X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נקסוני. הגנה על הבחירות [צילום: אוון ווצ'י, AP]
פיקוד הסייבר. "הגנה מלפנים" [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
אחרי עשר שנים של התמקדות במתן מענה לאיומי סייבר מצד אויבים כמו רוסיה, סין וקוריאה הצפונית - פיקוד הסייבר יוזם כעת פעולות שנועדו למנוע מראש את האיומים חלק מהן מבוצעות בשיתוף פעולה עם בנות בריתה של ארה"ב, תוך דגש על הסתייעות במומחיות של המגזר הפרטי
▪  ▪  ▪

באוקטובר 2019 נחתו אנשי פיקוד הסייבר האמריקני בעיר פודגוריקה, בירת מונטנגרו, לסייע לבקשתה בחקירת חשדות להתקפה מצד פצחנים רוסים. הייתה זו הזדמנות לצוות האמריקני לשפר את הגנת הסייבר בארה"ב לקראת בחירות 2020. ממצאי העבודה אפשרו לממשל להגן בצורה יעילה יותר על רשתות חיוניות ולסייע ליצרני אנטי-וירוס גדולים לשפר את מוצריהם.
גנרל פול נקסוני, העומד בראש פיקוד הסייבר ומנהל את הסוכנות לביטחון לאומי, ויועצו מייקל סולמייר כותבים ב-Foreign Affairs על הגישה החדשה של פיקוד הסייבר, שבאה לידי ביטוי באותה משימה במונטנגרו. זוהי גישה פרואקטיבית שבאה במקום גישה מגיבה והגנתית שאפיינה את הפיקוד בעשר שנותיו הראשונות, ואשר שוב אינה מתאימה לאיומים המתפתחים. איננו יכולים להמתין להתקפות סייבר שיפגעו בצבאנו – מדגישים השניים. הגנה על רשתות הצבא מחייבות פעולה מחוצה להן.
פיקוד הסייבר שינה את גישתו בשלושה היבטים. הראשון: הוא הגדיל את תשומת הלב לנעשה בתוך הרשתות ולא רק בהגנה עליהן. 68 צוותי הגנה מחפשים בצורה פעילה איומים על הרשתות הצבאיות ולא מחכים שהאיום יתגלה. השני: הנחת המוצא היא שהאויב מכיר את הרשתות ומאיים על כל מרכיב בהן, וכל פעולה עלולה להיות עוינת. השלישי: המפקדים מתייחסים לאיומי הסייבר כרכיב חיוני בתפקידם, ולא למשהו שניתן לטפל בו רק אם וכאשר יתממש; הם מחויבים להעריך את ביטחון הסייבר כחלק מרמת המוכנות שלהם לקרב.
צעדים אלו קידמו בצורה משמעותית את הגנת הסייבר האמריקנית, אבל אין בהם די כאשר האיומים מתפתחים ללא הרף. פיקוד הסייבר למד שעליו "להגן מלפנים" – מחוץ לרשתות הצבאיות. בכל יום מבצעים שחקנים יותר מתוחכמים התקפות יותר מורכבות נגד יותר מטרות אזרחיות וצבאיות. ממשלת סין משתמשת ביכולות סייבר כדי לגנוב מידע רגיש, קניין רוחני ומידע אישי על אישים בממשל ובמגזר העסקי, וגורמת נזק כבד לכלכלה ולביטחון הלאומי של ארה"ב. רוסיה משתמשת במרחב הסייבר כדי לפעולות ריגול, שיבוש וגניבה בתשתיות אמריקניות חיוניות, וכדי לערער את האמון בהליכים הדמוקרטיים. קוריאה הצפונית מנסה לעקוף את העיצומים על-ידי התקפות על מוסדות פיננסיים בינלאומיים וגניבת כספים מהם. גורמים קיצוניים משתמשים ברשת כדי לגייס מחבלים וכספים, לכוון פעולות אלימות ולהפיץ תעמולה ארסית.
לנוכח איומים אלו, שינתה ארה"ב את דרכי תגובתה באמצעות חקיקה של הקונגרס, קביעת אסטרטגיה בידי הבית הלבן והפיכתה למעשית בידי משרד ההגנה – כל אלו ב-2018. כחלק מן האסטרטגיה נקבע, שיש להרחיב את היתרון של ארה"ב על אויביה – כולל בתחום הסייבר. פיקוד הסייבר הועלה לדרגה של פיקוד לוחם, מה שמעניק לו יותר השפעה במשרד ההגנה; לאחר מכן באו עוד סמכויות ותקציבים. לראשונה נקבעה ה"הגנה מלפנים" כחלק מן האסטרטגיה.
פיקוד הסייבר מיישם את ה"הגנה מלפנים" באמצעות דוקטרינה של פעילות מתמדת: לא רק הכנה למשבר בעתיד, אלא התמודדות עם האויב כבר היום. דוקטרינה זו משקפת את ההבנה, שלא ניתן לחסל את איומי הסייבר ב"זבנג וגמרנו", אלא יש להתמודד איתם על בסיס קבוע ולהקשות עליהם להשיג את מטרותיהם לאורך זמן. היא גם מדגישה את הצורך לסייע לבעלי בריתו של פיקוד הסייבר, כולל במתן אינדיקציות ואזהרות לזרועות אחרות של הממשל.
נקסוני וסולמייר מזכירים, כי היו שטענו שהתמודדות ישירה עם אויביה של ארה"ב מגבירה את סכנת ההסלמה – מפצחנות למלחמה כוללת – בשל טעויות בהערכה, שגיאות או תקלות. הפיקוד לוקח זאת ברצינות, ופועל להפחתת הסיכונים כחלק מרכזי מתהליכי התכנון שלו. הם בטוחים, שהמדיניות הנוכחית מאפשרת גם לחסוך בהוצאות וגם להקטין את הסיכון; הימנעות מפעולה מסוכנת הרבה יותר.
הסוכנות לביטחון לאומי (המקבילה האמריקנית ל-8200) היא בעלת תפקיד חיוני בלוחמת הסייבר. למרות ש-נקסוני עומד בראש שני הגופים ומפקדותיהם שוכנות באותו מתחם (פורט מיד, מרילנד), משימותיהם שונות. הסוכנות לביטחון לאומי מגנה על מערכות הביטחון הלאומי; פיקוד הסייבר מגן על רשתות צבאיות ומנהל פעולות ישירות במרחב הסייבר נגד אויביה של ארה"ב. עם זאת, הם פועלים בשיתוף פעולה הדוק, אשר בא לידי ביטוי בבחירות האמצע ב-2018.
מומחים משני הגופים הקימו את "הקבוצה הרוסית הקטנה" – כוח משימה שנועד למנוע הפרעה רוסית לבחירות. הם התחלקו במידע על אינדיקציות להתערבות כזו, ובכך אפשרו למשרד ההגנה להדק את הפיקוח על תשתיות הבחירות. פיקוד הסייבר שלח את אנשיו לכמה משימות של "הגנה מלפנים", כאשר ממשלות זרות הזמינו אותם לאתר חדירות לרשתותיהן. כל אלו אפשרו למנוע התערבות בבחירות הביניים, ומופעלים ביתר שאת לקראת הבחירות הקרובות. שיתוף הפעולה בין הסוכנות לפיקוד מילא תפקיד מרכזי גם במאבק ברשת נגד דאעש, שכיום מתקשה מאוד להפיץ את תעמולתו ביוטיוב, טוויטר והאתרים שלו עצמו.
נקסוני וסולמייר מדגישים, כי מבצעי הסייבר אינם פתרון קסם, וכדי שיהיו יעילים – הם מצריכים הרבה תכנון והכנות. בשל כך פועל פיקוד הסייבר בשיתוף פעולה עם פיקודים אחרים, לצורך שילוב של הלוחמה הקינטית והקונבנציונלית. לוחמת הסייבר מחזקת יכולות צבאיות אחרות, ולא באה במקומן או במקום אכיפת חוק, דיפלומטיה ועיצומים. היא גם מבוצעת לעיתים קרובות בשיתוף פעולה עם מדינות אחרות, המביאות מיומנויות וטכניקות משלהן.
צבאות מצליחים כאשר הם מאמצים טכנולוגיות המתאימות למלחמה הבאה, לא לקודמת. פיקוד הסייבר פועל עם המגזר הפרטי כדי לקדם טכנולוגיות חדשות, בהתחשב בעובדה שחלק מן החשיבה היצירתית ביותר בארה"ב מתחוללת במשרדיהן של חברות אלו. מובן ששותפות כזו היא וולונטרית לחלוטין מצד המגזר הפרטי; מבחינת פיקוד הסייבר הוא אחת העדיפות העליונות. העבודה המשותפת מאפשרת לשפר את ההגנה ולשמור על היתרון נגד אויביה של ארה"ב. הדבר חשוב במיוחד ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, למשל בתחומי הבינה המלאכותית והדור החמישי של הסלולר.
אחת הבעיות המוקדמות בשיתוף פעולה זה הייתה היכן להיפגש עם נציגי המגזר הפרטי, לנוכח הצורך לשמור על סודיות פעילותו של פיקוד הסייבר. הפתרון היה הקמת DreamFort לא הרחק מהמפקדה בפורט מיד, המהווה גם איתות לנכונותו של הפיקוד לקבל רעיונות חיצוניים. שאלה נוספת היא, כיצד יכול פיקוד הסייבר להתחרות עם תנאי השכר במגזר הפרטי. התשובה של נקסוני וסולמייר: אנחנו מציעים את האפשרות לשרת את המדינה בזירה חדשה ולזכות בהכשרה ובניסיון הטובים ביותר בעולם. לצד זאת, ומתוך הכרה בכך שהמשכורות בחוץ מפתות רבים, הפיקוד שומר על קשר עם מומחים וכשרונות הפועלים מחוצה לו.
הבשורות הטובות הן, שכל זרועות הכוחות המזוינים האמריקנים התקדמו בצורה משמעותית בהטמעת לוחמת הסייבר, תוך התמקצעות של העוסקים בה והצבתם בתפקידיהם לאורך זמן. אבל כדי למשוך את הטובים ביותר, יש צורך ביותר נסיונות וגמישות. כאשר מישהו עוזב למגזר הפרטי, יש לראות זאת כהוכחה לכך שהצבא מייצר אנשים בעלי השילוב הנכון של מיומנויות – ויש לאפשר להם לחזור לצבא בהמשך הדרך, אם ירצו בכך.
כדי להתחרות עם אויביה בתחום הסייבר, על ארה"ב להמשיך ולהיות פרואקטיבית וליישם את האסטרטגיה שנועדה לקדם את פני חורשי רעתה. במקביל, הפעולות חייבות לעלות בקנה אחד עם חוקי המלחמה והנורמות הבינלאומיות. בצורה זו, מסיימים נקסוני וסולמייר, אנחנו מגנים על האינטרסים האמריקניים ונותרים נאמנים לעקרונות היסוד שלנו.

תאריך:  01/09/20   |   עודכן:  01/09/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוחמת הסייבר הפרואקטיבית של ארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לינדה גרינהאוס מזכירה בניו-יורק טיימס את הכרעת בית המשפט העליון באותן בחירות, ומציפה חששות נוספים של משפטנים בכירים לקראת הבחירות הקרובות
איתמר לוין
הוועידות של שתי המפלגות הבהירו: דונלד טראמפ יציג את עצמו כמי שיבטיח את הביטחון האישי, בעוד ג'ו ביידן יצביע על כשלונותיו של הנשיא מול המגיפה    ניו-יורק טיימס מדווח על המהלכים הבאים של שני המועמדים, המתמקדים כצפוי במדינות המפתח
איתמר לוין
מרגרט סליבאן מצביעה, על-רקע ריבוי הכזבים בנאומו של טראמפ בוועידה, על הבעיה האמיתית: בארה"ב חיים אנשים רבים שיש להם עולם מציאותי משל עצמם
איתמר לוין
הקורונה פגעה קשות בכלכלת יפן, לאחר שנים של רפורמות מוצלחות שהוביל אבה בשמונה שנותיו בתפקיד    אקונומיסט: ריכוז הסמכויות בידי משרד רה"מ, אותו הנהיג אבה, יקל על יורשו - אשר יצטרך להתמודד גם עם הקורונה וגם עם בעיות מבניות לטווח הארוך
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על זינוק במספר הזוגות הנפרדים בשל חילוקי דעות פוליטיים ועל גאות בשימוש באתרים וביישומונים המאפשרים לסנן בני/בנות זוג לפי השקפותיהם    יש גם זוגות שמצליחים לשרוד את הוויכוחים על טראמפ וביידן, הרפובליקנים והדמוקרטים, פוקס ניוז ו-CNN
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il