור ביתר שאת גם בעתיד. ככל שיגבר המתח ישלה הרוב הלבן (המתכווץ משנה לשנה) כי יעלה בידו לקנות את הרגיעה בהפקרת היהודים. הם שוב יהיו "יהודה איש קריות" ודמותו ב"הסוחר מוונציה" וישתקפו באנשי העסקים המרושעים שצצו בפרשיות האחרונות. כבמדינות אחרות בעבר ינסה הרוב הזה להינתק מן היהודים תמורת שקט שיבטיחו המפגינים, וזו אשלייה שתצלח לכמה שנים ותתמוטט.
הדבר נראה בלתי אפשרי. במדינות רבות זה נראה בלתי אפשרי. בעבר הרחוק והקרוב. אבל זה תמיד קורה. עשור, אולי שניים, והאנטישמיות תגיח במלוא עוצמתה המרושעת גם ב"ארץ הזהב". יש חוקיות ב"רבותיי ההיסטוריה חוזרת".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  07/06/2020   |   עודכן:  07/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מתקשה להאמין, שאפשרי בכלל במדינת ישראל, שמערכת ארגונית כלשהי תבוא לבית המשפט ותתקין שם את מערכת ההגברה, שתמתין לנאשם כדי שבאמצעותה ישא את דבריו נגד כל המערכת התובעת אותו לדין
דן מרגלית
חכמים יעצו כבר לפני כ-1,800 שנים: "אל תרצה את חברך בשעת כעסו ואל תנחמנו בשעה שמתו מוטל לפניו..."
אברהם שרון
יש להסיר אלתר את הפרסומת המסוכנת והמסכנת חיים - "אם זה דחוף מתקשרים" - של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמורה להילחם עליהם ולא לסכן אותם
צילה שיר-אל
נושאי תקשורת שוב עומדים להיות בנסיגה בתקופה הקרובה    נהוג להתייחס אל הנסיגה כדבר מאוד שלילי. אולם ההתייחסות הנכונה לנושא, היא להבין כי הבעיה הייתה כבר קיימת ואילו רק בזמן הנסיגה היא פרצה החוצה בכל עוצמתה
אלי אלון
ב-6 ביוני 1967 בעת מלחמת ששת הימים נהרגו אם ובנה בן ה-13 במפולת חפירה (שוחה) שנחפרה לשמש כמקלט מאולתר בשכונת נווה עמל בהרצליה    בתוך רצף אירועי וקרבות מלחמת ששת הימים נעלם כמעט לגמרי אירוע זה מדפי ההיסטוריה ודומה כי רק מעטים שמעו או קראו עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il