X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
את פרס ישראל האלטרנטיבי העניקו לסופרת הילדים האהובה תמר בורנשטיין-לזר, מאות אלפי ילדים, הורים, נכדים ונינים שגדלו על דמויות הספרים האהובים
▪  ▪  ▪
חלק בלתי נפרד מהספרות [צילום: יוסי צבקר]

היא לא קיבלה את פרס ישראל, גם אחרי 450 ספרים, גם שהגיעה לגיל 93, גם כשמאות אלפי ילדים נולדו, גדלו, בגרו, עם ספריה המשמחים. היא הלכה לבית עולמה בלי ההכרה הממסדית הגבוהה ביותר, נטולת פרס ישראל.
את פרס ישראל האלטרנטיבי העניקו לסופרת הילדים האהובה תמר בורנשטיין-לזר, מאות אלפי ילדים, הורים, נכדים ונינים שגדלו על דמויות הספרים האהובים, מקופיקו ועד צ'יפופו, נכסי צאן ברזל של ספרות עממית, מדוברת, שהעלו בת שחוק, שהומחזו, הפכו לסרטים והיו לחלק בלתי נפרד מספרות דור הילדים.
גילוי נאות, לפני שתים עשרה שנים הגעתי עם בנותיי, טליה ורוניה, לביתה של הסופרת במסגרת 'מסע בין ספרים' אותו בחרנו כנושא בת המצווה של הבנות. האירוח המרגש של תמר שפתחה את דלת ביתה ולבבה לבנות, היה יותר מאוהב. במשך שעות אחדות בתוככי 'מקדש קופיקו' בבית המיוחד, סיפרה תמר על תהליך היצירה, על הבחירה בנושאים, על אהבתה לקופיקו שהיה לסמלה המסחרי-ספרותי. רגע לפני שנפרדנו כשבאמתחת בנותיי ספר עם הקדשה אישית של הסופרת, נשמע צלצול מהפקס', כן היה דבר כזה, הסופרת אחזה בדף שנפלט מהפקסימיליה, ידיה רטטו מהתרגשות, "אוהו, איזה יום יפה היום, אמרה ולחייה מסמיקות, הספר 'קופיקו' זוכה בפרס נובל', עם ב' רפוייה, הגיע לידיה, וחיוך התפשט, חיוך של שמחת סופרת אמיתית.
נפרדנו מתמר אך לא נפרדנו מספריה שתמיד היו מקור לנחמה בפשטותם, בהומור הקסום, בעלילה שנראתה לכאורה סתמית, אך בקצה היה מסר סמוי, מהדהד. לתמר ברונשטיין-לזר לא היה לובי לדחיפתה לקראת פרס ישראל, בוחרי הפרס והוועדות שהוקמו לא חשבו שהסופרת הצברית עם הכתיבה המדוברת חפה מיוהרת השפה הגבוהה, פורצת הדרך ראויה לפרס, הקוראים בהמוניהם כמעט ארבעה דורות: הורים, ילדים, נכדים ונינים, העניקו לה את פרס ישראל האלטרנטיבי.
מדינת ישראל יכולה לתקן את העיוות, להעניק לסופרת הפורה ואוהבת הילדים את פרס ישראל לספרות ילדים, גם לאחר פטירתה. עד היום קיבלו את פרס ישראל לספרות ילדים: מרים ילן שטקליס, אליעזר שמאלי, נחום גוטמן, עמיר אנדה, לוין קיפניס ומימה אבידר-טשרנוביץ, דבורה עומר. תמר בורנשטיין-לזר ראויה ביותר להיות סופרת הילדים השמינית הזוכה בפרס ישראל בקטגוריית סופרי ילדים.
ואם...
ואם...
ואם חברי הוועדה הבוחרת אינם מתרשמים משפתה הקולחת, אשר יופייה בפשטותה, אינם מתרשמים ממאות אלפי הקוראים אשר גמעו בשקיקה את ספריה, אינם מתרשמים מקול צחוקם של הילדים, אינם מתרשמים מלובי הילדים הווירטואלי, אינם מתרשמים מכך ששיני הזמן לא הוציאו את ספריה מהקונצנזוס, יואילו להעניק את פרס ישראל על תרומה מיוחדת למען החברה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  17/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופרת שהעלתה בת שחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמדומני שבעבר אגוד הסופרים
בני בנקר  |  20/06/20 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
יותר קל לשכנע את הציבור ש-80 פרופסורים מאסכולות שונות אינם מבינים מה הם אומרים מאשר להודות בטעות
ציפורה בראבי
לא רק המדבר לשון הרע חוטא, המאזין-המקבל לשון הרע חוטא - ולא פחות    שמיעת לשון הרע הוא כמשפט ללא סניגור, רק תובע ומאזין יש שם
אלי אלון
במהלך טיול של תלמידי גימנסיה רחביה ירושלים באזור קיסריה, במאי 1943, מצא אחד התלמידים בחולות נפל של פגז מרגמה    הוא הרים אותו, נשאו בידו והחל לשחק בו    זמן קצר אחר כך אירעה התפוצצות אדירה שגרמה למותם של 4 תלמידים ולפציעתם של כ-10 תלמידים   
הפרשה נשכחה במשך שנים ויש אומרים שהוצנעה במכון
יוסף קנדלקר
צה"ל צריך להגיב כמו שצה"ל מגיב כשהוא מחפש מחבל ומפגע שבורח לתוך הכפרים האלו    להטיל סגר על הפזורה, לכתר, להיכנס ולעבור בית בית עד שמוצאים את המתפרעים
ד"ר דב גולדפלם
ישיבה של 30 תלמידים בחלל סגור במשך יום לימודים שלם, גם אם מאוד מתאמצים, כמעט ולא תורמת להשכלתם ולקידומם האינטלקטואלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il