X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
19 שנים חלפו מאז הרצח של רחבעם זאבי, 25 שנים חלפו מאז הרצח של יצחק רבין, יום הזיכרון הממלכתי הפך להמלצה, להחלטת מנהל, להמשך המאבק היצרי, הלאומי שטרם תם
▪  ▪  ▪
רבין. הוגה דעות ואיש ספר [צילום: יעקב סער/לע"מ]
רחבעם זאבי [צילום: פלאש 90]

תודה למגיפת הקורונה שבזכותה לא יורחב השנה השסע הגדול ממילא בציבור האזרחים המתהווים בבתי הספר. השנה הדילמה תצמצם לזום, את יום הזיכרון הממלכתי של מי להדהד, להבליט, להנכיח. אלו מוסדות חינוך ישירו את שיר לשלום ויקיימו מעגלי שיח על דמוקרטיה ואלו מוסדות יעלו על נס את דמותה רבת ההוד של רחל אמנו, אשר הפציעה במלא עוזה לחיינו לפני 25 שנים בעקבות רצח יצחק רבין.
אלו מוסדות ימשיכו להחרים את יום הזיכרון הממלכתי לרצח השר רחבעם זאבי בגלל האידאולוגיה בה דגל בעידוד הטרנספר לערביי ישראל ומאוחר יותר בגין ההאשמות בפגיעות מיניות, לכאורה, כפי שעלו בתוכנית טלוויזיה לאחר רציחתו על-ידי מחבלים, טענות שלא היה יכול להשיב עליהן ולהתעמת איתן. כזכור, שלושה מחבלים רצחו את השר זאבי בדיוק לפני 19 שנים בעלותו לחדרו במלון לצורך ראיון לתוכנית בוקר. אלו מוסדות יחרימו ויתעלמו מיום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, בשל מורשתו בהסכם אוסלו, בשל קורבנות השלום, ויזכרו את רחל אמנו כתחליף לרה"מ הנרצח.
ביום שלישי בבוקר יפתחו אירועי יום הזיכרון הממלכתיים לרחבעם זאבי. באין קורונה, רצו אלפי בני נוער במסלול ארץ המרדפים בבקעת הירדן לזכרו. באין קורונה עשרות אלפי תלמידות ותלמידים למדו על מורשת הגבורה של האלוף וההוגה, אידאולוג וקנאי לעמו וארצו, פטריוט אשר עד ירי המחבלים בגופו, לא הוריד מצווארו את השרשרת עם הדסקית עליה חרוטים היו שמות הנעדרים והשבויים. רחבעם זאבי נרצח על-ידי שלושה מחבלים בשל היותו יהודי, מאהבה הגדול של ארץ ישראל, חולם ולוחם, שואף ומגשים. עשרות אלפי נערות ונערים לא יזכירו את שמו אף לא ברמז קל. מי שבחיו היה מוקצה מחמת מיאוס בשל דעותיו הפוליטיות בקרב חלק מבני הארץ הטובה הזו, נשאר באלמוניותו אצל הדור החדש, עבורם גנדי הוא מהטמה, רחבעם הוא שם רחוק מהמקרא וזאבי זה הג'ודוקה ההוא.
19 שנים חלפו מאז הרצח של רחבעם זאבי, 25 שנים חלפו מאז הרצח של יצחק רבין, יום הזיכרון הממלכתי הפך להמלצה, להחלטת מנהל, להמשך המאבק היצרי, הלאומי שטרם תם. זה היה רב אלוף וזה היה אלוף, זה היה נץ וזה היה אבי הנץ, זה היה הוגה דעות איש ספר וזה היה טניסאי. זה היה ראש ממשלה וזה היה שר, זה היה יהודי שנרצח על-ידי בן עמו וזה היה יהודי שנרצח על-ידי מחבלים. שני אישים, שתי דעות, שני עולמות, שתי אהבות, שתי אכזבות, שני ימי זיכרון ממלכתיים, שני מורשות ועם אחד הזוכר. הדליקו נר ליצחק, הדליקו נר לרחבעם, מדינה אחת שני להבות וגורל אחד, כל אחד בדרכו.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  19/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן-יעקב
מנדלבליט הינו, בנוסף לתפקידו כיועמ"ש, אדם עם חיים אישיים    הגיוני לחשוב שבשיחה עם חברו הוא יזדעק על עתידו הלוט בערפל    מכל מקום, אין לשער כי שלושה גופים שונים - המשטרה, הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה, על כל עובדיהם הרבים - היו עושים יד אחת כנגד ראש ממשלה בישראל
מאיר אינדור
כמה חוצפה יש לכתב שנוהג להגן בלהט על המפגינים, גם כשהם מפרים חוק ומכנים את השוטרים בשמות גנאי, להפנות את החצים לבני ברק, בעודו עומד במדגרת הקורונה?
איתן קלינסקי
היה שיקול דעת מוטעה של המשטרה בתחימת מספר כה גדול של מפגינים בתחום צר מאוד המוקף בסרט
יוסי אוחיון
המשטרה ללא ראש או רועה נותרה מוכה וחבוטה, מושלכת לכל "משימה" ללא הנחייה ובלא מחשבה, מוקפצות יחידותיה ומפקדיה מוזנקים מזירה לזירה, בלא הפוגה מצטווים להשבית תפילה ולפרק חתונה
עו"ד אלון קוחלני
ביהמ"ש קבע כי היקף זכות העיון של תאגיד פחותה מזה של אדם בשר ודם והמבחן להעברת חומרי הביקורת למבוקר תהיה תלויה אם היא מסייעת למבוקר או לאו (מבחן הפגיעה הוודאית)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il