X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני תוהה אם בני גנץ שותף למגמה הדיקטטורית או שבאמת הבנתו פגומה? נניח שהוא תומך בדיקטטורה קורונית ) המזער שהיה צריך לדרוש הוא שדוצ'ה-א (ביבי) ודוצ'ה-ב (גנץ) יהיו שותפים שווים בהפעלת החוק הדורסני הזה
▪  ▪  ▪
גנץ. לא דרש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

רגליי כבדו כעופרת להשתתף בהפגנה רביעית בשלושה ימים, ובכל זאת עליתי פעם נוספת לירושלים. מפני שתוכנה היה בעל חשיבות מיוחדת במינה כפי שעלה מן השידורים הישירים של העיתונאית אורלי בר-לב ומן התצלומים באתרים השונים.
התאספנו בבלפור וצעדנו לעבר הכנסת (בהסכם עם המשטרה) ובפינו תביעה חד-משמעית לא לאשר את חוק הדיקטטורה של הדוצ'ה הישראלי. לפי חוק זה רשאי בנימין נתניהו לעשות בנו ככל העולה על רוחו למשך תשעה חודשים.
תומכיו של ביבי כמובן ייתממו שזו הדמוקרטיה. יש לכך רוב בכנסת. הבל, זה כאילו הרוב בכנסת רשאי להחליט לא לקיים בחירות בעשור הבא. הביביסטים אינם מבינים (או מעמידים פנים שאינם מבינים) כי הדמוקרטיה נשענת על הגנת המיעוט וזכויות האזרח מול השלטון הדורסני.
נתן אלתרמן כתב באחד משיריו על "אופק נוכרי וקרוב כשואה" (הערה 1). זה בדיוק העניין. החוק העולה להצבעה מציב את כולנו בעמדה בה ה"אופק נוכרי וקרוב כשואה". הוא סוף הדרך.
חוק כזה מוליד גם מה שנקרא במקורות המורשת היהודית "גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה", ולפיכך היא מתבטלת ולא תמיד בהסכם אלא לעתים גם במרי אזרחי. הליכוד מוזהר בזה מפני מצב שעלול להידמות למה שאירע בין יהודה לבין ממלכת שומרון ב-920 לפני הספירה.
זאב ז'בוטינסקי, שהיום מלאו 80 שנים בדיוק לפטירתו בניו-יורק, מתהפך בקברו בישראל. זה חוק כה מסוכן - פי כמה וכמה מן הקורונה המשמשת נשא של יזמות החקיקה הדיקטטוריות מטעם ביבי, שהיה ראוי לא רק לעלות לירושלים להפגין נגדו אלא גם לצעוד בחלק מן הדרך לכנסת. עד כאן. זו המהות.
אך גם הערת ביניים: אני תוהה אם בני גנץ שותף למגמה הדיקטטורית או שבאמת הבנתו פגומה? נניח שהוא תומך בדיקטטורה קורונית. המזער שהיה צריך לדרוש (והוא לא מספיק בעיניי כי כל החוק פסול) הוא שדוצ'ה-א (ביבי) ודוצ'ה-ב (גנץ) יהיו שותפים שווים בהפעלת החוק הדורסני הזה. זה המזער ואפילו את זה גנץ לא השיג? אז מה על הפריטטיות? האם הוא באמת אינו מבין? זה רע. ואולי הוא מבין? וזה רע עוד יותר.
בדרך כלל איני מגיב על דברי ביקורת שנכתבים כאן וחולקים על עמדותיי. אבל יש דבר שמדהים אותי. הרי ב-2017 מוטי גילת ואני פוטרנו מישראל היום מפני שמשפחת נתניהו לא יכלה עוד להשלים עם הביקורת שמתחנו על ביבי. אפשר להיכנס לארכיון ולראות. בכל זאת הביביסטים כותבים כי עד שפוטרתי תמכתי בו ורק לאחר מכן החילותי לבקרו. חוסר הקשר לעובדות הבסיסיות ביותר מדהים ואפשרי באמת רק אצל מי שמסרב להכיר בהן. גם זה חלק מה-fake news.

הערות

1. השורה מופיעה ב"ליל שרב", שנכתב לפני מלחמת העולם השנייה. לכן אין לקרוא את המילה "שואה" בהקשר לרצח העם היהודי.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/07/2020   |   עודכן:  22/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנה שכזאת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה עוד צריך לנחש
ארי כספי  |  22/07/20 15:29
2
ואני תוהה מדוע ה"עיתונאי" הזה
קובגר  |  22/07/20 15:40
3
שלום וברכה לאדון מרגלית
עובד 1  |  22/07/20 21:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
ספר כל כך יפה, מרגש ונוגע... ממוצק הפכתי כמעט לג'לי... על מורכבות היציאה בשאלה, על חזרה בתשובה, על אובדן ונטישה ובעיקר - על אהבה    אהבה הורית, אהבה זוגית ואהבת היצירה
אלי אלון
הזמרת גילה אדרי, הייתה במחצית שנות ה-60 מכוכבות הזמר הפופולריות בארץ    גילה, בעלת הקול הקטיפתי הענוג, הייתה הבטחה גדולה בזמר הישראלי    לפני 7 שנים ביולי 2013, נדם קולה והיא בת 65 במותה
חניאל פרבר
בימי הזיכרון והאבל על חורבן בית המקדש    אנו מזכירים לעצמנו מדי שנה בשנה שתקופת האבל היא מיום הבקעת חומת ירושלים ועד לשריפת בית המקדש
מרדכי ליפמן
קיים מרכיב עדתי דומיננטי וזהה, הקושר בין הפגנת האוהלים 2011, לבין ההפגנות האחרונות: הדומיננטיות האשכנזית    לא ניתן לומר שאין בשוליים של הפגנות אלו גם נוכחות מזרחית, אולם היא מועטה
דב גולדפלם
גש נא יחד עם נחשון לחבורת האראלים הסובבת את כיסא הכבוד ובקש מהם: אנא אמרו לכבודו – הרף, די, שחרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il