X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תקופת הקורונה והחופש הגדול השונה שהם חווים כילדים אינה פשוטה זה לא הזמן להעיר, להציק, לשפוט או להגיד להם לסגור קצת את הפה ולרזות - עכשיו הזמן לחזק את הילדים
▪  ▪  ▪
לאכול בריא [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

התופעה של עודף משקל בקרב ילדים ובני-נוער הולכת ותופסת תאוצה בתקופות מאתגרות כמו בחופש הגדול ובכלל. הג’אנק פוד, המיעוט בפעילות גופנית בחוץ ושפע החטיפים העצום נותנים את אותותיהם.
להלן מספר טיפים שניתן ליישם בכל בית על-מנת לעזור לילדים לאכול נכון בחופשתם.
ארוחות משפחתיות - שבו לארוחה משפחתית ביחד, לפחות פעם ביום. שינוי אמיתי אצל הילדים מגיע מאיתנו וחייב להיות מלווה בהמון תמיכה ועזרה מצד כל בני המשפחה. זו הזדמנות נהדרת לזמן איכות עם הילדים שלא תמיד מצליחים להשיג בשגרת היום יום העמוסה. הוכח כי ארוחות משפחתיות מפחיתות התנהגות סיכונית אצל ילדים ומעלות את תחושת הביטחון העצמי ואת ההצלחה בהרגלי אכילה בריאים ובחיים בכלל. בנוסף, הגישו לשולחן מאכלים בריאים ודאגו לשמש דוגמה ולאכול אותם יחד עם הילדים.
התארגנות מראש - חשוב להתארגן מראש גם בבית וגם בפעילות בחוץ ולא לסמוך על אחרים או להיות ספונטניים. דאגו להצטייד באוכל בריא ונשנושים שהילדים אוהבים ובחרו אותם בעצמכם וזאת למנוע מלחטוף משהו עתיר קלוריות ושומנים. אפשר גם לשלב את הילדים בהכנה מראש של כריכים שהם אוהבים, שקיות קטנות עם ירקות/פירות/חטיף קטן שהם אוהבים ואפילו לקבוע מראש שאוכלים בבית וקונים בחוץ רק קרטיב וכדומה.
נשנושים לארוחות ביניים - רצוי לקבל עם הילדים החלטה ביחד שפעם ביום מותר להם שקית קטנה של חטיף קנוי (בבקשה אל תאסרו עליהם לגמרי - האיסור גורם בדיוק להפך). בשאר הארוחות מכינים מראש נשנושים אחרים שמגרים את העין ואת הקיבה כמו: כריכונים חמודים יפים עם חלבונים טובים כמו חביתה, טונה, פנקייקים בריאים, טוסטים קטנים עם גבינה צהובה וצלחת יפה של ירקות ופירות חתוכים יפה - וכמובן אפשר לעודד את הילדים לעשות זאת בעצמם ולפרגן להם על כך.
דברו אל הילדים כמו שהייתם רוצים שידברו אליכם - ילדים לא אוהבים שמדברים אליהם בהתנשאות או בסיסמאות וקלישאות - זה רק מעצבן אותם יותר ופעמים רבות גורם להם לעשות דווקא (אגב, גם אתם כמבוגרים לא אוהבים את זה) - ולכן התמקדו בשיחה מלב אל לב על התזונה ובעיקר לשאול שאלות ולכוון את הילד למצוא פתרונות בעצמו - זה עובד! זכרו, ילדים לומדים בעיר ממה שהם רואים אתכם עושים ולא ממה שהם שומעים אתכם אומרים.
לתרגל בעקביות ובעקשנות - לא קל לשנות הרגלי אכילה שגורמים לעודף משקל. לכן, נדרש תרגול רציף וסבלנות. פשוט להמשיך לתרגל עד שזה משתנה - וזה משתנה!! למשל, לתרגל שעות קבועות לארוחות מרכזיות ולארוחות ביניים קטנות עד שהגוף יתרגל וגם הילד... סדר יום עם ארוחות קבועות יתרום להצלחה!!
פעילות גופנית - לעודד ילדים לצאת מהבית כמה שיותר על-מנת להפעיל את הגוף. גם מול הטלוויזיה או בערוצי היוטיוב ניתן לראות אימוני כושר מכל הסוגים וביחד עם הילדים להחליט שכל יום עושים ביחד כמשפחה או אימא ובת, אבא ובן. לצאת יום יום לפארק, לשחק בכדור, להליכה בים. פעילות גופנית תורמת רבות למערכת העיכול לעבוד טוב יותר ומונעת אכילת יתר משעמום ועצבנות.
הקפידו על שתיית מים - תנו דוגמה אישית והרבו בשתיית מים בכל מיני דרכים בבית. קנקן יפה עם נענע או בקבוק אישי מגניב לכל אחד במקרר ולמדו אותם לשתות בפזורה שווה לאורך כל היום. הימנעו כמה שיותר מלקנות הביתה שתייה מתוקה עתירת קלוריות וסוכר. שתיית מים עוזרת הן לתהליך העיכול והן לתחושת השובע במהלך היום - אוכלים יותר כשצמאים ואין מספיק נוזלים בגוף.
העניקו לילדים כלים לביטחון עצמי גבוה - תקופת הקורונה והחופש הגדול השונה שהם חווים כילדים אינה פשוטה. זה לא הזמן להעיר, להציק, לשפוט או להגיד להם לסגור קצת את הפה ולרזות. עכשיו הזמן לחזק את הילדים, לחבק, להעצים ולתת דוגמה אישית - ואז ביום שהעודף משקל או האכילה המוגזמת תפריע להם - הם יבקשו עזרה! ילד שגדל עם ביטחון עצמי, יצליח להתמודד עם כל דבר. משקל הוא רק מספר הוא לא הילד שלכם. הקפידו לחזק אותם ולאהוב אותם יום יום, שעה, שעה - הם ילמדו לבד, תאמינו לי, לקבל החלטות שטובות יותר עבורם.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעזור לילדים לאכול נכון בחופש הגדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יופי ל מאמר
חנה סביון  |  8/12/22 18:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תראו כמה שקרים ביחד: 7,500 שקל הוא הסכום המירבי; מן הסיוע יש להוריד מס הכנסה; הסכום שיינתן בפועל לא יספיק למחיה בסיסית    אולי החמור ביותר: בין שליש לשני שלישים מהסיוע נטו, יחזרו מיד למדינה כתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי
עידן יוסף
התנגשות סוגיית התשלום במזומן של האזרחים הוותיקים בדרישות הנהגים למנוע חיכוך עם הנוסעים בתקופת הקורונה ראוי שתיפתר בצורה הגיונית ושכלית ולא מהבטן באופן ספונטני שאין בו ראייה ארוכת טווח ומתכללת
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
המצוקה הקשה בלבנון דוחקת לפינה את חיזבאללה ומנהיגו    ניתן להניח, כי לפחות בטווח הקרוב – ה"פתרון" של הארגון לא יהיה מלחמה עם ישראל
יואב יצחק
שאלה זו מתעוררת, וביתר חדות, נוכח עסקה שביצע סאסי, במסגרתה מכר באוגוסט 2019 את השליטה בחברת דלתות חמדיה לפי שווי של כ-150 מיליון ש"ח    את החברה, שאותה אומנם השביח מאוד, רכש ב-2008 ב-10 מיליון ש"ח; כדי לרכוש בזול מהקיבוץ הוא ערך "הסכם ייעוץ" פיקטיבי ונסתר עם יו"ר החברה דאז, אבי מרגלית, שהיה ממונה מטעם הקיבוץ ושימש גם כנאמן הקיבוץ לניהול המו"מ
גל פרל-פינקל
צה"ל צריך לחזק את כוחות היבשה, כדי להנחית מהלומה ניצחת על חיזבאללה וחמאס    דווקא בשל הקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון, על תוכנית "תנופה" לבנות את הצבא המתאים ביותר למידותיה של ישראל ולאתגרים שבפניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il