X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לא תהיה לנו ברירה אלא להצהיר בריש גלי את מה שאנו נשמרים מכל משמר לעשות - להשוות את ישראל לא למשטר דיקטטורי ופשיסטי אלא לאחד מהגרועים שבהם, כי זו תמונת המצב
▪  ▪  ▪
זוהר. הבטיח לנהוג בריסון [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

הכותרת נכתבה בהשפעת רגע היסטורי ב-1969 בו דרך האמריקני הראשון על אדמת הירח. המהות על אדמת ישראל ב-2020 הפוכה. יריב לוין - צפע מילולי מנומס השוקד להרוס את בית המשפט העליון, גרם היום לקריסת עוד קיר מגן של הדמוקרטיה כדי לשרת את אדונו בנימין נתניהו. כפי שאמר לי אתמול מדינאי מנוסה עוד לפני שיושב-ראש הכנסת לוין העז בעזות מצחו לבטל הצבעה תקינה במליאה: ביבי סבור כי אין צורך במדינת ישראל אם הוא אינו שולט בה.
טרם היה כדבר הזה. כולם הופתעו. לא אני. ידעתי כי בהגיע רגע המבחן לוין לא יהסס לפצוע את רקמת הכנסת העדינה למרות שנאומיו רוויי הארס וההרס כלפי בית המשפט ספוגים בטענות שיש לחזק את הפרלמנט. מי שמבטל בהחלטה בריונית הצבעה בכנסת בפעם הראשונה מאז כונסה לפני 71 שנים בבניין קולנוע "קסם" בתל אביב (אחר כך משכן האופרה) אינו יכול לטעון ברצינות כי הוא שומר על כבודה.
זה היה יום מר לדמוקרטיה. במליאה השתולל הטרור של הדיקטטור, וגם מאחרי הקלעים. מבקר המדינה מטעם נתניהו מתניהו אינגלמן חייב ורשאי לחקור את פרשת הצוללות (ראו הסברי ח"כ יואב סגלוביץ, לשעבר ראש אגף החקירות). אך הוא לא רוצה בפועל והעביר זאת לדיון בוועדת ביקורת המדינה.
משה יעלון מסר בה עדות מדויקת על תעלולי ביבי ומקורביו. ד"ר אליעד שרגא סיפר על 20 תצהירים של בכירי מערכת הביטחון הממתינים בעתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, וח"כי הקואליציה לא הניחו לו לדבר (שרגא פרסם אתמול פרק הקדמה לסדרה בת עוד שמונה פרקים - מה היא באמת שערוריית הצוללות של נתניהו ומרעיו העוסקת ברכישות כלי שיט. הפתיחה מעידה כי העובדות מזעזעות).
כמו בפרלמנטים הפשיסטיים בשנות ה-30' של המאה שעברה, לא הניחו ליריבי ראש הממשלה לדבר בנחת. מי העיד? ראש מנהל הרכש תת-אלוף שמואל צוקר, שדיווחו סימר שיער; ופרופסור שאול חורב איש הצוללות; והיועץ המשפטי של משרד הביטחון אחז בן ארי; שתיאר כיצד שלוחו של ביבי לחץ עליו בשמו לבטל מכרז בינלאומי שכל כולו יעילות וטוהר המידות. אולי יותר מכל ראוי להאזין היטב לעדות שמשמעותה לא נקלטה כראוי בציבור. משה פרידמן המייצג את ארגון עובדי צה"ל תיאר איך ניסה השלטון לביים סכסוך עבודה כדי להוציא את המספנה הצה"לית מידי המדינה ולהעבירה לתיסנקרופ שבגרמניה.
ומה היה לקואליציה לומר? מיקי זוהר, זה שהבטיח לנהוג בריסון מילולי, הודיע כי ישקול להדיח את יושב-ראש ועדת הביקורת עפר שלח. אם זה יימשך כך לא תהיה לנו ברירה אלא להצהיר בריש גלי את מה שאנו נשמרים מכל משמר לעשות - להשוות את ישראל לא למשטר דיקטטורי ופשיסטי אלא לאחד מהגרועים שבהם. כי זו תמונת המצב.
ואנו? ואני? חייב לעצמי להתעלם ממחלוקות לגיטימיות עם הא ועם דא ולצעוד בשורות מלוכדות לבלפור בירושלים ולכיכרות בתל אביב ולכל פינות הרחוב והגשרים עם דגלי הכחול-לבן והשחור והוורוד. אחרי יום חול כזה בכנסת - השבת זועקת לגדוש את הכיכרות במפגינים. ראוי לפנות בלשונה של דבורה הנביאה לכל אזרחית ואזרח, שמבינים את גודל השבר וסכנת העריצות, אך נמנעו או היססו עד כה מלהצטרף אלינו: "למה ישבת בין המשפתיים לשמוע שריקות עדרים"? בשבת זו לא די לנו שנמלא את הרחובות והכבישים והכיכרות. אלא חובה אזרחית להציפם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/10/2020   |   עודכן:  22/10/2020
+"אם כך ואם כך הכתם נשאר על הקיר"
14:03 22/10/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אתמול חזרה למרכז הבמה הציבורית שערוריית הצוללות שמאיימת על שלוות נפשו של ביבי יותר מכל דבר

נתניהו. מאויים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צער קטן לאדם, צעד גדול לדיקטטורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
עידן יוסף
יו"ר הכנסת הורה לקיים הצבעה חוזרת לאחר שהצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת כלי השיט אושרה במליאה    הסיבה: סגן היו"ר לא הכריז על ההצבעה לפני שהתקיימה    המליאה עברה להצבעה שמית    זנדברג: ההצבעה לא חוקית, נעתור לבג"ץ
יוסף אליעז
עתה זה באופנה לתקוף את מערכת המשפט ואת היועץ המשפטי לממשלה    כיצד זה ייתכן שהיועץ יורה על אי-בדיקת מערכת עניינים זו הכרוכה בהוצאת הון עתק, ולדברי האלוף שהיה בזמנו מפקד חיל-הים מדובר בעבירה אדירה שטרם הייתה כמוה בישראל
איתמר לוין
אומר שהתצהירים שהגישה התנועה לאיכות השלטון לא שינו את התמונה המוכרת בפרשה: תמונה מדאיגה במישור הציבורי, אך אין הצדקה לחקירה פלילית נגד נתניהו
יואב יצחק
במסגרת עדות הנקיון חשף מיקי גנור בפני חוקריו: עמוס ירון, מי שהיה מנכ"ל משרד הביטחון, ובעת היותו איש פרטי, דרש ממנו סכום כסף גדול כדי לסייע לו מכוח מעמדו וקשריו האישיים במערכת הביטחון    לאחר שסירב, הגיע אליו תחקירן מידיעות אחרונות    עמוס ירון לא זומן לחקירה - כפי שלא זומנו אביגדור ליברמן ושרון שלום, למרות המידע הבעייתי שמסר גנור אודותם    מנדלבליט מיקד את החקירה באנשי ומקורבי נתניהו ובפועל נמנע ממיצוי הדין עם בכירים אחרים    עמוס ירון: הידיעה שקרית
איתמר לוין
קובע: אין תשתית לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למניות שהחזיק נתניהו בשנים 2010-2007 בחברה של בן-דודו, נתן מיליקובסקי, במקביל לאחזקותיו של מיליקובסקי בחברה שהייתה ספקית של מספנות טיסנקרופ    קובע: יש חללים בסוגיות החשובות ביותר, ש"לא ניתן למלא במקרה הזה באמצעות הנחות, השערות ואמירות כלליות אודות רכיבים עובדתיים שהתגבשו או מודעות בכוח של נתניהו להיבטים שונים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il