X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השלום הוא של כולנו, ערבים כיהודים אל תיכנעו לקיצונים ברשימה, תנו סיכוי לאזרחים הערבים ישראלים אשר מאסו במלחמות ומייחלים לשלום
▪  ▪  ▪
בגין. הראשון לשלום [צילום: משה מילנר/לע"מ]

"טובים קשיי השלום מייסורי המלחמה", אמר בשעתו מנחם בגין, פורץ הדרך הראשון לכרות ברית שלום עם מדינה ערבית, האיש ששחה נגד זרם הנדוס התודעה הפוליטית כשצויר כאיש מלחמה שתורתו "אף שעל" ודרכו בחרב, מי שסומן כמסכן את ביטחון מדינת ישראל בחרחורי מלחמה. אותו מנחם בגין הוא המנהיג היהודי הראשון שחתם על הסכם שלום עם הגדולה שבאויבות ישראל.
מעשהו האמיץ, המנוגד לכל הדמוניזציה שנעשתה לאישיותו באופן שיטתי, התדמית שנבנתה למנחם בגין בעמל וביזע, במשך שנים רבות התנפצה אל קרקע המציאות.
מנהיג ימין אחר, האיש שכונה סרבן השלום, האיש שסירב להיצמד למשוואת שטחים תמורת שלום, חתם על הסכם שלום עם האמירויות ועם בחריין בבחינת סנוניות המבשרות על בוא אביב הסכם אברהם הגדול. לכל הדעות המדובר בהישג היסטורי בעל חשיבות אסטרטגית משמעותית לביטחונה של מדינת ישראל.
בעצם כמעט לכל הדעות, יש מי שלא מברכים על הסכם השלום, יש מי ששפתם שפת שנאה, הרג, מוות, דם. האירנים זועמים, הפלשתינים מקללים, החמאסניקים מגדפים, החיזבלאים מחרפים, כל כך צפוי, כל כך טבעי לאבירי וסוחרי הטרור, מפיצי השנאה להתנגד.
אלא שלהפתעתי, הנהגת ערביי ישראל הנבחרת, חברי הכנסת מ'הרשימה המשותפת', הצביעו נגד השלום, נגד הפיוס, נגד התקווה. אלו הם אותם ח"כים המדברים על שלום בשפה העברית, מלהגים על דו-קיום, מגלגלים עיניים על רצונם העז להשתתף בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. חבורה זו, אשר נתפסת בעיני חלק ממעצבי הדעה כאנשי שלום, שמדברים באופן כנה כל כך על רצונם העז לחיות לצד היהודים במדינת כל אזרחיה, אלה הח"כים המוזמנים לתוכניות אירוח בשעות השידור המרכזיות, מספרים בדיחות, זוכים למחיאות כפיים ומצביעים נגד הסכם שלום עם מדינה ערבית.
האכזבה מחלק גדול מהם היא ממשית, סוג של התפכחות. בעבר, לפני איחוד הרשימות הערביות, ידעת באופן ברור מי רוצה שנלמד לשחות בים של עזה, מי חולם על שותפות יהודית-ערבית אמיתית ומי סתם רוצה שנחזור לפולין, מרוקו וגרמניה. היה ניתן לזהות את ההבדל בגוונים. היום, גם מי שמתאמצים מאוד לבדל עצמם מהפונדמנטליסטים המוכנים לממן לעם ישראל בגדי ים, מיישרים קו והקו הוא קיצוני, מסוכן, קו של מחרחרי מלחמה וסרבני שלום.
החדגוניות הזו, אחידות התפיסה הקיצונית והקו האנטי ב'רשימה המשותפת' היא סכנה עצומה בראש ובראשונה לחלק גדול מאוד של ערביי ישראל השואפים לחיים משותפים, להשתלבות בחברה הישראלית, ולהיות חלק מהנושאים בנטל החובות והנהנים משוויון זכויות מלא. עצוב, מטריד ומדאיג מאוד. תקוותי היא שסרבני השלום מ'הרשימה המשותפת', בעצם הצבעתם נגד הסכם השלום, לא הצטרפו לרשימת שונאי ישראל, מחרחרי המלחמה, מובילי הטרור העולמי, אנשי השנאה, מפיצי האיבה, המוות וההרג.
השלום הוא של כולנו, ערבים כיהודים. אל תיכנעו לקיצונים ברשימה, תנו סיכוי לאזרחים הערבים ישראלים אשר מאסו במלחמות ומייחלים לשלום. בקרוב תהייה לח"כים הערבים הזדמנות לתקן את ההצבעה המעוותת בהבאת הסכם שלום נוסף לאישור הכנסת, אל תחמיצו את ההזדמנות להצביע בעד השלום. אל תהרגו את התקווה.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
+בין המפרץ הערבי לבין המפרץ הפרסי
09:25 20/10/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

"הסכם השלום" בין ישראל לשתי מדינות המפרץ הערבי אמור לאחד כל יהודי ליהודי בסוגיה הזו אבל כל זאת בתנאי שמההסכם הזה לא תצא קלקלה של יצירת מלחמה עם גורמים אחרים, שהרי אז "השלום" הזה מביא לסכנת פיקוח נפש

יהודים באירן [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אליהו קאופמן
"הסכם השלום" בין ישראל לשתי מדינות המפרץ הערבי אמור לאחד כל יהודי ליהודי בסוגיה הזו אבל כל זאת בתנאי שמההסכם הזה לא תצא קלקלה של יצירת מלחמה עם גורמים אחרים, שהרי אז "השלום" הזה מביא לסכנת פיקוח נפש
איציק וולף
הנשיא האמריקני הודיע כי סודן הסכימה לשלם פיצוי בסך 335 מיליון דולר למשפחות נפגעי טרור אמריקנים וכי החליט להסיר אותה מרשימת המדינות תומכות הטרור
יוני בן-מנחם
הרש"פ וחמאס פגעו בכבוד הלאומי של מצרים כאשר הפקיעו ממנה את החסות לשיחות הפיוס ביניהן והעבירו אותה לטורקיה. מצרים לא תעבור לסדר היום, היא ממתינה להזדמנות המתאימה כדי להשיב את כבודה, חמאס והרש"פ ישלמו את המחיר בעיתוי המתאים למצרים
יהודה קונפורטס
ההסכם, מביא אתו פוטנציאל אדיר לעשיית עסקים עבור ההיי-טק הישראלי - עם האמירתים, ולא רק איתם    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדבר על היתרונות הכלכליים של ההסכם - אבל איך מביאים אותם לידי מימוש?
שאול מנשה
"הבעיה שלנו בעולם הערבי היא בראש, והיא טמונה בשנאתנו ליהודים    לא למדנו מלקחי ההיסטוריה, כאשר כמה אומות הקדימו אותנו בגרשן את אזרחיהן היהודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il