X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"מבקשת מהמפגינים לפנות הצומת"

כרוניקה של סירוס עצמי (ב')

משטרת ישראל ממשיכה להפגין אוזלת יד מוחלטת מול פורעי החוק המפגינים ליד מעון ראש הממשלה. אנחנו ממשיכים לשקף זאת מדיווחי המשטרה בלילה האחרון, ללא שום תוספת שלנו
▪  ▪  ▪
חסימות לשעות ארוכות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרולוג
הזכות להפגין ולקיים אסיפה או תהלוכה, היא אחת מזכויות היסוד של האדם בישראל. זכות זו, הקשורה בטבורה לחופש הביטוי, שייכת לאותן חירויות המעצבות את אופיו של המשטר בישראל כמשטר דמוקרטי, שהביקורת על רשויות המדינה ועל אישי ציבור היא מנשמת אפו... מעמדה הרם של הזכות להפגין הוא בבחינת מושכלות יסוד בשיטתנו המשפטית, אולם היא אינה זכות מוחלטת. חרות ההפגנה ניתנת להגבלה "מקום שבו ניצבים מולה אינטרסים סותרים ובכלל זה שלום הציבור והצורך לשמור על הסדר ועל הביטחון הציבורי"... לפנינו אפוא מלאכת איזון עדינה בין הזכויות והאינטרסים השונים העומדים על הפרק, שעליה מופקדת המשטרה כמי שאמונה על שמירת הסדר הציבורי ושלום הציבור.
... איני מקל ראש בפגיעה הנגרמת לעותרים כתוצאה מההפגנות, שהשקט ברחובותיהם מופר בתקופה האחרונה בתדירות לא מבוטלת ועל הגישה לבתיהם מוצבים קשיים. אלא שבנסיבות שהוצגו לפנינו וכפוף לתנאים שהובהרו על-ידי המשטרה - הפגיעה בתושבים היא בבחינת "הכרח בל יגונה" למימוש הזכות להפגין, "ובבחינת מחיר שנדרש לשלמו כדי לזכות בחיים בחברה דמוקרטית. שכן בחיי חברה דמוקרטית 'אין הכל או לא כלום. יש תן וקח', ואיזון בין האינטרסים השונים".
... בנתון להבהרות אלו שנמסרו לנו, ובגדר ההלכה הפסוקה בדבר היקף ההתערבות המוגבל של בית משפט זה במדיניות האכיפה של הרשות המוסמכת, אין מקום להורות מראש על דרך פעולה כזו או אחרת לעניין אכיפת הנחיות המשטרה ואנו תקווה כי זו תצלח במשימה המורכבת המונחת לפתחה לשמור על שלום הציבור והסדר הציבורי בהינתן האיזונים המתחייבים מחובתה להגן על חופש ההפגנה וחופש הביטוי. (השופט עוזי פוגלמן, בג"ץ 5078/20, פסק דין מ-19.8.20).
הגבלת השימוש באמצעי הרעש הקיצוניים עד השעה 21:30 אומנם משקפת את האיזון הראוי בין הזכויות המתנגשות, ואולם לאיזון זה לא יהא ערך אם לא יקבל ביטוי ממשי בפועל ואם יישאר כאיזון תיאורטי, הקיים "על הנייר בלבד". משכך, על איזון זה לבוא לידי ביטוי בשטח, וזאת באמצעות אכיפתו האפקטיבית. (השופטת יעל וילנר, שם).
המציאות שבה פורעי חוק יכולים לכפות את עצמם על אלו שסביבם איננה מתקבלת על הדעת, ועימה אין להשלים. מציאות כאמור מנוגדת לעיקרון החוקיות. אשר על כן, אף שבנוגע להפגנות שבהן עסקינן נחה דעתי כי בהתנהלות המשטרה לא נפל פגם הקורא להתערבותנו, אין פירושו של דבר כי מסקנה זו תעמוד על-כנה גם בעתיד אם נמצא שחוקי המדינה אינם נאכפים כלל, או אינם נאכפים כדבעי, ומפריהם חוגגים על גבם של שומרי חוק.
במילים אחרות: אין להשאיר את החוק בגדר אות מתה: Ubi jus, ibi remedium. כשם שאין מחלקים פרסים לאלימות ואין מקריבים את הזכות להפגין לטובת "וטו של אספסוף", כך לא נוכל להשלים עם הגישה של "שב ואל תעשה" מצד אוכפי החוק ביחס לאלו שמפרים אותו כשהם מטילים וטו עברייני על זכויותיהם של אזרחים שלווים. (השופט אלכס שטיין, שם).
הכרוניקה
5.9.20, שעה 18:17
משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה ייפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על-מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על ביטחון הציבור והסדר הציבורי. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, פגיעה בציבור ובקיומן התקין של המחאות, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה.
אנו קוראים למשתתפי ההפגנה להימנע מגילויי אלימות ופרובוקציה. שוטרי משטרת ישראל ערוכים ונכונים, בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור, לאפשר לכל חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך גם את חופש הביטוי והמחאה. באשר לכל פעילות של הקמת רעש על-פי החלטת בג"ץ (5078/20) החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה.
להלן הסדרי התנועה: המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.
5.9.20, שעה 21:37. במהלך תהלוכה בלתי חוקית שמתקיימת בירושלים, הגיעו המפגינים לאזור צומת כיכר צה"ל, שם פרצו בכוח חסימה של המשטרה. 2 שוטרים נפצעו. המפגינים לא נשמעים להוראות כוחות המשטרה, וחלקם מתעמתים עם השוטרים.
5.9.20, שעה 21:46. המפגינים בתהלוכה ממשיכים להתעמת עם כוחות המשטרה ולהפר את הסדר הציבורי.
5.9.20, שעה 23:03. בהתאם להחלטת בג"ץ (5078/20), משטרת ישראל כרזה למפגינים שיש להפסיק את השימוש באמצעי הגברה.
5.9.20, שעה 23:54. המשטרה הכריזה למפגינים כי היא מתכוונת לפתוח את הצומת כיכר פריז והכבישים המובילים אליו לתנועה, ומבקשת מהמפגינים לפנות הצומת, לרדת מהכביש ולעזוב את המקום באופן עצמאי.
6.9.20, שעה 00:11. המשטרה הכריזה פעם נוספת למפגינים כי היא פותחת את הצומת כיכר פריז והכבישים המובילים אליו לתנועה, ומבקשת מהמפגינים לפנות הצומת, לרדת מהכביש ולעזוב את המקום באופן עצמאי. חלק מהמפגינים ממשיכים לחסום את הכביש ומפריעים לתנועה במקום.
6.9.20, שעה 01:45. בשעות האחרונות התקיימו מחאות בירושלים וכוחות המשטרה נערכו במטרה לאבטח את המוחים ולשמור על הסדר הציבורי. לפני זמן קצר הסתיימו המחאות ללא אירועים חריגים.
חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים, משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה.
בניסיונות של המשטרה להסית את התהלוכה במוקדים מסוימים, חלק מהמפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים, ואף השתמשו במיצגים שהיו ברשותם על-מנת לפגוע בשוטרים ולפרוץ את החסימות.
סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, כי הכבישים נפתחים לתנועה, והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש. על-אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם. במהלך המחאה, עצרה/עיכבה המשטרה 12 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים. כלל הרחובות נפתחו לתנועה.
פרולוג
תפקידי המשטרה: משטרת ישראל תעסוק במניעת עבירות ובגילוין, בתפיסת עבריינים ובתביעתם לדין, בשמירתם הבטוחה של אסירים, ובקיום הסדר הציבורי וביטחון הנפש והרכוש. (פקודת המשטרה, תשל"א-1971, סעיף 3).

תאריך:  06/09/2020   |   עודכן:  06/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרוניקה של סירוס עצמי (ב')
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא פורסים
באום  |  6/09/20 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
עידן יוסף
ישראל כ"ץ בפייסבוק: קראתי להידברות ונעניתי באיומי שביתות במשק"    ארנון בר-דוד: "ניסיון להסיט את המיקוד מיחסיו עם פקידי האוצר"    ביום שלישי: ישיבת ממשלה שתעסוק בנושא התקציב
איתמר לוין
יו"ר הקואליציה דורש פסקת התגברות כתנאי לקיום הממשלה; שר המשפטים: זוהי התגברות על הדמוקרטיה    "אם לא ניזהר - חוקים שנועדו להגן עלינו מהקורונה, עלולים לשמש לפגיעה בזכויות האזרח"
עידן יוסף
משרד הדיגיטל יפעל למניעת הגעת אזרחים למשרדי הממשלה באמצעות הנגשת מידע ממשלתי רב המצוי בידי הרשויות לאזור האישי של כל אזרח באינטרנט
עידן יוסף
ערוץ 13: היועץ המשפטי לממשלה החל בבירור טענות בנוגע להתנהלותו של השר ישראל כ"ץ כלפי בכירי משרד האוצר    אתמול שוחח מנדלבליט עם כ"ץ    בלשכת היועץ מכחישים בירור: השיחה - ברקע טענות מצד הייעוץ המשפטי במשרד
מירב ארד
הוסיף: "אני איבדתי בו אמון וטוב עשה שהגיש את התפטרותו"    האשים את מרידור כי "יצר פרובוקציות בדיונים פנימיים והדליף בלי הרף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il