X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עם ישראל מצטיין בזיכרון ארוך. משום מה, מוקדש רובו לאירועים הקשים והטרגיים שפקדוהו לאורך ההיסטוריה. כאשר הוא מחדש את ימי העצמאות הלאומית כקדם, ראוי שילמד לאזן בין החיובי לשלילי ויפיק את הלקחים החשובים מן השניים
▪  ▪  ▪
עולים חדשים [צילום: פלאש 90]

אינני מבין מדוע הכל מתרגשים כל כך מדבריו של הד"ר אבישי בן-חיים, כשהדעות שהוא מביע אינן חדשות, החשיבה בעיקרה אינה מקורית ואין בדבריו, מלבד אנקדוטות אישיות, מידע חדש. לא כל דבריו מקובלים עלי כפשוטם, כך למשל הוא טועה בקביעת "גבולות המאבק" - שכן, מלחמת-אחים, משפרצה, איננה יותר "מלחמת-אחים"...; נראה שיש בדברים משקעים, שאותם ספג כנראה בילדותו או בנערותו, ואפשר גם שקבלת התואר ד"ר לא מכבר, מחזקות את ביטחונו העצמי להציג משקעים אלה ואחרים בפומבי, בפני הציבור.
כמי שחי במדינה זו מאז קמה ועוד לפני כן, ברור לי שלא כל מה שנעשה כאן ע"י בני דורם של הורי ושלי, היה כליל השלימות וגם כיום זה המצב. במבחן המאזן השלם, כל מה שנעשה הוא הישג אנושי פנומנלי, ובמקום שחוטבים עצים גם נופלים שבבים. גם כיום איננו כליל השלמות בטיפול בעליות חדשות ויש מקום לשיפורים נוספים על אלה שכבר יושמו ב-72 שנות העצמאות.
ההנחה שכולם חייבים בחשיבה זהה אינה נכונה ואינה טוב. כמוה שגויה גם ההנחה שיש "להתחשבן" עם העבר הקרוב "עד סוף כל הדורות". מקובל לחשוב, ויש לכך הוכחות סוציולוגיות ברורות, שהגירה מחוללת משברים אישיים וחברתיים, גם אצל המהגרים וגם בין הקולטים. המשברים פוקדים בעוצמה המרבית את דור המהגרים ומשפיעים השפעה ניכרת גם על צאצאיהם בני הדור הראשון, שנולדו כבר בארץ החדשה. מכאן ואילך הדברים משתנים; דרושים עוד כשני דורות עד להתערות ממשית בשורשי המקום החדש, כשהשונות ההתחלתית בין התרבויות והמצב הכלכלי הם הגורמים העיקריים המכתיבים את משך פזת ההסתגלות.
מבחינה זו, יהודים שעולים לישראל הינם ברי-מזל, משום שכאן אין הם נדרשים להתערות בחייו של עם אחר ובתרבות שונה בתכלית מתרבותם שלהם. הם ברי מזל גם משום שכאן ניתנת להם מיד עם הגיעם הזדמנות להשקיע את האנרגיות ומאמץ ההתערות בסיגול וריאציה של תרבותם הלאומית, שלה מכנה משותף חשוב עם זו שאותה הביאו עימהם. בפוטנציה, ובאופן עקרוני וחוקתי, הם שותפים מידיים מלאים בזכות להשפיע על התפתחות המדינה ועל דרכה הרעיונית והמוסרית. כיצד ישכילו לנצל זאת, זהו כבר אתגר שעליהם להשיב על עיקריו בכוחות עצמם ובדרכם הפרטנית.
עם ישראל מצטיין בזיכרון ארוך. משום מה, מוקדש רובו לאירועים הקשים והטרגיים שפקדוהו לאורך ההיסטוריה. כאשר הוא מחדש את ימי העצמאות הלאומית כקדם, ראוי שילמד לאזן בין החיובי לשלילי ויפיק את הלקחים החשובים מן השניים. שכן, מהניסיון השלילי אנו לומדים בדרך כלל מה "לא" לעשות, ומהחיובי - מה ראוי לחזור ולעשותו. התבוננות לעתיד וחתירה להוויה משופרת, הם סממנים של תקווה; וזו, כוחה וערכה גדולים עשרת מונים מכוחה של הסגידה לשלילת העבר.

תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבישי בן-חיים, מהומה על לא מאומה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בלי העליה לא הייתה כתבה ומדינה ל"ת
יאקי  |  30/07/20 10:41
 
- מצטער לא ממש הבנתי את ההצהרה
רפי לאופרט  |  2/08/20 17:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
לא המפגינים, לא האנארכיסטים ולא מאמרי הרפש יפילו את ראש הממשלה. ספק גם אם המשפט שירוץ בעוד חצי שנה, יציב מכשול בהמשך דרכו. הוא ולא גמזו, הוא ולא חזי לוי, יוסיף להיות בחודשים הבאים מי שינצח על הקרב בקורונה, על היבטיה הבריאותיים והכלכליים. אבל גם מנהיגות גדולה סופה להגיע אל סוף דרכה, גם כשהיא בשיאה. ואולי עדיף לנתניהו, שיניח מרצון את המפתחות על השולחן?
אדלינה קליין
נושא 'הבדידות', תופס חלק לא קטן בכתיבתה הלירית של סמדר שרת    אך רצוי להדגיש כי שירי הבדידות לא נכתבו מתוך אותות מצוקה דווקא    רובן הובאו כאמירות בהן יש העצמה נשית ברורה
משה לשם
15 שנים חלפו אבל הזמן לא ריפא את הפצעים הנפשיים שנגרמו בעטיה של עקירת יהודים מיישובי גוש-קטיף וצפון השומרון
ד"ר רפאל בוכניק
הרושם המתקבל הוא כי מבחינת מחוללי ההפגנות נגד ראש הממשלה, יש יתרונות בהתגברות ממדי המגיפה, בבחינת "ככל שיהיה עכשיו רע יותר כך ייטב במעלה הדרך"    זהו סוג של הימור מסוכן על בריאות הציבור, ואין פוצה פה ומצפצף
ד"ר רבקה שפק ליסק
שרד הבריאות מתעקש לסגור בריכות, חדרי כושר ומסעדות    הנזק הכלכלי והפגיעה בעובדים הם ממשים    תמהני, מהי הסיבה לרצון להסיט את הזרקור מהתחלואה הגבוהה בריכוזי החרדים לאורח החיים החילוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il