X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תפקידו של הנשיא במדינת ישראל הינו תפקיד ייצוגי וסמלי הנשיאים הזכורים לטוב אלו הנשיאים אשר בימי סופה וסער כמו בעתות רוגע ושלווה חיברו את השבטים, עמלו על חיבורים בחברה הישראלית לגווניה
▪  ▪  ▪
ריבלין. מסיים [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת]

האם מדינת ישראל זקוקה למוסד הנשיאות? מה תפקידו של מוסד הנשיאות במציאות הישראלית? מי בכלל צריך נשיא, ומדוע עד כה לא נבחרה נשיאה? הדיון הזה צף ועולה במחזוריות קבועה בחיי הישראלים, כמו השמש הזורחת והלבנה המפציעה, כמו החצב הפורח והשן הראשונה הבוקעת בפי התינוק, כך מסתובב, הולך וחוזר, עובר ושב הדיון הארוך, המייגע והבלתי מסתיים על חשיבות מוסד הנשיאות במדינת ישראל.
נשיא המדינה ראובן ריבלין עומד טרם פרישה מתפקידו הרם. כמו קודמיו, שמעון פרס, משה קצב, יצחק נבון, עייזר ויצמן, חיים הרצוג, זלמן שזר, ויצחק בן צבי, ריבלין הינו פוליטיקאי ששודרג למעמד זה המקנה לו מקום קבורה בבא יומו בחלקת גדולי האומה. שני נשיאים במדינת ישראל הצעירה לא היו פוליטיקאים בדימוס. הנשיא הראשון חיים ויצמן שהיה מנהיג ציוני דגול וכימאי בעל שם והנשיא הרביעי פרופסור אפרים קציר שהיה ביופיזיקאי בעל שם עולמי.
תפקידו של הנשיא במדינת ישראל הינו תפקיד ייצוגי וסמלי. הנשיאים הזכורים לטוב אלו הנשיאים אשר בימי סופה וסער כמו בעתות רוגע ושלווה חיברו את השבטים, עמלו על חיבורים בחברה הישראלית לגווניה, העפילו אל העם במובן ששמו להם למטרה לעודד מצויינות והשגיות מחד ומאידך לחזק ולעודד את אנשי העמל במושבים בעיירות הפיתוח. נשאו נאומים, ביקרו בבסיסי צה"ל, פקדו בתי חללי צה"ל, והפיחו רוח טובה בעם, רוח של תקווה. נשאו נאומים בעלי אופי של מוסר וצדק, חננו את הראויים לחנינה והיו לפניה הסמליים של מדינת ישראל בקרב יהודי הגולה ובקרב מלכים, רוזנים ושועי ארץ.
ראובן ריבלין כמו נשיאים לפניו עמד בעין הסערה הציבורית, דמותו הייתה לצנינים בעיני רבים, חלק ממאמריו היו למשל ולשנינה, בעיני חלקים אחרים נדמה היה הנשיא ריבלין, כמבוגר האחראי, השומר על שומרי הסף, על-אף ניציותו הפוליטית המובהקת כאיש ארץ ישראל השלימה, נהג כבוד רב באוכלוסייה הערבית, הגן עליה ואף עמד לצידה באירועי טרור יהודים.
עם רדתו מהבמה הציבורית של הנשיא ריבלין החלו מועמדים בעיני עצמם במסע בחירות סמוי וגלוי, בורסת השמות עולה מדי יום ביומו, מועמדי סרק לצד מועמדים בעיני עצמם, ראויים יותר ראויים פחות ושני מועמדים שאינם מתבטאים בעניין אך נדמה כי הם בשלישיה הריאלית הראשונה במרוץ זה. השאלה הקבועה האם יש מקום למוסד הנשיאות, שיש הרואים בו מוסד בזבזני חסר תועלת ויש הרואים בו את הגשר על המים הסוערים של החברה הישראלית, הינו מוסד נחוץ? נדמה ששאלה זו הונחה לעת הזו בקרן זווית ונדחקה מהדיון הציבורי.
לנשיא המדינה שייבחר ממתינה עבודה רבה מאוד, לאחות את הקרעים בעם, לאחד, להרחיב את המכנה המשותף של החברה הישראלית לגווניה, לחבר בין השבטים, להיות הנשיא של כולם, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, בני עיר ובני כפר, מתיישבים על גב ההר ובמרכז הארץ, עולים חדשים ובני הארץ, להאיר את הפינות היפות של ישראל, לצמצם את הפערים בין ישראל הראשונה, השנייה השלישית והתשיעית.
בבורסת השמות להחלפת הנשיא ריבלין בולטים, פרופ' שמעון שטרית, יהודה גליק, עמיר פרץ, יצחק הרצוג, ושני מועמדים על-ידי הציבור אשר טרם הצהירו על כך בפיהם, מרים פרץ, אם הבנים וראש הממשלה בנימין נתניהו. גלריית האישים הזו פרט למרים פרץ היא גלריה של פוליטיקאים בדימוס ובהווה, טוב או רע הציבור יחליט, או הפוליטיקאים בבחירתם.
מדינת ישראל זקוקה לנשיא, כן או לא? אם התשובה היא כן, יהי רצון שתהא זו דמות הרואה את הטוב והיפה שבעם הזה, המחברת ולא מפלגת, לתפארת מדינת ישראל.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  22/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמעון, יהודה, בנימין, אמיר ומרים גם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת ישראל איננה זקוקה לנשיא
מ. עמיר  |  25/10/20 04:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
קיימת עוצמת פער בין עולם הערכים של גיבורי יצירותיו הספרותיות של זאב ז'בוטינסקי ובין הסחי והרפש בכמיהה של מיקי זוהר לכסף, לכח ולכבוד
יהודה קונפורטס
התלונות על תפקוד המחשוב הממשלתי, ובפרט זה של הביטוח הלאומי ורשות המיסים - רבות, ונדונו השבוע בכנסת    צריך להפנות אותן לא לאנשי המחשוב, שעושים רבות כדי לשפר את המצב, אלא למי שבאמת אשמים - אלה שלמעלה
אברהם בנמלך
כדי להציל את המדינה אולי אתה תסכים לוותר    יכול להיות    ואז ביבי יצא סוף-סוף מבלפור    מה פתאום?
יאיר דקל
ארבעת הספרים הקודמים (הרומנים הנפוליטניים) ראו אור ברחבי העולם ונמכרו ביותר מעשרה מיליון עותקים בעשרות מדינות
עמוס גלבוע
באופן צפוי לחלוטין הרשימה המשותפת הצביעה נגד ההסכם עם האמירויות    בתמיכה מבחוץ תחבלו לעשות ממשלת מיעוט??! טירוף! האויב הכי מסוכן לתהליך הוא אירן, והחוליה החלשה היא בחריין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il