X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אורחים שלא הזמין ציפו במשרד עם מבטים מזרי אימה בעיניים, ידיים תחובות בכיסים וחיוך עוויתי בזווית הפה
▪  ▪  ▪
לא מתייראים מהחוק [צילום: דוברות כיבוי מחוז חוף]

חקלאי מדינת ישראל, כמו הבנאים שלה, ואנשי עסקיה, הפכו בשנים האחרונות למטרות נוחות מאוד לעושק, לגביית דמי חסות, לניצחון הבריונות בנוק אאוט בזירת המשילות. 'כל דאלים גבר' הפך לפניה המכוערות של המציאות הטרוריסטית אשר גובה רכוש, ממון, את הנפש, גם אם הגוף המדולל מאימה ורטט ממשיך לחיות.
לפני שנים אחדות שיתף אותי ידיד טוב, קבלן בנייה אמיץ, על החלטתו לשחות נגד הזרם ולא לשלם דמי חסות לעבריינים ממגזר מסוים מאוד, במלחמת ההתשה הבלתי פוסקת ובהיותו דון קישוט הנאבק בתחנות הרשע והבריונות, לבד, בודד בצריח.
הקבלן, אשר בנה רבי קומות בלב המדינה, הגיע בוקר אחד למשרדו המרווח כמימיים ימימה. אורחים שלא הזמין ציפו במשרד עם מבטים מזרי אימה בעיניים, ידיים תחובות בכיסים וחיוך עוויתי בזווית הפה. הם היו שניים, אחד קטן ממדים שפם מטופח מעל שפתו העבה, השני חסון, גבוה, קרחת על ראשו ורוע בלבבו. לחצו ידו וביקשו להיכנס עימו למשרד מותירים מאחור את המזכירה נאלמת דום.
בלי הקדמות מיותרות הבהירו הזרים את מטרת בואם, פלישתם למשרדו. דרשו לקבל דמי חסות חודשיים בעבורם ידאגו שלא יאונה רע לבנייניו, לציוד הכבד, לרכוש. הוא סירב. השניים נעמדו תוך שהחסון מניח ידו על כתפו של הקבלן והנמוך מוסיף: 'עד היום בשתיים עשרה בלילה יש לך זמן להסכים', טפיחה רבת משמעות ויציאה מהמשרד, מותירים בו את הקבלן ההמום והמאוים.
ידידי הקבלן החליט לסרב לשלם דמי חסות לעבריינים, לאחר שאוים על ידם במשרדו. לאחר שריח הפחד שזרעו במפגש הקצר התפוגג, החליט ידידי הקבלן לא למצמץ ולא לאפשר שיסחטו אותו. בן הארץ הזו, לוחם גולני אשר במלחמת שלום הגליל הראשונה הביט למוות בעיניים והמוות השפיל מבטו או שמא היה זה מחבל החיזבאללה אשר הוכרע על ידו החליט ללכת לישון, הוא והרהוריו, מחשבותיו, דאגותיו, חששו.
למחרת בעודו שוטף פניו נשמעו קריאות התבהלה וצפצופי ההודעות אשר פרצו מהווצאפ שלו. בזה אחר זה קפצו תמונות שצילמו העובדים באתר הבנייה - בתים שנועדו למסירה נראו כאילו עבר עליהם בולדוזר נהוג בידי נהג על סמי מרץ. התמונות סיפרו את ההבטחה שמומשה על-ידי מי שאינם מתייראים מהחוק, מהדין, ממאום. מרצפות שבורות, אסלות מנותצות, כיורים מרוסקים, דלתות שבורות, הרס ונזק במאות אלפי שקלים.
חברי הקבלן ידע גם ידע כי זו דרכם של העבריינים להעביר מסר, לאותת, להבהיר: 'הננו כאן ואין לנו כוונה ללכת לשום מקום בלי דמי החסות החודשיים. נעים מאוד אנו השותפים החדשים שלך בחברה ולנו יש 60 אחוזים במניות החברה שעבורה לא הזיע בית שחיינו מעולם'.
ידידי ניסה לגייס את חבריו הקבלנים, אך אלו ברובם המכריע מבוטחים היו מכל פגיעה רעה. הרי גובי החסות כבר החתימו אותם על השותפות החד-צדדית ומאום לא יבאנה להם. בודד נותר, התלונן במשטרה. השניים נעצרו ושוחררו על-ידי שופט בית המשפט בערבות ובתנאים מגבילים וכן במתן צו הרחקה מאתר הבנייה.
ידידי הקבלן ידע שסיוט חייו רק מתחיל, הוא הרי ראה את החקלאים ובעלי המפעלים האמיצים שכן העזו כמוהו לסרב להיכנע לעברייני דמי החסות בשבירתם, ראה את עסקיהם עולים בלהבות ומיליוני שקל הופכים לאפר שחור. הוא הרי ראה ארזים כמוהו הנשברים בקול ענות חלושה, הוא ראה את מציאות החידלון של גורמי האכיפה והחוק מול מחבלי חסות אלה, אך סירב להיכנע, סירב להרים ידיים, סירב להרכין ראש. כלוחם גייס חברים של בנו משוחררי צבא שישמרו על המבנים ויקבלו שכר הוגן, רישת את אזור הבנייה במצלמות אבטחה, הפך את אתר הבנייה ליעד מבוצר, לא ויתר עד אשר מחבלי דמי החסות הבינו את המסר. המבנים נמסרו לרוכשים באיחור קל בעקבות החבלה שנערכה בהם.
ידידי הקבלן החליט להעתיק את עסקיו אל מחוץ לגבולות מדינת ישראל. מלחמה זו זרקה שיבה בראשו ותבעה ממנו כוחות רבים, אצלו הכל בסדר אך בכל יום כשהוא שומע על רפתות שנשדדו, טרקטורים וכלים הנדסיים שעלו בלהבות. מפעלים שהוצתו הוא מתקשר אליי, שוטח את כאבו העצום, על האנשים שכל מפעל חייהם נהרס עד היסוד על-ידי מחבלי דמי החסות, מבכה את חוסר המשילות, את עליבות הכרעות בתי המשפט ובעיקר בוכה עם האזרחים הנתונים לחסדי מחבלי דמי החסות, מופקרים לגורלם. ובחדשות השעה עשר דיווחו לקראת סוף המהדורה על הצתה מכוונת במהלך הלילה במחסן חקלאי בעמק החולה, ציוד במיליוני שקלים עלה בלהבות. אנחה נתמלטה מפי ידידי הקבלן, עוד מפעל חיים עלה בלהבות ההפרות וחוסר המשילות.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  27/10/2020   |   עודכן:  27/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפקרות עולה בלהבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין מאוד, תודה ל"ת
יובל כהן  |  30/10/20 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית דובקין
על-פי הערכות מתונות שמתעדכנות מדי חודש בחודשו, עלות פרויקט המטרו עשויה להתקרב לסכום הדמיוני של 200 מיליארדי שקלים (ובעברית פשוטה: מאתיים אלף מיליוני שקלים...)
ד"ר רון בריימן
חובה לבדוק בדחיפות אם אומנם גרונו של היועמ"ש תפוס בחוזקה על-ידי מאן דהו, הרי שלכאורה החלטותיו מתקבלות באופן מסוכן ו/או משיקולים זרים    במושגים האופנתיים של המערכת המשפטית, מצב זה אינו סביר ואינו מידתי
אלכס נחומסון
אנו עדים לאחד משיאי מתקפה חתרנית מבית היוצר של ארגוני השמאל היהודי הדמופלורליסטי האמריקני    אלה שבחשו באסון אוסלו, אלה שהריצו את אהוד ברק, אלו שקשרי הגומלין וההזדהות האידאולוגית עם ההגמוניה הישנה והמודחת שאינם מוותרים ואינם בוחלים בדבר כדי להחזיר "עטרה ליושנה"
חובב לויטס
כשאריק משעלי פגש את ז'ק ברל: "ז'ק ברל מסמל עבורי אומץ מוסרי של הליכה כנגד הממסד על כל המשתמע מכך    כך מספר לנו אריק משעלי שמקפיד לגוון את עבודתו כחלק מהרצון להשכיל ממורו הנחשב על-ידי רבים כגדול השאנסיונרים במאה העשרים"
רפי לאופרט
אבירי "חבורת שקר מוחלט בהחלט" טוחנים לאחרונה מים בשפע בשתי פרשיות: צוללות ומטוסי 35-F, בניסיון נואש להכריע את נתניהו פוליטית בטרם יאלצו לעמוד למשפט הציבור בבחירות דמוקרטיות. הציבור מבין היטב עם מי ומה יש לו עניין, ואף שאינו מרוצה מהתנהלות נתניהו ברמה האישית ומיעילות הממשלה בטיפול בקורונה, שתי הפרשיות הנ"ל כנשק פוליטי הן "סוסים מתים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il