X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רוזוולט בנאום ההשבעה. משפט הזכור לדורות
ניקסון וקנדי. פער של 0.17% בלבד [צילום: AP]
נאום ההשבעה יצטרך להיות הרבה יותר מעורר השראה מנאום הניצחון הרפובליקנים יצטרכו להחליט האם הם ממלכתיים או טראמפיסטים מישהו בבית הלבן יצטרך להחליט שהוא מסתכן בחמת זעמו של טראמפ ניקסון החליט ב-1960 לא לערער על התוצאות נתניהו נזקק ל-12 שעות כדי להחליט לברך את ביידן ורק הקורונה כבר החליטה: למעלה מ-100,000 חולים ביום
▪  ▪  ▪
רואן אטקינסון: השליח המפוחד / Mr. Bean

נאום הניצחון של ג'ו ביידן היה משעמם, צפוי, אפילו בנאלי. הוא חזר על הדברים שהשמיע שוב ושוב: אהבתו למשפחתו, קריאה לאחדות, הבטחה להיות נשיא של כל האמריקנים. אפילו הניסוחים הפרטניים היו מוכרים היטב. אבל זה בדיוק ההבדל בינו לבין דונלד טראמפ. אחרי ארבע שנים בהן איש לא יכול היה לצפות איזו פצצה תיפול על ראשו של מי, צריך חזרה לשפיות, להגינות, לשעמום.
זה טוב בתור נקודת התחלה, לא בתור תוכנית פעולה. ביידן מקבל את ארה"ב במצב הקשה ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30, אולי אפילו במצב קשה עוד יותר. הסיבות ידועות: הקורונה על תוצאותיה הבריאותיות והכלכליות, הפילוג הנורא בפוליטיקה ובחברה, האיום הגובר מצד סין, אובדן המנהיגות האמריקנית בעולם. ייתכן מאוד שיהיה עליו להתמודד עם סנאט בשליטה רפובליקנית, והוא יזדקק לכל תמיכה ציבורית שיוכל לגייס.
לכן, נאום ההשבעה של ביידן חייב להיות ההפך הגמור מנאום הניצחון. עליו לעורר השראה, לדרבן לפעולה, להנחיל אמונה. הוא חייב למצוא משפט מחץ שייזכר לשנים אם לא לדורות. משהו בסגנון "We have nothing to fear but fear itself" של פרנקלין דלאנו רוזוולט בינואר 1933. הכנתו של נאום כזה חשובה לא פחות מאשר כל יתר המשימות שעומדות לפניו ב-73 הימים שנותרו עד ההשבעה.
הקורונה כמובן לא מתחשבת בתהפוכות הפוליטיות. ביום בו זכה ביידן בפנסילבניה ובבחירות (6.11.20) נרשם בארה"ב מספר שיא של 132,540 חולים חדשים - כפליים מהשיא של הגל הראשון. ביום בו נשא ביידן את נאום הניצחון נוספו 124,232 חולים ו-1,031 מתים. שלושה ימים ברציפות מספר החולים הוא מעל 100,000 ואין שום סימן להתמתנות; להפך.
מאז תחילת הקורונה חלו 10.2 מיליון אמריקנים ומתו 243,000. מדובר ב-20% מכלל החולים ומכלל המתים בעולם כולו; נזכיר, שאוכלוסיית ארה"ב היא רק 4.2% מאוכלוסיית העולם. בהנחה שטראמפ ימשיך להתנהג בהפקרות פושעת ושמושלי המדינות לא יטילו סגרים הדוקים, עד ההשבעה עלולים להתווסף 8 מיליון חולים ולמות 75,000 אמריקנים. לשם השוואה: בכל מלחמת וייטנאם, שנמשכה 15 שנה, נהרגו 58,318 אמריקנים. בכל מלחמת העולם השנייה נהרגו 416,800 אמריקנים; הנתון הנוכחי של הקורונה הוא כבר 58% ממספר זה. זוהי המטלה האדירה הנופלת על שכמו של ביידן.
הרפובליקנים יצטרכו להחליט מהר מאוד באיזה מסלול הם הולכים: המסלול הממלכתי או המסלול הטראמפיסטי. האם הם מברכים כמקובל את הנשיא הנבחר, או מתייצבים מאחורי האשמות השווא של הנשיא היוצא. האם הם דוחקים בטראמפ לבצע העברת שלטון מסודרת, גם אם לא יודה בתבוסתו, או מאפשרים חודשיים של תוהו ובוהו או אפילו אדמה חרוכה ומסע נקמנות (אנתוני פאוצ'י, כריסטופר ריי ואחרים נמצאים על הכוונת). נכון לעכשיו הם שותקים - שזו הבחירה הגרועה ביותר.
בהמשך יהיה הרבה מאוד תלוי בהתנהגות הרפובליקנים בסנאט בכלל ובזו של מיץ' מקונל בפרט. הדמוקרטים עדיין יכולים לקוות לשלוט בסנאט: שני המושבים של ג'ורג'יה יוכרעו במרוץ נוסף ב-5 בינואר, ואם הם יובילו לתיקו 50-50, הקול המכריע יהיה של קאמלה האריס. אבל זהו סיכוי לא ברור, וקשה מאוד לנהל את הסנאט בצורה כזאת. לכן, תוכנית העבודה של ביידן כרגע היא שיהיה עליו להתמודד עם סנאט-לעומתי ועם מי שלפני 12 שנים הצהיר שמטרתו היא שממשל אובמה-ביידן יהיה חד-כהונתי.
ביידן גאה בכך שעשרות שנים ידע לעבוד גם עם הרפובליקנים, אבל לא בטוח שזה יקרה באווירה הפלגנית הנוכחית של וושינגטון. הדמוקרטים ניסו להדיח את טראמפ מהיום הראשון בו נכנס לתפקידו ופעלו להכשיל כל יוזמה שלו; זו כמובן זכותם. אבל כעת אין להם שום זכות לבוא בטענות אם הרפובליקנים ינהגו באותה צורה, במיוחד אם טראמפ ימשיך להרעיל את האווירה. אפשר לקוות שלפחות חלק מן הרפובליקנים יתעלו לפחות חלק מן הזמן, במיוחד במה שקשור למאבק בקורונה והשלכותיה. רק שיקולים פוליטיים מנעו את העברת חבילת הסיוע שהאמריקנים משוועים לה; תהיה זו רשלנות פושעת מצד שתי המפלגות אם ימשיכו לנהוג כך.
בסדרה "הבית הלבן" מודיע קצין הביטחון של הבית הלבן לנשיא ג'ד ברטלט, שייתכן שיהיה עליו לעבור למקלט. ברטלט מסרב בתוקף. ראש הסגל, ליאו מק'גארי, מבהיר לו: "במקרה כזה, אדוני הנשיא, השירות החשאי ייכנס לכאן - ואם יהיה לך מזל, הרגליים שלך יגעו בקרקע מדי פעם". האם זה מה שיקרה באמת ב-20 בינואר 2021? האם טראמפ יסרב פיזית לפנות את הבית הלבן? האם יהיה צורך להחליף את המנעולים?
אפילו היום זה נראה תרחיש דמיוני, בדיוני, בלתי אפשרי - תבחרו אתם את התואר. אבל למדנו היטב, שאצל טראמפ מתממשים גם תרחישים דמיוניים, בדיוניים ובלתי אפשריים. הייתכן שנשיא ארה"ב ישתמש בסיוע ביטחוני חיוני ככלי סחיטה כדי לקבל מידע על יריבו? הייתכן שנשיא ארה"ב יקרא לכלוא את יריבו? הייתכן שנשיא ארה"ב ישלם דמי שתיקה לכוכבת פורנו ולדוגמנית פלייבוי? הייתכן שנשיא ארה"ב יזלזל בפרהסיה בסוכנויות הביון האמריקניות? הייתכן שנשיא ארה"ב ישתמש בכינויי גנאי גזעניים וסקסיסטיים? הייתכן שנשיא ארה"ב יפגין בוז גמור למדע ולרפואה?
סירובו של טראמפ להכיר בתבוסתו אינו "רק" שאלה של האם יהיה צורך לגרור אותו בכוח מהחדר הסגלגל. לא לחינם יש תקופת מעבר: היא מיועדת גם לאפשר לנשיא הנבחר לאייש משרות רבות (קיימות 8,000 משרות פוליטיות בכל דרגי הממשל, מאות מתוכן שיש לאייש לפני ההשבעה) וגם לאפשר לו ולאנשיו לקבל תדרוכים מסודרים מהממשל היוצא - החל מן הנשיא, דרך השרים וכלה בעוזרים ובפקידים. כל תפקיד מצריך חפיפה, וככל שהוא בכיר יותר ומורכב יותר - החפיפה רצינית יותר. זה מובן לכל ילד. לכן, אם טראמפ יתמיד בסירובו - התוצאה לארה"ב כולה תהיה חמורה מאוד, ודאי בעיצומה של מגיפה.
רואן אטקינסון מגלם במערכון נהדר כמה דמויות בחצרו של מלך בריטי בימי הביניים. אחת מהן היא של השליח המגיע ובפיו בשורה רעה. מחשש לראשו, פשוטו כמשמעו, הוא מניח בשקט את ההודעה על הרצפה ומסתלק במהירות האפשרית. דומה שבבית הלבן של דונלד טראמפ קיים בדיוק אותו חשש: מי יעז להגיד לשליט שהוא הפסיד. (אגב: מעניין מתי נראה תמונה של טראמפ עם הכיתוב "You're Fired!"). הערך החשוב ביותר לטראמפ הוא נאמנות אישית, והדבר השנוא עליו ביותר הוא לוזרים. כעת מישהו מנאמניו צריך לומר לו, שבבחירות הללו - הוא הלוזר. אפשר ללמוד הרבה מאוד על טראמפ ועל הבית הלבן שלו, לא רק מעצם השאלה האם הוא יהיה מוכן להכיר בהפסד, אלא גם מהספק האם יש מישהו שיהיה מוכן לעמת אותו עם המציאות.
גם זהו מבחן רציני לרפובליקנים: האם יימצאו ביניהם מספיק בכירים שיפנו אליו ויאמרו לו שזה נגמר. מיץ' מקונל? הסנאטור לינדזי גראהם, מקורבו שמדי פעם מתעמת איתו? אולי מישהו מהקבינט שיאיים להתפטר אם הנשיא ימשיך לסכן את ארה"ב? ומה עם מייק פנס, אדם הגון וישר לכל הדעות? או שמא יהיה זה מישהו מהמשפחה - ג'ארד קושניר? איוונקה טראמפ?
האחריות כאן היא רבה. כל עוד טראמפ ממשיך להפיץ את עלילת ההונאות, עשרות מיליוני אמריקנים עלולים להאמין לו. נזכיר שוב, כי בצד של טראמפ מצויים גם אנשי ימין קיצוני חמושים; כמה מהם נראו בסוף השבוע לידי מרכזי ספירת הקולות בפניקס ובפילדלפיה. אז עם כל החשש מזעמו של האדם הבלתי-יציב הזה, חייבים להימצא מי שישימו במקום הראשון את טובת המדינה. כך עשו בכירי המפלגה וכמה מפני המשפחה אל מול ריצ'רד ניקסון ב-1974 וזה מה שהוביל אותו להתפטרות, שאפשרה לסיים את פרשת ווטרגייט.
לריצ'רד ניקסון הייתה סיבה טובה לערער על תוצאות הבחירות לנשיאות ב-1960. הוא הפסיד לג'ון קנדי בהפרש של 112,827 קולות; קנדי קיבל 49.72% בעוד ניקסון קיבל 49.55%. מעבר לכך שספירה חוזרת בכמה מדינות הייתה עשויה לשנות את התמונה, היה מקום לחשוד בטוהר ההצבעה. במדינת אילינוי שבמרכזה שיקגו, שהעניקה אז 27 אלקטורים, ניצח קנדי בפער של 8,858 קולות שהיו 0.19%; קיימות עדויות משמעותיות לכך שאביו, ג'וזף קנדי, קנה עבורו קולו בסיוע המאפיה.
ניקסון החליט שלא לערער, כדי שלא להטיל את המדינה לתוך אי-ודאות ופילוג קשה. זו הייתה החלטה אצילית ומכובדת. הבעיה הייתה, שהצלקות מ-1960 ליוו את ניקסון גם ב-1968 ואפילו ב-1972, והובילו אותו לשורת הפעולות הבלתי-חוקיות ששיאן היה טיוח הפריצה למטה הדמוקרטי בבניין ווטרגייט.
טראמפ ביצע, לפחות בפרשת אוקראינה, עבירות חמורות בהרבה מאלה של ניקסון. לכן, קצת קשה להניח שהוא ינהג כמו ניקסון ב-1960. אבל אולי אולי, דווקא משום שאצלו הבלתי-אפשרי כן מתגשם, הוא יבחר לסיים כמו הדרך בה התחיל ניקסון? קשה להאמין.
ג'ון קנדי, אשר ניצח את ניקסון היום לפני 60 שנה, היה הנשיא הקתולי הראשון בתולדות ארה"ב. ג'ו ביידן הוא השני. זה מעניין, כי הקתולים מהווים 20% מתושבי ארה"ב - אבל היו להם רק 4% מן הנשיאים. מה שחשוב יותר הוא, שבנקודה הזו הפגינו הדמוקרטים לא מעט צביעות.
בדיונים בחודש שעבר לאישור מינויה של השופטת איימי קוני-בארט לבית המשפט העליון, שאלו כמה סנאטורים דמוקרטים האם העובדה שהיא קתולית לא תשפיע על פסיקותיה בנושאים כמו הפלות וזכויות להט"בים. בארט השיבה, כיאות, שהיא שופטת לפי החוק ולא לפי אמונותיה האישיות. אז למה לדמוקרטים לא מפריעה אמונתו הקתולית של ביידן, המקפיד ללכת לכנסייה מדי שבוע? רק בגלל שהוא תומך בהפלות ובזכויות להט"בים?
לבנימין נתניהו נדרשו 12 שעות עד שבירך את ביידן. התירוץ של "להמתין לתוצאות הרשמיות" הוא מגוחך. נתניהו יודע טוב מאוד שביידן ניצח; ומה שהיה טוב לאנגלה מרקל, בוריס ג'ונסון ועמנואל מקרון אמור היה להיות מספיק טוב בשביל ראש ממשלת ישראל. עושה רושם, שנתניהו כל כך מושקע בהטייתו כלפי הרפובליקנים וטראמפ, עד שהוא קיווה שמשהו בכל זאת ישתנה בדרך נס, או שחשש מאוד להרגיז את ידידו בבית הלבן. יש עוד אפשרות: שזו הייתה עוד דחיינות אופיינית לנתניהו, שלרוב לא עושה דבר לפני שהוא ממש-ממש חייב לעשות אותו.
השיהוי הזה היה טעות חמורה. גם ככה נתניהו נטש בצורה בוטה את ההקפדה הישראלית ארוכת השנים שלא להתערב בפוליטיקה האמריקנית ולקח צד בצורה הכי ברורה שיש. וזה כאשר 80% מהיהודים בארה"ב מצביעים בעד המועמד הדמוקרטי, וכאשר במפלגה הזאת יש יותר ויותר קולות אנטי-ישראלים ואפילו אנטישמיים. ההמתנה של נתניהו עלולה להיתפס כעלבון או כיישור קו עם טראמפ, וכולנו עלולים לשלם עליה ביוקר. לא מיד, כי ביידן והאריס הם באמת ידידי ישראל, אבל אולי כבר ב-2024.
רוצים הוכחה שג'ו ביידן הוא לכל הפחות פרו-יהודי נלהב אם לא פרו-ישראלי אדוק? את המהפך בפנסילבניה, שסימן את נצחונו העתידי, הוא עשה ביום שישי ממש לפני כניסת השבת בישראל. את הניצחון בפנסילבניה הוא השיג במוצ"ש, שעה אחרי יציאת השבת בישראל. את נאום הניצחון הוא נשא בשעה 20:30 לפי שעון החוף המזרחי, כאשר השבת יצאה אפילו בחוף המערבי. ובא לציון גואל.

תאריך:  08/11/2020   |   עודכן:  08/11/2020
+ארה"ב נותרה מדינה מפולגת
17:43 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עם שליטה רפובליקנית בסנאט, ביידן ימשול מן המרכז  ▪  הוא יוכל לשקם את הבריתות של ארה"ב  ▪  עם מנהיג אמפתי, גם הפצעים העמוקים ביותר יכולים להגליד

לרוב נמאס ממנו [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+טראמפ שובר שתיקה: ממשיך לדרוש לבדוק את הקולות
16:16 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בציוץ תוקפני פחות מאשר בימים האחרונים, ממשיך טראמפ לדרוש למצות את ההליכים המשפטיים  ▪  אינו טוען במפורש לזיופים, אך ממשיך לסרב להודות בהפסד

נמנע מציוצים זמן ארוך יחסית [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+הפגנה כחגיגה
14:24 08/11/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

טראמפ גרם נזק כבד לערכי הדמוקרטיה ולזכויות האדם והמאבק הסזיפי בגזענות  ▪  השקר התערבב אצלו באמת  ▪  קיבל עצת אחיתופל מביבי בסוגיה האירנית והרע את המצב בזירה הבינלאומית

טראמפ. ידידותי לישראל [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+ד"ר אקונומיקה
13:28 08/11/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

קשה להאמין, שלעג בוטה וגס רוח כלפי מדענים קיבל לפני 4 שנים תמיכה של יותר מ-62 מיליון אזרחים ומספרם חצה את קו ה-70 מיליון בבחירות בשנת 2020

טראמפ. גסות רוח [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+מתי יתערבו המחוקקים והשופטים
13:14 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מחוקקים מדינתיים עשויים לנסות ולשנות את בחירת האלקטורים; לקונגרס יש תפקיד רק במקרה של תיקו; בית המשפט העליון יכול לקבוע בפועל את התוצאה

בית המשפט העליון בוושינגטון [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+"מאמץ אחרון"
11:54 08/11/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

ההרס הצפוי כה גדול, והזמן שנותר כה מועט, שטובי המוחות צריכים להתכנס, לטכס עצה ולפעול  ▪  המבול כמו בימיו של נח עומד בפתח, ועתה זה השקט אשר לפני הסערה

טראמפ. דאג לכל האזרחים [צילום: סטיב הלבר, AP]
+דרך ארוכה
11:40 08/11/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - חבר יקר ואמיץ, בחרו להתאבד, נכה והמונים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  שבוע טוב והרבה בריאות ואושר

נכנע לקורונה. אילוסטרציה [צילום: מחמוד איליאן/AP]
+הקול קול ביידן - הידיים ידי אובמה
10:16 08/11/20  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה

אובמה מאמין שהוא טרם אמר את מילתו האחרונה בפוליטיקה האמריקנית ולפיכך עשוי לזהות בניצחון של ביידן, בבחינת שעת כושר להחזרת האג'נדה הפרוגרסיבית שלו אל מרכז הבמה, הן בתחום הפנים והן במישור מדיניות החוץ

אובמה וביידן. מאחורי הקלעים [צילום: סוזן וולש, AP]
+נתניהו ברך את ביידן: מצפה לעבוד יחד
08:11 08/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה ברך את הנשיא האמריקני הנבחר ואת סגניתו: מכיר אותך כחבר מצוין של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם ולחזק עוד יותר את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל  ▪  הנשיא ריבלין הזמין את ביידן לביקור בישראל

נתניהו וביידן. "מערכת יחסים אישית כמעט 40 שנה" [צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]
+ברחובות טהרן מחלקים בקלאווה
08:10 08/11/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

ככה זה אידיוטים שימושיים: הם יפציצו בחדווה את מתחם בלפור - גם אם יהיה עליהם, לצורך זה, להפיל על ירושלים פצצה אירנית

[צילום: סוזן וולש/AP]
+טראמפ לא הגיב על נאום הניצחון של ביידן
08:00 08/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שומר על שתיקה בלתי שגרתית מזה שעות  ▪  CNN: קושניר פנה לטראמפ לגבי האפשרות שיודה בתבוסתו  ▪  רוב הרפובליקנים הבכירים שותקים גם הם: לא מברכים את ביידן ולא מתייצבים מאחורי טראמפ

ישכנע את חותנו? [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאום, הקורונה, הרפובליקנים, ניקסון, נתניהו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ביידן מושחת סחיט ודימנטי ל"ת
Q  |  8/11/20 18:51
 
- זה לא ביידן זה כפיל של ביידן
חוזה בכוכבים  |  10/11/20 15:17
2
תשובה ללוין
קורא  |  9/11/20 07:16
3
ממש ממש. לא
אם יורשה לי  |  11/11/20 14:14
4
פעם החזקתי מאיתמר כרציני
אם יורשה לי  |  11/11/20 14:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
ד"ר רפאל בוכניק
אובמה מאמין שהוא טרם אמר את מילתו האחרונה בפוליטיקה האמריקנית ולפיכך עשוי לזהות בניצחון של ביידן, בבחינת שעת כושר להחזרת האג'נדה הפרוגרסיבית שלו אל מרכז הבמה, הן בתחום הפנים והן במישור מדיניות החוץ
איציק וולף
ראש הממשלה ברך את הנשיא האמריקני הנבחר ואת סגניתו: מכיר אותך כחבר מצוין של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם ולחזק עוד יותר את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל    הנשיא ריבלין הזמין את ביידן לביקור בישראל
יוסי דר
ככה זה אידיוטים שימושיים: הם יפציצו בחדווה את מתחם בלפור - גם אם יהיה עליהם, לצורך זה, להפיל על ירושלים פצצה אירנית
איתמר לוין
שומר על שתיקה בלתי שגרתית מזה שעות    CNN: קושניר פנה לטראמפ לגבי האפשרות שיודה בתבוסתו    רוב הרפובליקנים הבכירים שותקים גם הם: לא מברכים את ביידן ולא מתייצבים מאחורי טראמפ
איתמר לוין
"אני מבין את האכזבה של כל מי שהצביע בעד הנשיא טראמפ; הפסדתי כמה פעמים בעצמי. אבל הבה ונתן הזדמנות זה לזה. הגיע הזמן לשים בצד את הדברים הקשים. יריבינו אינם אויבינו; הם אמריקנים"    הודיע שיקים צוות מומחים שיסייע להוביל את התוכנית למאבק בקורונה שיפעיל ביום השבעתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il