X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
למרות הדהרה המדאיגה של ביבי ושריו לעבר משטר דיקטטורי עם פולחן אישיות כמו הדוצ'ה - אזרח כמותי מכיר עדיין בלגיטימיות של השלטון, עדיין
▪  ▪  ▪
לא נפסיק [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ראיינתי היום את ח"כ עוזי דיין בערוץ של אורלי וגיא. יש לי הערכה רבה לאלוף במילואים שהיה סגן רמטכ"ל ולפני כן גם מפקד סיירת מטכ"ל. עתה הוא בליכוד. הוא חבר של ביבי מן הימים ההם של ההשתלטות על המחבלים שחטפו את מטוס סאבנה. ביוגרפיה של לוחם אמיץ ואינטלקטואל. הופתעתי לרעה מ-2 עניינים:
דיין סבור כי יש להגביל את ההפגנות לכמה עשרות איש מעל הגשרים. אם אדם כמותו חושב כך, כה קרוב למיקי זוהר, כי אז חובתם של אזרחים בעלי השקפה הדומה לשלי להודיע לו זאת:
- למרות הדהרה המדאיגה של ביבי ושריו לעבר משטר דיקטטורי עם פולחן אישיות כמו הדוצ'ה - אזרח כמותי מכיר עדיין בלגיטימיות של השלטון. עדיין. אך ביום בו תיאסר ההפגנה ייחצה קו אדום. חד-משמעית. אומנם אנשים כמותי לא יעשו חלילה דבר לפגוע בכוחם של צה"ל והשב"כ והמוסד, אבל בכל השאר כן, וכמובן בלי אלימות. אני, למשל, אקרא לשוטרי ישראל לפשוט את המדים ולא למלא פקודות של תקיפה ומאסר למפגינים. אל תגידו שלא הוזהרתם ולא ידעתם ולא שיערתם. הנה, אני אומר לכם, ואיני בודד.
- יותר מדי סנגורים של ביבי לוקים בתפישת הדמוקרטיה. דיין ורבים עימו - ישרים אינטלקטואלית - נדרשים לעמדה שביבי חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו, ומה אנו רוצים? עלינו להמתין לפסק הדין. אז צריך לקוות שיקראו את ההסבר: גם אני מסכים בלי הסתייגות כי ביבי חף מפשע כל עוד לא הורשע. אבל הטענה נגד מבקריו אינה במקומה.
כל פרשיות השחיתות הציבורית והפלילית החלו כמו הנוכחית. עיתונאים (או לוחמים בשחיתות אחרים) הביאו אותן לידיעת הציבור. העיתונאם לחצו ודחקו לדרבן את החקירה אף על-פי שהיעד לביקורתם נשאר גם בעיניהם חף מפשע עד ההכרעה בבית המשפט. להזכיר לכם? (ובוודאי אני מקפח כמה מעמיתיי בשל שכחה):
אליקים העצני חשף את שחיתות המשטרה במשפט הדיבה שניהל בהצלחה שמואל תמיר מטעם "שורת המתנדבים", שגם לה השלטון של מפא"י בז והתנכל; יגאל לביב חשף את המועמד לנגיד בנק ישראל אשר ידלין, שסיים בכלא; לי היה חלק מרכזי בהעברת ראש הממשלה יצחק רבין מתפקידו; ד"ר אילנה דיין חשפה את פרשת "האחים פריניאן, שהסתיימה בהתפטרותו של המפכ"ל משה קראדי; מרדכי (מוטי) גילת חשף את העבירות הפליליות של אריה דרעי והחל בכך מול אהוד אולמרט; החשב הכללי הפרופסור ירון זליכה פתח את החקירות הפליליות המדהימות שהסתיימו בהרשעת אהוד אולמרט, ויותר מאוחר גם אחרים ואני אימצנו את עמדתו;
יואב יצחק גילה את תקבולי הכסף התמוהים של הנשיא עזר ויצמן; ברוך קרא פרסם את ההתנהלות האיטית בחקירה הפלילית שהתנהלה כנגד אריאל שרון, שלא הועמד לדין מפני שהדבר נבצר מסיבות רפואיות; בן כספית פרסם גילויים מדהימים על עסקי יוסי גנוסר; גיא רולניק את ההתנהלות הטייקונית החזירית שהסתיימה בין השאר בהרשעת כמה מהעומדים בראש המונופולים; אילה חסון, ד"ר רונן ברגמן ואני ואלכס פישמן היינו פעילים בפרשת המסמך המזויף נגד אהוד ברק שהגיע מלשכת הרמטכ"לו גבי אשכנזי, ורביב דרוקר השתבח בחשיפה מהדהדת של מעשי בנימין נתניהו ומשפחתו. עד כאן כבר קיפחתי גילויי ענק של שבתי טבת ויאיר קוטלר.
מה אני בא לומר? ההתחלה לעולם אינה ממתינה לפסק הדין. היא מקבלת אותו בסיום ההליך המשפטי-ציבורי. אבל התביעה והדרישה הן המניע, והן אינן יכולות להמתין. אילו המתינו לצדק הוא לא היה מגיע, כמו במחזהו של סמואל בקט "מחכים לגודו"; ואילו כשהן - הביקורת העיתונאית והאחרת - אינה מגיעה למיצוי אכן נגרם עוול, לפחות עוול פורמלי, לנשוא הביקורת. זה נכון, מדי פעם גם נגרם עוול, לרוב יותר פורמלי מאשר מהותי.
לפיכך מי שאומר לנו לחכות עד לפסק הדין צריך להבין כי ברוב המקרים ללא התעניינות תקשורתית הנושא לא יגיע לבית המשפט כי לא יוגש כלל כתב אישום.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  20/07/2020   |   עודכן:  20/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
צ'לו רוזנברג
נתניהו ומשרתיו פתחו במלחמה חורמה נגד מוסדות המדינה, נגד הסדר הקיים בישראל מאז הקמתה, נגד כל מה שיקר בכל מדינה דמוקרטית
איתמר לוין
סניגוריו של אלוביץ טוענים שהמשטרה ניסתה להתערב בייצוגו - ולאחר מכן הכחיש מנדלבליט עובדה זו, למרות שהיא מתועדת בהקלטה    אומרים שהפרקליטות מסתירה חומרי חקירה במכוון והם אינם יכולים להאמין להם    בן-ארי: איש אינו מסתיר דבר; נבדוק את הטענות    בית המשפט הורה להיערך לשמיעת ראיות מחודש ינואר
אברהם בנמלך
אנחנו נגד טראמפ    למה?    הוא תומך בביבי    ולמה אתה לא מפגין בוושינגטון    בגלל הסגר וחוץ מזה המשטרה שם אלימה    סכנת נפשות    חונקים ברגליים    והמשטרה כאן?    הצחקת אותי    אני נראה לך חרדי
דן מרגלית
הוא משתמש גם בתבהלת קורונה פרועה, מוגזמת, דורסנית וחמסנית ושוחקת    הוא צריך לשבש את משפטו, ונא לשמור על השקט
דן מרגלית
אני מגיע לשאלה אשר כל ימיי קיוויתי כי לעולם לא אצטרך להציג; עדיין לשאול וטרם להציע, אבל עצם השאלה גורמת לי לחשש עצמי ולצער עמוק: האם הגיעה העת להקים פלוגות של משמר אזרחי להגנת הדמוקרטיה מפני קלגסי השלטון המפירים את החוק?
רשימות נוספות
נתניהו יוגבל בתחומי החוק והמשפט  /  איתמר לוין
פטמן פורש מייצוג נתניהו  /  איתמר לוין
מנדלבליט נגד המימון לנתניהו  /  איתמר לוין
בנימין נתניהו בלבוש אלכסנדר ינאי  /  איתן קלינסקי
ימים נוראים, לילות נוראים  /  דן מרגלית
שקרונה, שקרונה  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il