X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דונלד טראמפ בראיון לפוקס ניוז, 19.7.20 / וושינגטון פוסט
מיט רומני, ליז צ'ייני, לארי הוגן

"מועדון המורשת" נגד טראמפ

ניו-יורק טיימס על שלושה מבכירי המפלגה הרפובליקנית, שגם אבותיהם היו מראשי המפלגה, המתייצבים כיום נגד טראמפ - אם כי לא באותה צורה
▪  ▪  ▪
צ'ייני. ביקורת ללא קרע [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

אחת המסקנות המקובלות מנצחונו של דונלד טראמפ בבחירות 2016 היא שהייתה זו מכה קשה לשושלות: הוא גבר על ג'ב בוש, הבן והאח של נשיאים לשעבר, ועל רעייתו של נשיא לשעבר. אבל למרות שטראמפ השלים בגדול את השתלטותו על המפלגה הרפובליקנית, שלושה מאנשי הדור הישן שלה מצויים בין מבקריו הקולניים ביותר. אלו הם מושל מרילנד, לארי הוגן, בנו של חבר בית הנבחרים לורנס הוגן, שהצביע בעד העמדתו לדין של ריצ'רד ניקסון; חברת בית הנבחרים ליז צ'ייני, בתו של סגן הנשיא לשעבר, דיק צ'ייני; והסנאטור מיט רומני, שהיה מועמד המפלגה לנשיאות ב-2012 ובנו של ג'ורג' רומני, שהיה מושל מישיגן ומועמד לנשיאות.
"מועדון המורשת" – כפי שמכנה ניו-יורק טיימס קבוצה זו של מתנגדי טראמפ – כולל את הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן ואת אחיו ג'ב, לשעבר מושל פלורידה. הוגן תקף את טראמפ על טיפולו בקורונה; צ'ייני יצאה נגדו בפרשת אוקראינה; רומני היה הרפובליקני היחיד שתמך בהדחתו; והנשיא לשעבר יצא בעקיפין נגד טיפולו בקורונה.
אחד המאפיינים הבולטים של ההיסטוריה העכשווית הוא המהירות בה יכולות להשתנות זהויות פוליטיות. סטיוארט סטיבנס, פעיל רפובליקני בכיר ומתנגד חריף של טראמפ, טוען שהמפלגה עברה מסע של עשרות שנים עד שהגיעה לגזענות, אנטי-הגירה וטראמפיזם. כך למשל, הנאום בו קיבל בוש את מועמדות המפלגה לנשיאות ב-2000 נראה כאילו נישא לפני מאות שנים, עם הדגש שהיה בו על ענווה וחמלה.
עד לאחרונה, איש לא היה מכנה את רומני כמורד בתוך המפלגה, אבל עידן טראמפ מציב אתגרים בפני אופיים של נבחרים רפובליקנים בכל הרמות. רומני מעריץ את אביו, שלדבריו מהווה כיום מודל עבורו מול טראמפ: "למדתי שאם אינך הולך בעקבות מצפונך, זה רודף אותך הרבה מאוד זמן. בשלב הזה של חיי, אני לא אעשה זאת". אז מה אתה מתכוון לעשות? "לא אגיד לך", הוא משיב בצחקוק.
תחושות של היסטוריה ומוניטין משפיעות במידה רבה יותר על פוליטיקאים שהם "הבנים של", אומר העיתונאי וההיסטוריון ג'ון מיצ'ם, המיודד עם משפחת בוש. הללו נוטים יותר לחשוב במונחים של "מה ייאמר עלי" ו"מה יהיה משפט ההיסטוריה על האופי שלי". לדבריו, הללו מבינים שמקום טוב בהיסטוריה כרוך בהתייצבות מול גלי השעה המשתנים. ולכל הפחות, מורשת פוליטית משפחתית מלמדת שניתן לשרוד גם לאחר קבלת החלטות קשות.
כך למשל אמר הוגן על הצבעתו של אביו של ניקסון: "הוא שילם מחיר כבד. הוא איבד ידידים בקונגרס, הוא איבד תמיכה של בוחריו והוא הרגיז את הבית הלבן". ניקסון עצמו אמר בדיעבד, שהצבעתו של לורנס הוגן הייתה עבורו איתות רב-משמעות לאובדן התמיכה בו בקונגרס. ההיסטוריה הייתה אדיבה כלפיו, אומר בנו: "הוא הצביע לפי מצפונו ונודע כאדם אמיץ".
בניגוד לרומני, היודע שתפקידו בסנאט הוא האחרון בקריירה שלו, הוגן וצ'ייני עשויים ללטוש את עיניהם לתפקידים בכירים יותר, ולכן הביקורת שלהם עליו מתונה יותר. צ'ייני במיוחד מצליחה להימנע מקרע עם טראמפ, אשר מצידו נמנע לרוב מביקורת על אביה – בניגוד לזו שיש לו על בוש הבן. צ'ייני בן ה-79 הוא יועץ קרוב של בתו, שהיא כיום הרפובליקנית השלישית בבכירותה בבית – מעמד שהוא עצמו החזיק בעבר. ליז מצידה צייצה תמונה שלו חובש כובע בוקרים ועוטה מסיכה, עם הכיתוב "דיק צ'ייני אומר: תלבשו מסיכה" – במה שנתפס כעקיצה לסירובו העקבי של טראמפ לעשות זאת.
לדברי הטיימס, האב והבת למשפחת צ'ייני שותפים בדעותיהם הניציות בנושאי חוץ, בדומה לקו המסורתי של המפלגה ובשונה ממה שנראה כקו של טראמפ: הם מאמינים גדולים בבעלי ברית, בניגוד ל"אמריקה תחילה" של טראמפ. דיק צ'ייני לא אמר הרבה בפומבי, אך נראה שהוא מסכים עם חוסר הסבלנות של בתו כלפי חלקים ניכרים מגישתו של טראמפ. הוא לא הסתיר את דעתו השלילית על מדיניות החוץ של הממשל במפגש תורמים עם סגן הנשיא מייק פנס בשנה שעברה. אולם הבית הלבן לא הגיב על-אף מתקפה מכיוון בית צ'ייני. ליז צ'ייני איזנה את ביקורתה על טראמפ בהתייצבות לצידו, למשל בהליך ההדחה ונגד חברות הקונגרס הליברליות שהוא אוהב לתקוף.

תאריך:  20/07/20   |   עודכן:  20/07/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הנשיא מתעניין בעיקר בפיתוח החיסון ואת הניהול היום-יומי הוא מותיר בידי המדינות והרשויות המקומיות    הוא רוצה שבתי הספר ייפתחו בסתיו - אך לא מציג דרך בטוחה לעשות זאת    הוא טוען שארה"ב מובילה בבדיקות - אך למעשה קיים חוסר משמעותי בהן ופיגור קשה בפענוח התוצאות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מצביע על דפוסי החנינות של טראמפ: הן ניתנות למקורבים, כולל על עבירות חמורות במיוחד, ולרוב בניגוד לעמדת משרד המשפטים
איתמר לוין
מרי טראמפ היא פסיכולוגית קלינית, המצויה בסכסוך קשה עם הדוד המפורסם    ריכוז מעשיו, מחדליו ודבריו של טראמפ אל מול הקורונה יכול להביא גם הדיוטות למסקנה שיש ממש בקביעות הקשות של ד"ר טראמפ בנוגע לנשיא טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מנתח: ניל גורסוץ' וברט קוואנו הצטרפו לעמיתיהם בבית המשפט העליון ופסקו נגד הנשיא שמינה אותם
איתמר לוין
התביעה המחוזית בניו-יורק תקבל מרואי החשבון של טראמפ את דוחות המס שהוא סירב לפרסם לצד מסמכים פיננסיים נוספים    המסמכים יימסרו לחבר מושבעים גדול, ולכן לא יפורסמו לפני הבחירות - אם בכלל    בתי המשפט בערכאות הנמוכות ידונו מחדש בצווים שהוציאו שתי ועדות בבית הנבחרים לקבלת מסמכים דומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il