X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הקמפיין לנשיאות ארה"ב, 9.9.20 / CBS This Morning
אקונומיסט מנתח את הדמוגרפיה בארה"ב:

מהפכת הדורות - לטובת ביידן

בני שלושת הדורות הצעירים מהווים 40% מכלל המצביעים השנה ודעותיהם ממקמות אותם חזק במחנהו של ביידן - אבל האם הם יבואו להצביע?
▪  ▪  ▪
משכילים יותר מהוריהם [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]

הביימי-בומרז – מי שנולדו לאחר מלחמת העולם השנייה – שלטו בפוליטיקה האמריקנית מאז שנות ה-90 של המאה ה-20, כאשר הפכו לדור הגדול ביותר בין בעלי זכות הבחירה. שישה מבין שמונת הנשיאים וסגני הנשיאים מאז ביל קלינטון היו בני אותו דור, וכך גם רוב חברי הקונגרס. אולם מציין אקונומיסט, הם איבדו מעמד זה בשנה שעברה, כאשר בני דור ה-Y (ילידי שנות ה-80 וה-90) תפסו את מקומם. השנה יש 72 מיליון מצביעים בני 38-23, חצי מיליון יותר מאשר בני 73-55. מי שנולדו מאז 1980 ועד היום מהווים כעת למעלה ממחצית מתושבי ארה"ב.
המשמעויות האלקטורליות של שינוי זה טרם זכו לתשומת לב, משום שבני דור ה-Z בחלקם עדיין אינם רשאים להצביע. אבל השנה מהווים בני שלושת הדורות האחרונים 40% מכלל בעלי זכות ההצבעה וזה נותן להם כוח עצום. ההנחה היא ששני הדורות הצעירים ביותר יצביעו בשיעור גבוה משני הדורות המבוגרים ביותר.
הדורות הצעירים יותר שונים מקודמיהם בגישות, באתניות ובחינוך. הם נוטים יותר לדרוש מן הממשלה לפתור בעיות, לסבור שנישואין חד-מיניים טובים לחברה, להאמין ששינויי האקלים הם מעשה ידי אדם ולחשוב ששחורים מופלים לרעה ביחס ללבנים. הם גם נוטים יותר לומר שיש להגביל את הקפיטליזם. הצעירים הם גם יותר בני מיעוטים: ככל שאתה יותר צעיר, יש יותר סיכוי שתהיה שחור, היספאני או אסיאתי. כמעט 75% מהאמריקנים בני 60 ומעלה הם לבנים; מחצית מבני ה-20 ומטה הם בני מיעוטים.
משקלם גדול במיוחד במדינות "חגורת השמש". 44% מבעלי זכות הבחירה בטקסס הם שחורים והיספאנים; בקרב בני 40 ומטה הם מהווים רוב. באריזונה הנתונים הם 31% ו-44% בהתאמה. בשמונה מדינות, כולל ג'ורג'יה ופלורידה, למעלה ממחצית מהבוחרים בני למטה מ-40 הם בני מיעוטים. אלו הן מקומות שלדמוקרטים יש סיכוי לנצח בהם לראשונה מזה שנות דור. אלו הם גם האנשים שמושפעים ביותר מהמתחים הגזעיים העכשוויים.
אקונומיסט ממשיך ואומר כי בני הדורות הצעירים משכילים יותר מהוריהם. 25% מהבייבי-בומרז היו בעלי השכלה גבוהה בגיל 37-25; אצל בניהם השיעור הוא 39%, כאשר ל-43% מהנשים יש נשים לעומת 37% בלבד מהגברים. התבוסה של הרפובליקנים במחוזות הפרבריים בבחירות 2018 נבעה במידה רבה מההסתייגות של נשים בעלות תארים מהנשיא דונלד טראמפ. גזע והשכלה הם מהגורמים היותר-יציבים בתחזיות הצבעה: 90% מהשחורים בוחרים בדמוקרטים, כמו גם שני שלישים מההיספאנים והאסיאתים; 53% מבעלי ההשכלה הגבוהה מזוהים עם הדמוקרטים, לעומת 40% בלבד עם הרפובליקנים.
אבל האם כל זה אומר שהצעירים יצביעו בהמוניהם בעד ג'ו ביידן? המועמד הדמוקרטי אינו מושך במיוחד בזכות עצמו. בני 30 ומטה מצביעים בשיעורים נמוכים מאשר המבוגרים יותר, לעיתים בפער משמעותי. ההנחה היא שהם מצביעים יותר לפי הנושאים ואי-אפשר לעודד אותם לבוא לקלפיות בססמה הסתמית "לכו להצביע". וכמובן, שאיש אינו יודע מה תהיה השפעתה של הקורונה על שיעור ההצבעה.
עם זאת, מציין אקונומיסט, גם כאן יש איתותים. שיעור ההצבעה של בני 29-18 כמעט הוכפל ב-2018 לעומת 2014. פעילים מדור ה-Z מעורבים במערכת הבחירות הנוכחית יותר מאשר מצביעים מבוגרים יותר. הארגון Rock the Vote, העוסק בעידוד צעירים להצביע, כבר רשם 900,000 מצביעים השנה לעומת 500,000 לפני ארבע שנים. דומה שהכעס על רצח ג'ורג' פלויד מהווה קריאת השכמה לצעירים, ושהבחילה מפני טראמפ היא חוצת-דורות.
הדמוקרטים זהירים לגבי הובלתו של ביידן מסקרים. כפי שלימדה 2016, פערים יכולים להצטמק ומועמד יכול לנצח למרות שיפסיד במניין הקולות. אבל לפחות מבחינה דורית, אין זו הפתעה שהדמוקרטים מובילים. הדבר משקף לא רק את אישיותו ומעשיו של טראמפ, אלא גם שינוי טקטוני בדמוגרפיה של ציבור הבוחרים.

תאריך:  13/09/20   |   עודכן:  13/09/20
+קבינט הקורונה של ג'ו ביידן
18:26 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

צוות מומחים מכין תוכניות פעולה להפעלה בימים הראשונים של ממשל ביידן  ▪  המשימות העיקריות: חידוש אמון הציבור ותוכנית להפצת החיסון

מייק פנס וג'ו ביידן בטכס 11.9.20 / CNBC
הממשל יטול את ההובלה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפכת הדורות - לטובת ביידן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ יבחר שוב !
אסטרולוג.  |  13/09/20 16:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
אחרי 30 שנות בסנאט, שם אין מנוס מלהגיע לפשרות, ג'ו ביידן רואה את עצמו כמפשר יותר מאשר כאידיאולוג    ברוח זו הוא מפזר הבטחות ששני אגפי המפלגה הדמוקרטית - הליברלים והמתונים - יכולים לחיות איתם, ומותיר את הפרטים עמומים    השאלה היא האם הדבר יגרום למריבות פנימיות אם ינצח בבחירות
איתמר לוין
פצחנים סינים מנסים לפגוע בקמפיין של ביידן, בעוד אירן פועלת נגד קמפיין טראמפ    ייתכן שהמטרה הרוסית כעת היא לזרוע חוסר אמון
איתמר לוין
וושינגטון פוסט קורא לאמצעי התקשורת להכין כבר כעת את הציבור האמריקני לאפשרות של חוסר ודאות, ולהביא בחשבון שלא יוכלו לתת תשובות ברורות
איתמר לוין
ככל שהקמפיין מתחמם, גדל מספר הכזבים וההטעיות מצידם של הנשיא ובכירים שסביבו, למרות שהוא טוען ההפך - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מונה שבעה גורמים המובילים לכך שלא ניתן לחזות את תוצאות הבחירות לנשיאות: מהקורונה והכלכלה ועד אישיותו של דונלד טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il