X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם ארה"ב תמשיך להכיר בצונאמי הערבי כאיום ברור ומיידי על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, או תשחזר את תפישת העולם שהתייחסה לגל הטרור ולמלחמות האזרחים בטוניסיה, בלוב, במצרים, בתימן ובבחריין שפרצו ב-2010 כ"אביב ערבי", "מצעד דמוקרטיה" ו"מהפיכת פייסבוק"?
▪  ▪  ▪
מה צופן העתיד? [צילום: ג'ק רנדליך AP]

לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב תהייה השפעה רבה על מעמדה הגיאו-אסטרטגי, על עוצמת הזעזועים הוולקנים המאיימים לפרוץ ברחבי העולם, ומכאן גם על ביטחונה הלאומי של ישראל. לדוגמא: האם כוח ההרתעה של ארה"ב, בעולם עתיר משטרים פורעי חוק, טרור, מלחמות ויכולות קונבנציונליות ובלתי-קונבנציונליות, ישודרג על-ידי המשך הגידול בתקציב הביטחון, או יתכרסם על-ידי חזרה לקיצוצו?
האם ארה"ב תמשיך להגביר את הלחץ על האייתולות באירן, שהם מוקד הפצה גלובלי של טרור, יכולות בליסטיות ונשק כימי וביולוגי ואולי אף גרעיני, או תחזור למדיניות הפייסנות דוגמת הסכם הגרעין מ-2015, שהעניק רוח גבית עזה לאייתולות ופגע במדינות הערביות הפרו-אמריקניות?
האם ארה"ב תמשיך לסייע למלחמתן של בעלות-בריתה הערביות בטרור "האחים המוסלמים", או תשחזר את תמיכת ארה"ב ב"אחים המוסלמים" במצרים ב-2013-2009? האם הבית הלבן ימשיך להיות סגור בפני ארגונים אמריקנים הקשורים ל"אחים המוסלמים" (כגון CAIR) וארגונים אנטי-ישראלים, או יחזור להיות פתוח לרווחה בפניהם?
האם ארה"ב תתמיד במלחמתה בטרור האיסלאמי, או תשוב להמעיט בחומרתו, תאסור על זרועות הביטחון להשתמש במונח "טרור איסלאמי", ותראה בו "אלימות במקומות עבודה", כפי שטען הנשיא אובמה ב-2009 לאחר רצח 13 חיילים בבסיס הצבא בפורט הוד, טקסס? האם ארה"ב תמשיך לראות בטרור הפלשתיני תופעה מונחית-אידיאולוגיה רדיקלית המאיימת גם על בעלות בריתה הערביות, או תמחזר את הטענה כאילו זו תופעה מונחית-יאוש הראוייה להבנה ולמחוות?
האם ארה"ב תמשיך להכיר בצונאמי הערבי כאיום ברור ומיידי על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, או תשחזר את תפישת העולם שהתייחסה לגל הטרור ולמלחמות האזרחים בטוניסיה, בלוב, במצרים, בתימן ובבחריין שפרצו ב-2010 כ"אביב ערבי", "מצעד דמוקרטיה" ו"מהפיכת פייסבוק"?
האם ארה"ב תתמיד בעצמאות מדיניות החוץ והביטחון, או תחזור לשעבד את מדיניותה להסכמה בינלאומית רחבה, ותעניק משקל רב לאו"מ האנטי-אמריקני ולאירופה הפייסנית? האם ארה"ב תמשיך לקדם תהליך שלום אזורי על-ידי הכרה במשקל המשני והשלילי שמעניקים הערבים לסוגיה הפלשתינית, או תחזור להתייחס לסוגיה הפלשתינית כאילו הייתה לב הסכסוך הערבי-ישראלי, בבת עין ערבית ומוקד זעזועים מזרח תיכוניים?
האם ארה"ב תשמור על מדיניות שאינה רואה בנסיגה ישראלית תנאי לקידום השלום, או תשוב לראות בנסיגה תנאי לאופק מדיני? האם ארה"ב תתמיד בהכרה ששליטת ישראל ברמת הגולן ורכסי יו"ש חיונית להרתעת אויבי ישראל ואויבי משטרים ערביים פרו-אמריקנים (כגון ירדן), או תישגה שוב בהנחה ששליטה ישראלית היא שורש הסכסוך הערבי-ישראלי?
האם ארה"ב תמשיך להכיר בעובדה ש"סיוע החוץ" השנתי המוענק לישראל מהווה השקעה ב"מעבדה בתנאי-קרב" ומכפלן-כח ייחודי, המניבים לארה"ב תשואה שנתית של מאות אחוזים (תחליף להצבת כוח אמריקני, מודיעין, שידרוג תעשיות ביטחוניות ואזרחיות ותורות לחימה), או תחזור לראות ב"סיוע החוץ" כלי-לחץ לסחיטת ויתורים ישראלים? האם תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב יביאו לאנחות רווחה או לאכזבה רבתי בטהרן, בסין, ברוסיה, במפקדות "האחים המוסלמים", בחיזבאללה, בחמאס וברש"פ?
זהות המנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב תשפיע על זירה רחבה הרבה יותר מנושאי כלכלה, בריאות, חוק וסדר ובחירת שופטים עליונים, העומדים במוקד התעניינות הבוחרים. אומנם רק מיעוט זעיר של הבוחרים מתעניין בנושאי חוץ וביטחון, אבל זהות המנצח תשפיע באופן ישיר על הביטחון הלאומי של ארה"ב ושל ישראל השזורים זה בזה.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות בארה"ב והשפעתן על ביטחון ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי הל-אור, אילת פדה גולדשטיין
מדוע אנו נקראים - "Human Being" ולא "Human doing"? כיצד זה יכול לסייע לשחיקה הניהולית הגוברת, לאור אתגרי הניהול בימי קורונה? על המים שכולנו משכשכים בהם (שלא לומר טובעים) בצירוף גלגלי הצלה, מבית פ.ד.ה - יעוץ ארגוני, וממגוון לקוחותינו, ששרדו את הסגר השני, כדי לספר
אפרים הלפרין
כדורגלן העבר אייל ברקוביץ ותוכנית הטלוויזיה שלו - שכונה, השרה מירי רגב והפוליטיקה שלה - שכונה, ובשכונה מתנהגים כמו בשכונה
חנן וייס
מבצע אנטבה, דיכאון, דו"צ או בצר    FRAGMENTATION    נתניהו ומלחמת לבנון
איתן קלינסקי
ציפיתי בכיליון עיניים גם להופעה של כל גיליון כתב העט "מחברות לספרות", שיהושע קנז היה אחד מעורכיו
אביתר בן-צדף
למרות המשתמע מהכותרת, המאמר הנוכחי אינו עוסק ברעיונו ההזוי האחרון של אביחי מנדלבליט להציק לנתניהו. המאמר מוקדש כולו למתרחש מעבר לים. יו"ר בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פלוסי, החליטה שעל בית הנבחרים להקים וועדה שתבדוק את כשירותו של הנשיא להמשיך ולמלא את תפקידו, ותוכל להחליט על נבצרות של הנשיא כאשר זה יראה לה, ע"פ התיקון ה-25 לחוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il