X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעירק נרצח ד"ר הישאם אלהאשמי, פרשן ביטחוני ידוע המתנגד לאירן לאחר שמתח ביקורת נוקבת על המליציות הפרו אירניות והאשימן בהפעלת טרור. ההערכה בעירק היא הרצח הינו מסר מאירן לראש הממשלה כאט'מי לחדול מהניסיונות לפרק את המליציות מנשקן אחרת הוא צפוי לגורל דומה
▪  ▪  ▪
[צילום: משרד התקשורת העירקי/AP]

הרצח של ד"ר הישאם אלהאשמי, החוקר והפרשן הביטחוני הידוע בעירק מסעיר את המדינה ואת העולם הערבי, ראש ממשלת עירק מוצטפא כאט'מי הבטיח ללכוד את הרוצחים ולהענישם אך נראה כי בקצב האירועים בעירק גם חייו נתונים בסכנה. ד"ר הישאם אלהאשמי נרצח ב-6 ביולי בשעות הערב, הוא הגיע במכוניתו לביתו במזרח בגדד ואז ירו בו מטווח קצר 2 רעולי פנים שהיו רכובים על אופנועים ונמלטו.
האזור שבו אירע הרצח הינו אזור שקט יחסית מבחינה ביטחונית ובשליטת הממשלה, בעקבות הרצח הדיח ראש ממשלת עירק את הגנרל מוחמד קאסם, קצין בכיר במשטרה העירקית שהיה אחראי על אותו האזור. שום ארגון לא נטל אחריות על ההתנקשות בחיי הישאם אלהאשמי, ישנה גירסא כי הוא נרצח על-ידי המליציות הפרו-אירניות בעירק וגירסא אחרת כי הוא נרצח בידי דאעש, אולם הדעה הרווחת בעירק היא כי אירן עומדת מאחורי הרצח.
ד"ר הישאם אלהאשמי התמחה בחקר המליציות הפרו אירניות בעירק ובארגון דאעש, כמה ימים לפני הרצח הוא תקף בראיון לערוץ "אלחורה" את המליציות הפרו אירניות בעירק וכינה את אנשיהן "פורעי חוק וטרוריסטים". ביום הרצח עצמו הוא התראיין לערוץ טלוויזיה מקומי UtvIraq ומתח ביקורת נוקבת על המליציות שתוקפות ברקטות מסוג "קטיושה" את בניין השגרירות האמריקנית בבגדד, "האמריקנים מגינים על עצמם במערכות נ"מ והצבא העירקי עומד ומסתכל על הנעשה" אמר אלהאשמי. הוא טען שארה"ב איבדה כל תקווה שהמדינה העירקית תגן על שגרירות ארה"ב בבגדד כפי שהיא מחויבת לעשות.
אחד מחבריו סיפר כי הוא תכנן לעזוב את עירק לאחר שקיבל איומים על חייו בעקבות דוח שחיבר על המאבקים הפנימיים בתוך מליציות "אלחשד א-שעבי".
מסר חד-משמעי לראש הממשלה כאט'מי
להערכת פרשנים בעירק, המליציות הפרו אירניות רצחו את הישאם אלהאשמי בהוראה מטהרן, כנראה ממפקד גיס "אלקודס" החדש אסמעיל קאא'ני, כדי להעביר מסר חד-משמעי לראש הממשלה העירקי מוצטפא כאט'מי "ליישר קו" עם המליציות הפרו אירניות במדינה אחרת מחכה לו גורל דומה לגורלו של ד"ר הישאם אלהאשמי, שהתנגד בפומבי להשפעה הגדולה של אירן בעירק באמצעות המליציות הנאמנות לה.
המסר המופנה לראש ממשלת עירק הוא לוותר לאלתר על כוונותיו לפרק את מליציות "אחשד א-שעבי" מנשקן ולזרז את יציאת כוחות צבא ארה"ב מעירק, בהתאם להחלטת הפרלמנט העירקי שהתקבלה לאחר חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני בתחילת השנה.
ראש ממשלת עירק נמצא בבעיה גדולה, הוא נתון בין הפטיש האירני לסדן האמריקני, בשבוע שעבר הוא עבר השפלה גדולה לאחר שנאלץ, תחת איומי המליציות, לשחרר ממעצר 14 פעילים של מליציית "גדודי חיזבאללה" שביצעו פיגועי ירי רקטות על השגרירות האמריקנית בבגדד ולעבר בסיסים עירקים המארחים את חיילי צבא ארה"ב.
האירנים נטשו את השפה הדיפלומטית ועברו למעשי טרור, הם בעצם אומרים לכאט'מי בשפה שאיננה משתמעת לשתי פנים כי אם לא יציב את עצמו בצד הנכון של המפה, צפוי גל חדש של התנקשויות פוליטיות בעירק של כל מי שמזוהה כתומך של ארה"ב, כולל הוא עצמו, עירק נמצאת במצב כלכלי קשה, משבר הקורונה היכה במדינה ונראה כי התקוות שתלה הציבור בממשלה החדשה עלולות להתנפץ בקרוב.
האצבע המאשימה בעירק מופנית לעבר מליציית "גדודי חיזבאללה" כי היא שאחראית לרצח הישאם אלהאשמי,המליציה פירסמה הודעת הכחשה, גורמי הביטחון בעירק אומרים כי ארגון דאעש נחלש וכי הוא איננו מוסגל להוציא לפועל התנקשות מקצועית במרכז בגדד, לכן החשד נופל על אחת ממליציות "אלחשד א-שעבי". בבגדד שורר פחד גדול והאווירה קשה, חבריו של הישאם אלהאשמי לא נכחו בהלוויתו מחשש שיחוסלו גם הם, הרשתות החברתיות סוערות ובהן האשמות כלפי המנהיג העליון של אירן כי הוא "רוצח".
ראש הממשלה כאט'מי עסוק בימים אלה בתהליך של עריכת חילופי גברי בצמרת הצבא העירקי, הוא הדיח כמה מפקדים בכירים, כמו ראש המודיעין הצבאי הגנרל סעד אלעלאק, בניסיון לצמצם את השפעת מליציות "אלחשד א-שעבי" על הצבא כדי שיוכל לנסות ולפרק אותן מנשקן, הוא במרוץ נגד הזמן מחשש שיודח או יחוסל.

תאריך:  09/07/2020   |   עודכן:  09/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
למרות המצב הכלכלי הקשה באירן ומגיפת הקורונה, היא ממשיכה לנסות ולהדק את הטבעת סביב ישראל באמצעות "ציר הרשע" שהיא עומדת בראשו. ישראל ממשיכה בפעילות גלויה וחשאית נגד "ציר הרשע", גורם בכיר הבקי במזה"ת מעריך כי המלחמה החשאית של ישראל תסלים בחודשים הקרובים אך לא תביא למלחמה אזורית
יוני בן-מנחם
ראש ממשלת ירדן לשעבר, פאיז אלטראוונה מעורר סערה פוליטית בירדן לאחר שטען בראיון טלוויזיה כי אין שום סכנה לירדן מהסיפוח הישראלי וכי בקעת הירדן הינה שטח פלשתיני ולא ירדני. דבריו הביכו את ארמון המלוכה השומר על שתיקה, אך מפלגת האופוזיציה הגדולה התומכת ב"אחים המוסלמים" תקפה אותו, הדרמה בשיאה
ד"ר אברהם שלום
עמוק ביסוד התוכנית עדין נשארו עקבות של הנחות יסוד וטעויות העבר של מחלקת המדינה האמריקנית    בשיחות עם הממשל אין על הממשלה להצטמצם בדיונים על מפות ועל כבישים, אלא להסביר ולפרט מה המשגים בהנחות היסוד
יוני בן-מנחם
ארה"ב ממשיכה בנחישות לקדם את "חוק קיסר" המטיל סנקציות על המשטר הסורי ומאיימת על איחוד האמירויות בסנקציות אם ימשיך לתמוך במשטרו של בשאר אסד. בעוד מדינות ערב המתונות חוששות מחידוש הקשר עם המשטר הסורי, פתח איחוד האמירויות מחדש את שגרירותו בדמשק והוא מארח בשטחו את בני משפחת אסד
יוני בן-מנחם
סימנים ראשונים להיחלשותו של הנשיא בשאר אסד על-רקע המצב הכלכלי הקשה והתחדשות ההפגנות נגד המשטר בדרום המדינה. הממשל האמריקני מגלה נחישות בישום הסנקציות הכלכליות על המשטר הסורי, דבר שיעכב גם את שיקומה של המדינה מנזקי מלחמת האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il