X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ככל שחולפים הימים מתבהרת התמונה: לשולחן המלחמה בקורונה התקבצו חברים שמטרתם היא לא המלחמה בקורונה. תאהבו או לא תאהבו אותם, בימי ממשלת המעבר זה היה נראה ששרים כמו נפתלי בנט או אריה דרעי או יעקב ליצמן התנפלו על הקורונה, כל אחד במשרדו. יש געגוע לממשלת המעבר, שבה קולו של היועמ"ש לא היה קול מסרס
▪  ▪  ▪
ישיבת ממשלה [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]

תם זמנה של הממשלה הזו. מה שנראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז - וגו'. ואם קלישאה אחת לא מספיקה, נוסיף עוד אחת: הברווז הזה צולע.
ככל שחולפים הימים מתבהרת התמונה: לשולחן המלחמה בקורונה התקבצו חברים שמטרתם היא לא המלחמה בקורונה. תאהבו או לא תאהבו אותם, בימי ממשלת המעבר זה היה נראה ששרים כמו נפתלי בנט או אריה דרעי או יעקב ליצמן התנפלו על הקורונה, כל אחד במשרדו. יש געגוע לממשלת המעבר, שבה קולו של היועמ"ש לא היה קול מסרס. אף אחד משרי כחול לבן לא מראה סימנים של אנרגיה באופן כללי, וביחס למאבק בקורונה בפרט.
ראשי כחול לבן לא הביאו איתם ניסיון פוליטי, אבל מותר לקוות לקצת ביצועיזם מאנשים שבכל זאת הגיעו לצמרת הצה"לית? הרושם שהולך ומצטבר הוא שבסופו של דבר, מדובר בתרבות של מתן ומילוי פקודות, ולא של עיצוב מדיניות; ואולי אף ריצוי אינטרסים של גורמים אחרים. כך חוסל רעיון הריבונות, כך חוסלה ההבנה שאם לא רפורמה מקיפה בעולם אכיפת החוק, אז לפחות יהיו פה ושם תיקונים. משרד החוץ הישראלי והעומד בראשו מסבים נחת לתומכי הסכם הגרעין של אובמה ויו"ר ההסתדרות לשעבר מנהל את משרדו על-פי קוד הפעלה של מפלגה וירטואלית רבת עוצמה, הלא היא מפלגת צלאח א-דין.
החששות של רבים מתומכי הליכוד ואנשי המחנה הלאומי היו מוצדקים. זה לא עובד, והתשלום במטבע הפריטטיות לא קנה שום יתרון או הישג במאבק בקורונה. להפך; הכל נעשה מסורבל וקטנוני.
המשמעות היא אחת: הגיעה העת לפרק את החבילה. אם התקציב החד-שנתי לא עובר לקראת סוף אוגוסט, הולכים לבחירות. זו אופציה אחת, שלא צריך להיבהל ממנה, אבל אפשר גם להימנע ממנה. יש גם אופציה של ביטול חוק ראש הממשלה החליפי. לשם כך צריך 70 מנדטים, ויש סיבה טובה להעריך שלפיד ירצה להיות שותף למהלך שלמעשה יחסל את מעמדם הפוליטי של גנץ ואשכנזי גם יחד. אופציה שלישית היא אי-אמון קונסטרוקטיבי, שבמסגרתו הכנסת תצביע ב-61 קולות על מועמד מוסכם לראשות הממשלה: זה קשה, אבל בהשוואה למערכה רביעית - זה אפשרי.
ויש אופציה רביעית - והיא בידיים של בני גנץ: אם הוא רואה חשיבות במאבק בקורונה ובהחזרת היציבות למערכת, הוא צריך להודות שזה לא עובד עם שני ראשים בעלי זכות וטו הדדית; גם הוא לא יוכל להיות ראש ממשלה בלי משילות אמיתית. ולכן: מוותרים על הפריטטיות, מוותרים על הרוטציה, ומסכימים על הליכה לבחירות בתום משבר הקורונה. הממשלה שתפעל עד אז תושתת על הגינות: כחול לבן יצטרכו להתפשר בסוגיות הליבה - בהתאם לגודלם ולחלקם היחסי בקואליציה, ואילו הליכוד יצטרך ללכת הרבה מאוד לכיוונם.
צריך לזכור: הביקורת שנשמעת בחוץ חלה גם על גנץ, והוא לא עטוף בגוש שמעניק לו מקור עוצמה ולגיטימציה. הוא יוכל לשרת כשר ביטחון עם הילה ציבורית מלאה, ויש סיכוי אדיר שמניותיו יעלו במסגרת ממשלה שמסוגלת לעשות משהו. ע"ע נפתלי בנט.

תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
+הממשלה אישרה את תוכנית המענקים
13:55 26/07/20  |  מירב ארד

השרים אישרו את תוכנית המענקים לכל אזרח בישיבת הממשלה.

+המדינה תקצה 279 מיליון לטובת האצת השירותים הדיגיטליים
13:21 26/07/20  |  מירב ארד

המדינה תקצה 279 מיליון לטובת האצת השירותים השירותים הדיגיטליים וקידום הלמידה הדיגיטלית, לטובת שיפור השירות לאזרחים ולעסקים, לצמצום הנטל הבירוקרטי ועידוד ההשתלבות בשוק התעסוקה. תהליכי היבוא יפושטו ומידע על חוקיות היבוא יונגש באתר gov.il, המרכז את כל המידע הרלוונטי ואת שירותי הממשלה. 100 מיליון שקלים יושקעו בטיוב השירותים הממשלתיים וארגונם סביב "אירועי חיים". למהלך זה שותפים כ- 20 גופים ציבוריים, ביניהם: הביטוח הלאומי, רשות האוכלוסין וההגירה, רשות המיסים, משרד הבריאות, משרד המשפטים, שירות התעסוקה, משרד התחבורה, הרשויות המקומיות ועוד.

+זוהי מצוקה אמיתית, עמוקה ונרחבת
08:40 26/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רק מנהיגים אטומים יכולים לייחס לכל המפגינים מניעים פוליטיים  ▪  נתניהו קנה ביושר את ה"זכות" להיחשב כמניפולטור  ▪  העובדה שבג"ץ הכשיר בצדק את כהונתו של נתניהו, אינה אוסרת על הציבור לדרוש את התפטרותו  ▪  לצד כל אלו, חובה לשמור על גבולות החוק גם בעת הפגנות  ▪  האחריות למנוע את הקריסה לתהום של אנרכיה ואלימות מוטלת בראש ובראשונה על הממשלה

טבעי שההתנגדות תגבר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
אסור לנהוג באלימות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה הזאת הגיעה לסוף דרכה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
היא לא הרחיקה לכת. כמו שאמר
סניל  |  26/07/20 09:53
2
בעוד 100 ימים נדע את הכיוון  ל"ת
יאקי  |  26/07/20 11:50
3
חדשות רעות לנאשם
הירונימוס  |  26/07/20 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
איתמר לוין
בימי בין המצרים אנו נזכרים בגורמים שהביאו לחורבן בית שני ולכל האסונות שבאו בעקבותיו    דברי חז"ל מצביעים בצורה ברורה על אשמתם של המנהיגים: אטומים, מנותקים, דואגים רק ליחסי הציבור שלהם ובורחים מאחריות    השוואה למציאות שלנו מעוררת חלחלה וחייבת להדליק את כל נורות האזהרה    נקודת האור מצויה דווקא במקום אותו חלק מאותם מנהיגים אוהבים לתקוף: מערכת המשפט
איציק וולף
המשרד לקידום קהילתי ומשרד הבריאות יקצו 117 אלף שקל להעסקת שני עובדים ולתשלום שכירות למבנה המשמש את תוכנית יזה"ר במרכז גולומב בתל אביב    התכנון: הרחבה של התוכנית ב-2021 לארבעה מקומות נוספים
איתמר לוין
גרוסקופף: העותר רוצה שנאמץ את דוקטרינת "התיקון החוקתי הלא-חוקתי", אך לא הציב תשתית מינימלית לדיון בשאלה זו; הוא גם לא הסביר מדוע החוק הנורבגי מצדיק התערבות כה חריגה בחקיקת חוקי יסוד
רפי לאופרט
ממשלת החירום נולדה כאילוץ משותף של נתניהו וגנץ. היסוד הפנימי היחיד, המשמר את קיומה, הוא שאיפת הפוליטיקאים המשרתים בה לשמור על מעמדם ותפקידם. היא תתפרק כאשר הלחץ הפנימי בתוכה יגבר על האילוץ החיצוני המשמר - דעת הציבור. כשהקורונה הפכה מדבק מלכד לפיתוי מרסק, מועד זה מתקרב במהירות.
מירב ארד, עידן יוסף
תקף את ח"כ סמוטריץ' שבסרטון וטען כי הצעתו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת אפליה כלפי הציבור החרדי    סמוטריץ': אם אתה עסוק בזה כל כך הרבה ובשטח אין תוצאות והאפליה נמשכת, אולי נתניהו לא סופר אותך ולכן צריך ועדת חקירה פרלמנטרית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il