X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נאה דורש, אך לא נאה מקיים: על-אף ההחלטה לקצוב קדנציות, מנדלבליט ושר המשפטים מבקשים להאריך את כהונת המשנה ליועמ"ש דינה זילבר
▪  ▪  ▪
דינה זילבר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שמונה שנים חלפו להן. זמן ארוך להיערך לסיום קדנציה. מדובר באחת הקדנציות הארוכות ביותר שסידרו לעצמם המשפטנים הבכירים סביב היועץ המשפטי לממשלה. כל המשנים ליועץ משרתים שמונה שנים.
קציבת הקדנציות נועדה להזרים דם חדש במערכת, לשנות כיווני חשיבה ולמנוע קיבעון מחשבתי. שתי דוגמאות המדגימות עד כמה חשובה הייתה החלטת הממשלה לקצוב קדנציות לבכירי השירות הציבורי, הן היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, והיועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה, רון דול, המכהנים בתפקידם כ-20 שנה, משרד ליד משרד. הקיבעון המחשבתי שם, על-פי מקורות יודעי דבר, הוא שם דבר.
מי שליווה את החלטת הממשלה לקציבת הקדנציות הוא המשנה ליועמ"ש העוסק בייעוץ. בשמונה השנים האחרונות מילאה את התפקיד דינה זילבר. לאורך השנים עמדו זילבר ונציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, על המשמר, ודאגו שבכירי שירות המדינה יפרשו בזמן הנקוב. המועד ידוע מראש וההיערכות היא בהתאם.
נאה דורש - אך לא נאה מקיים. בחלוף שמונה שנים פונים היועמ"ש מנדלבליט ושר המשפטים ניסנקורן לנציב שירות המדינה בבקשה להאריך בשלושה חודשים את הקדנציה של דינה זילבר. הנציב, שיושב בראש ועדת חריגים יחד עם היועמ"ש ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, לא חושב כלל לפסול עצמו בשל מה שנראה לכאורה כניגוד עניינים, שכן דינה זילבר מלווה אותו בייעוץ בכל תחומי עיסוקו. כל החלטה של ועדת השירות בנציבות שירות המדינה, כל דילמה משפטית בנושא מכרזים וועדות איתור ונושאים נוספים, נדונים בין זילבר להרשקוביץ. גם מנדלבליט לא מצא לנכון לפסול את עצמו או את בא-כוחו, אף שמדובר במשנה שלו עצמו. הרשקוביץ ומנדלבליט יושבים כתף אל כתף ומאשרים בצוותא, בוועדת חריגים, את הארכת הקדנציה.
מדוע מתעקש מנדלבליט להאריך את כהונת זילבר, ולא למנות ממלא-מקום עד שהממשלה תבחר את מחליפה? דינה זילבר הפכה לסמל עת בחרה להתעמת עם נבחרי הציבור בפומבי, ורבים רואים בה מייצגת של האקטיביזם המשפטי. ב"סערות זילבר" השונות (נאמנות בתרבות, הדרת נשים, מינוי דן אלדד ועוד) ראו רבים התערבות פוליטית והתרסה החורגת מייעוץ משפטי.
בהיותה סמל, בחרו ניסנקורן ומנדלבליט להאריך את כהונתה כחלק ממשחקי הפוליטיקה שהם משחקים במסדרון הקומה השנייה בצלאח א-דין. בתקופת ההארכה יוכלו השניים לבשל את מינוי המחליף המועדף, ד"ר גיל לימון, המלווה את מנדלבליט בתחנותיו השונות מהצבא, דרך מזכירות הממשלה וכעת כעוזרו הבכיר בתפקידו כיועמ"ש. דומה שעד שמנדלבליט לא יוודא שלימון יירש אותה, מקומה של זילבר יישמר.

תאריך:  22/09/2020   |   עודכן:  22/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש, ניסנקורן - והמשחק הפוליטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הזילברת תלך - הזילבור יימשך
עובד 1  |  22/09/20 18:31
2
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  6/10/20 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
הנהגה העסוקה באתגרים לאומיים מורכבים מאין כמותם ובעניינים אישים, לא תמיד על-פי הסדר הזה
יגאל יששכרוב
אמיר דנציגר בן ה-39, משורר ופזמונאי שירי ארץ ישראל המתחדשים, שחי עם אגורפוביה, העובד בתחום החינוך ובהדרכה וגם עם קשישים, הינו האיש הצעיר בארץ הזוכר בעל-פה, יחד עם מנגינה, את כל מילות שירי ארץ ישראל לדורותיהם מאז 1920-1990
יוני בן-מנחם
מצרים חידשה את ההתקפה התקשורתית על תנועת חמאס בגלל קשריה ההדוקים עם טורקיה וקטר שהינן אויבות של מצרים. מצרים מעבירה מסר לחמאס שלא יחצה את "הקווים האדומים" ולא ישתתף בניסיונות לזעזע את שלטונו של הנשיא א-סיסי
אפרים הלפרין
זה היה ברור שעם הזמן יהפכו כל הכינוסים מכל מין וסוג להפגנות, ופתאום מפגיני בלפור מבינים שנגמר להם הסוס
דן מרגלית
מי יתקע לידינו שלא יניחו שקית עם סמים אסורים במכוניתו של יריב פוליטי ולא יפרצו לדירת יריב אחר ויטמינו מכשיר האזנה מתחת לארון או אולי חלילה כלי נשק אסור?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il