X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אז אנחנו יודעים פחות או יותר מיהם המפגינים, מאילו מקומות ישוב הם באים ומהי האג'נדה הפוליטית שלהם: מה שלא יושג בקלפי יושג ברחוב! מזכיר לכם משהו?
▪  ▪  ▪
השכל. אמירה קשה

אמירתו של תא"ל אמיר השכל לשוטרת, ממוצא אתיופי, בעת ניסיון לאסור אותו בהפגנה ברחוב בלפור בירושלים "אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה, את צריכה להגיד תודה" מגלה לנו, לציבור הרחב מי הם המפגינים ומדוע הם מפגינים.
אמירות דומות שמעתי בעת ילדותי ונערותי, ביפו, שם גרתי. האמירות לא כוונו אלי כי אני ממוצא אשכנזי, האמירות כוונו לאנשים שאינם ממוצא אשכנזי, עדות המזרח והספרדים כאחד. משמעות האמירות היו ש"אנו" יוצאי אירופה, בעיקר מזרחה, הקמנו את המדינה שיהיה לכם מקום לבוא אליו ו"אנחנו" דאגנו להביא אתכם לפה. לכן, תשבו בשקט, תקשיבו ותלמדו מ"איתנו" ואולי פעם תהיו דומים לנו.
והעולים החדשים אכן "ישבו בשקט", התבוננו, למדו וחיקו את "הוותיקים". אך לכל מקום שהלכו, לכל מטרה, תמיד ראו לפניהם את גבו של האשכנזי.
מלחמת יום הכיפורים שמטה חלק גדול מההילה שהקיפה את ראשם של "הוותיקים". הדור השני הפסיק להתרשם מהם ובמהרה עבר השלטון למפלגה שייצגה אותם נאמנה. אומנם המנהיגים המשיכו להיות "אשכנזים" אך ההתנשאות והיהירות נעלמו.
מה שלא יושג בקלפי יושג ברחוב
אמירתו של תא"ל השכל משקפת את מה ששמע ולמד בבית. "אנו" העילית ו"אתם" צריכים לדעת את זה ולהתנהג בהתאם. להתנקשויות עם המשטרה יש רק משמעות אחת. "אנחנו החוק ולא אתם". זה תואם במדויק את אותם האנשים שהם צאצאים למייסדי המדינה ורואים את עצמם כאחראים לאופן התנהלותה.
אז אנחנו יודעים פחות או יותר מיהם המפגינים, מאילו מקומות ישוב הם באים ומהי האג'נדה הפוליטית שלהם: מה שלא יושג בקלפי יושג ברחוב! מזכיר לכם משהו?
אנחנו גם יודעים למה הם מפגינים. הם, באופן מודע או לא מודע, שואפים להחזיר למציאות של מדינת ישראל את שנות החמישים, השישים ותחילת השבעים. שנים שהגוורדיה הוותיקה שלטה באופן בלעדי בכל אורחות חיינו. החל מתעסוקה, דרך התרבות ואפילו בשעות הפנאי.
הדברים השתנו בשנת 1977. היו פה ושם "נסיגות" לאחור אך הן התגלו כזוטות פוליטיות. "הימין" שלדעת רוב העם בונה מדינה שוויונית יותר משתלט, אט-אט, על "האליטות" שעדיין נותרו בידי אותם "הוותיקים" ובראשן מערכת המשפט והאכיפה.
אני איני חסיד של סקרים, לטעמי קל מאוד להטות אותם, אם רוצים בכך. אבל באופן עקבי, על-רקע ההפגנות של החודשים האחרונים, כל הסקרים ללא יוצא בכל אמצעי התקשורת מנבאים ניצחון מכריע ל"ימין" אם יתקיימו בחירות עתה. המשמעות היא פשוטה. העם לא עם המפגינים!

תאריך:  07/10/2020   |   עודכן:  07/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד ארגז
בעוד שהמפגינים והחרדים מפרים את איסור ההתקהלויות בריש גלי ובקול גדול    שאר הציבור עושה זאת בשקט ובצנעה
יונתן אורון
אתה כמנהיג צריך לעשות מעשים שיגרמו לאנשים לחשוב, שיגרמו להם להרגיש משהו בלב, שיש תקווה    אם שוב פעם תלך באותם מסלולים ובאותן דרכים כמו קודמיך שוב הימין ייקח את השלטון ושוב ניכנס לאותה מציאות
ד"ר רון בריימן
על ראש הממשלה להדיח לאלתר את השרה הסוררת, גילה גמליאל    בלי צעד חריף, בלי טריקים ובלי שטיקים - המאבק בקורונה ייכשל    הגברת הפכה את הסגר לאי-סגר!
עו"ד אברהם הללי
בניין הארץ התחיל מהקמת סוכות אהלים וצריפים ולא בנייני מגורים, זה קיבל ביטוי בהקמת קיבוצים ומושבים וחידוש עבודת האדמה, שהיא הציונות כמשמעה
יוסי אחימאיר
המפגינים בשטח והאופוזיציונרים באולפנים אינם מקבלים את ההכרעה הדמוקרטית האמיתית, הצבעת העם בשלוש מערכות הבחירות. ספק אם יקבלו את תוצאות הבחירות הבלתי נמנעות, הצפויות באופק הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il