X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כדי להבין מה קרה אתמול בפקיעין, היה צריך להקשיב לתושב המקום, שידע בדיוק מי נגד מי כי לפי דני קושמרו, זה הכל בגלל האנטנה הסלולרית
▪  ▪  ▪
[צילום: ירון קמינסקי]

סיקור המהומות בפקיעין, "שש עם עודד בן עמי", "חמש עם רפי רשף"
מי אמר שבישראל אין מודעות סביבתית או צרכנית? אדם זר שהיה נוחת אתמול על כורסת טלוויזיה אקראית כדי להבין על מה בדיוק סערו הרוחות בצפון הארץ, היה ודאי מתרשם מאוד מאיתנו, הישראלים. הצבה של אנטנה סלולרית, הסבירו בכל תוכניות הטלוויזיה, היא שהציתה את האש ושיגרה כמעט 30 בני-אדם לבית-חולים בתום עימותים אלימים בין אזרחים לבין כוחות הביטחון. "הם מקדימים אותנו בכמה צעדים", היה חושב לעצמו אותו חוצן אירופאי או אוסטרלי, "הם בטח יודעים דבר או שניים על קרינה בלתי-מייננת והם חרדים מאוד לבריאות ילדיהם. למרות האלימות, שאפו".
לטובתו של הזר האלמוני כדאי אולי לעצור כאן ולהגיד בפה מלא ובאופן ישיר ושלא משתמע לשתי פנים את מה שדני קושמרו לא התכוון אפילו לגמגם מתחת לשפם: הפלישה המשטרתית היתה לכפר דרוזי, המתפרעים רעולי הפנים הם דרוזים, והאזרח שנורה בבטנו מאש חיה ונפצע קשה - הוא דרוזי.
המאבק הזה הוא המשך של מאבק ארוך שנים שנובע מהבדלי מנטליות בין הרשויות לבין המגזר, שהיה מעוניין שיתייחסו אליו קצת יותר בכבוד ולא יכניסו לו לכפר דיוויזיות של שוטרים רק כדי לעצור כמה פרחחים שהציתו איזה משדר. קרינה סלולרית? כן, זה די מבאס, גם אם אתה דרוזי, אבל ללכלך את הכפר בכל-כך הרבה דם בגלל סיכוי תיאורטי שיבוא יום וינשור לכולנו השיער או שנהיה עקרים? קצת קלוש.
אז נכון, קשה להאמין שיש איזשהו ישראלי שישב אתמול מול הטלוויזיה וחשב שפקיעין הוא ישוב בורגני במרכז הארץ שהתושבים שלו פשוט אלרגיים לאנטנות ולמתכות שמתנשאות לגובה. אבל משום מה מגישי משדרי האקטואליה התקשו להוציא מהפה את השורש ד.ר.ז, ספק מתוך היצמדות מוגזמת לכללי הפוליטיקלי קורקט, ספק מתוך הערכה עמוקה לצופים שכבר יודעים לבד שהפרשים המשטרתיים לא מתכוונים לרמוס עכשיו גם פעילים למען איכות הסביבה בגבעתיים רבתי.
ג'רי סיינפלד שהתלונן בפני כומר בכנסייה שרופא השיניים שלו התגייר רק בגלל הבדיחות, ידע כנראה על מה הוא מדבר. כמו שרק יהודים יכולים לספק בדיחות על יהודים, ככה כנראה רק דרוזים יכולים להעיד על עצמם שהם כאלה. כדי להבין על מה ולמה פרצו המהומות בפקעין היה צריך להאזין לתושב המקום, מחמוד סעידה, שהסביר לרפי רשף בדיוק מי נגד מי: "כל דרוזי ששמע על התקרית הזדעזע, כשהצעירים הדרוזים רואים כוח משטרתי אדיר הם לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים, אף דרוזי בעולם לא היה מוכן להשלים עם זה".
עכשיו תשוו את ההסבר התמציתי הזה למה שנשמע ב"שש עם". "מי גרם לכל המהומה?", שאל דני קושמרו בהפניה לראיון הפותח שלו. "מי באמת?", תהיתי ביני לביני. מפקד מחוז צפון במשטרה שלא נערך נכון לעימות? מנהיג העדה הדרוזית שלא הרגיע את תושבי פקיעין? אולי ראש-הממשלה שלא עושה מספיק כדי להפיג את תחושות הקיפוח במגזר הדרוזי? ממש לא. התשובה, על-פי ערוץ 2, היתה פשוט רונן. הוא הציב אנטנה סלולרית ליד ביתו בפקיעין החדשה. אם כן, יש לנו ז'קו, מעין אטלס מודרני שלוקח על עצמו את כל העוולות בעולם - או לפחות את תחלואי המדינה.

תאריך:  31/10/2007   |   עודכן:  31/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם יורים גם בדרוזים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ועכשיו תקראו מה באמת קרה
המסביר לצרחן  |  31/10/07 12:24
2
ואללה
ע.ג1  |  31/10/07 12:40
3
לא מבינים אותם לא מתיחסים
בכבוד  |  31/10/07 13:42
4
היתכן, ש"ברית-הדמים" שכרתו
הניה  |  31/10/07 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
המבוקש מספר 1, מפקד גדודי אל-קסאם, שב לאחרונה לרצועה מטיפול רפואי ממושך בחו"ל    אל-חיאת מדווח כי דף סובל משיתוק חלקי בעקבות ניסיון החיסול הישראלי
דניאלה סמרי
מכבי ת"א המריאה לליטא, שם תפגוש את ריטאס וילנה במסגרת המחזור השני ביורוליג והמאמן מקווה לשיפור ביכולת    שארפ: "לא הראינו קילריות"
אלעזר לוין
מי שיקנה דירה ב-325 אלף דולר יחסוך 7,700 שקל כתוצאה מהעלאת מדרגות מס רכישה    הפטור - רק לקוני דירות למגורים    הקבלנים: לבטל את המס כליל
משה ריינפלד
כך קבע בית המשפט העליון בגוזרו 4.5 שנות מאסר על יאיר אזרי שהחזיק מזוודה מלאה בקפסולות חגיגת במשקל 8.7 קילוגרמים
אלעזר לוין
מי שחייב במס לשנת 2006, יוכל לשלמו עד 15 בנובמבר    התשלום השוטף נדחה ל-30 בינואר 2008
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il