X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ בראיון לפוקס ניוז [צילום: אוון ווצ'י, AP]
צוות Fox & Friends [צילום: AP]
ג'ימי קימל על הבחירות, 13.11.20 / Jimmy Kimmel Live
וושינגטון פוסט על הקרע בין הנשיא לבין הרשת

דונלד טראמפ ופוקס ניוז כבר לא ביחד

היחסים בין הצדדים התקררו במשך מספר חודשים, אך הפיצוץ הגיע כאשר הרשת הכריזה על נצחונו של ג'ו ביידן באריזונה טראמפ ואנשיו רתחו מזעם, וכעת גוברים הסיכויים שאחרי סיום כהונתו יקים טראמפ רשת מתחרה
▪  ▪  ▪

את יום הבחירות לנשיאות פתח דונלד טראמפ בשעה 07:00 בבוקר, בשיחה עם "Fos & Friends", התוכנית שהפכה אותו לנשיא ארה"ב. הוא קיבל את התרועות הרגילות בתוכנית שהפכה למקום בו הוא יכול לקטר, להפיץ תיאוריות קונספירציה ולקבוע את הטון היומי של ממשלו. אבל הפעם היו לו טענות גם כלפי הרשת הזאת: "פוקס שונה בהרבה כעת. פעם הם לא היו שמים את ג'ו הישנוני בכל פעם שהוא פתח את הפה".
זו הייתה רק ההקדמה למלחמה שפרצה למחרת, הנמשכת מאז ואשר התבשלה על אש קטנה במשך חודשים – וככל הנראה מחסלת את הקשר ההדוק בין טראמפ לפוקס ניוז, מדווח וושינגטון פוסט. כאשר הוא עומד בפני סילוק מן הבית הלבן, טראמפ שואף לנקום ברשת שעשתה כה הרבה לקידום הקריירה הפוליטית שלו – או באמצעות ביקורת פומבית עליה או באמצעות העברת תמיכתו לאחד ממתחריה.
לא רק הרשת כולה הייתה סופר-ידידותית לטראמפ. הפרשנים הבכירים טאקר קרלסון ושון האניטי יעצו לו לגבי אסטרטגיית הבחירה מחדש – החל מהתנהלותו בעימותים וכלה בהופעותיו בעצרות. המגישות הקולניות לורה אינגרהאם וג'נין פירו היו באותו ערב בין האורחים במסיבה שנערכה בבית הלבן ואמורה הייתה להיות מסיבת הניצחון, בה הוצבו מסכי ענק של פוקס שבישרו על התוצאות שמילאו את טראמפ ואנשיו באופטימיות. אבל בשעה 23:20, כאשר פוקס הודיעה שג'ו ביידן ניצח באריזונה, החגיגה נגמרה.
טראמפ הגיב בזעם ואמר לסובבים אותו "לשנות את התוצאה הזאת". ראש הסגל שלו, מארק מדואוז, התקשר שוב ושוב למערכת פוקס. הופ היקס, אשר חזרה לבית הלבן לאחר תקופה קצרה בפוקס, סימסה אל ראג' שאה – לשעבר איש הבית הלבן אותו שכרה בעת עבודתה ברשת – ושאלה כיצד אפשר לבטל את ההכרזה. קייליאן קונוויי התקשרה למגיש הפוליטי הראשי, ברט באייר. ג'ארד קושניר פנה לבעלים, רופרט מרדוק. אבל גם כאשר יתר הרשתות המשיכו לומר שהמרוץ באריזונה צמוד מכדי לאפשר הכרזה, נותר ארנון מישקין, האחראי על ההערכות בפוקס, איתן בדעתו. "תישארו איתנו. אנחנו נהיה צודקים", אמרו הוא ואנשיו למגישים – וזה היה הקו בו בחרה פוקס.
קשה להגזים במידת הקירבה בין טראמפ לפוקס. בשנת 2018 התלוננה פירו במישרין באוזני טראמפ, שאנשי הבית הלבן סירבו שבועיים רצופים להופיע בתוכנית שלה. הייתה לכך סיבה טובה: התוכנית משודרת במוצאי שבת. אבל טראמפ נחלץ לעזרה והציע להתראיין בעצמו. לאחר מכן קבע הסגל שלו רוטציה שתבטיח שבכל שבוע יופיע אחד מהם אצל פירו.
אבל למרות שאנשי פוקס הריעו לטראמפ, היחסים עם הרשת היו בעייתיים מבחינת בכירי הבית הלבן, בעיקר משום שהנשיא נצמד לדברים שראה שם. כאשר שימש כראש הסגל התלונן ג'ון קלי שוב ושוב באוזני עוזריו, כי לו דובס חובב הקונספירציות משפיע יותר מדי על טראמפ. בקרב הסגל היו חששות מפני האופן בו מסקרת יוזמות שונות של הבית הלבן, משום שהדבר עלול היה להרגיז את הבוס.
טראמפ דרש מהרשת נאמנות מוחלטת. הקמפיין שלו ביקש הנחה גדולה על תשדירי בחירות, פוקס סירבה בנימוק שכולם משלמים אותו הדבר – וטראמפ היה מאוד לא מרוצה. בחודשים האחרונים הוא החל להתלונן, הן בטוויטר והן באוזני עוזריו, שהרשת פנתה נגדו. התלונות גברו כאשר נפוצו שמועות לפיהן מרדוק צופה שטראמפ עומד להפסיד. למרות שניו-יורק פוסט שבבעלות מרדוק פרסם כתבה שלילית נרחבת על האנטר ביידן, שהתבססה על מידע מפוקפק שמסר רודי ג'וליאני, היחסים הלכו והתקררו.
טראמפ לקח באופן אישי כל פרסום שלילי בפוקס, משום שהוא התייחס אליה בתור "הרשת שלי" וסבר שהוא אשר קידם אותה. בפועל, מציין הפוסט, הרייטינג של כל הרשתות עלה בשל הדרמות שייצר טראמפ, ופוקס הובילה בין רשתות הכבלים בתחום החדשות במשך 18 שנה. ועם כל האהדה שלה לטראמפ, פוקס נותרה רשת חדשות וארגון עצמאי, והייתה חייבת להקדיש תשומת לב גם למועמדים האחרים.
הזעם בו הגיבו טראמפ ואנשיו על ההכרזה לגבי אריזונה, מלמד שהם ראו בה לא פחות מאשר בגידה. אריזונה הייתה ערש התנועה השמרנית שהוביל הסנאטור בארי גולדווטר, מדינה שתמכה במועמד דמוקרטי רק פעם אחת מאז 1948, מדינתו של ג'ון מקיין שאלמנתו, סינדי מקיין, הודיעה על תמיכתה בביידן. אבל המדינה הפכה ליותר ליברלית ומישקין דבק בהערכתו, שהתבססה על מתימטיקה טהורה.
בימים הבאים הדגישו מנחי הרשת ביתר שאת את נאמנותם לטראמפ וחזרו שוב ושוב על טענותיו חסרות הבסיס בדבר הונאת בחירות. הם האשימו את ג'ו ביידן והדמוקרטים בגניבת הבחירות, טענו שיש "דיווחים רציניים על אי-סדרים וזיופים" והגיעו עד כדי האשמה לפיה הדמוקרטים משנים במכוון את התוצאות במערכות המחשב.
אבל אחרים עמדו על שלהם, גם כאשר תומכי טראמפ שהפגינו באריזונה צעקו ססמאות בגנות הרשת. העורך הפוליטי כריס סטירוולט לגלג על התביעות שהגישו אנשי טראמפ והדגיש שלא הוצגה ראיה כלשהי לטענותיהם. באייר דחה שוב ושוב את הטענות לזיופים. הכתב אריק שון נשאל לגבי הטענות כאילו המשקיפים הרפובליקנים לא הורשו לצפות בספירת הקולות בפילדלפיה והשיב: "זה לא נכון, זה לא נכון, זה פשוט לא נכון". ג'דיידה בילה, מנחה מהדורת סוף השבוע של "Fox & Friends", הדגיש גם הוא שאין כל הוכחה לזיופים.
אנשי טראמפ עברו למתקפה אישית על מישקין והראו, כי הוא תרם 1,500 דולר לקמפיין של ברק אובמה ב-2008, בטענה שהוא מוטה לרעת הרפובליקנים. הרשת יצאה להגנתו והעלתה לשידור את באייר ופרשן בכיר אחר, שציינו שהוא תרם גם לרפובליקנים. למרות הכל, טראמפ ואנשיו שכנעו את עצמם שההכרזה על אריזונה הייתה החלטה אסטרטגית מצד פוקס, "כדי להוכיח את האובייקטיביות שלהם על חשבונו של טראמפ", כפי שאומר אחד מידידיו של הנשיא. ראש לימבו, מגיש הרדיו השמרן המקורב מאוד לטראמפ, חזר במפורש על התיאוריה הזאת.
פוקס נותרה הרשת היחידה עד כה שהכריזה על נצחונו של ביידן באריזונה ובכך למעשה העניקה לו את הנשיאות, והיא לא חזרה בה למרות שהפער לטובתו הלך והצטמצם. מצד שני, היא הכריזה על נצחונו בפנסילבניה – מה שהעניק לו סופית את הנשיאות – 16 דקות אחרי CNN. כמה פקידים אומרים, כי במובן מסוים טראמפ כועס על פוקס עוד יותר מאשר על אובדן הנשיאות. כמה מיועציו אומרים, שאירועי הימים האחרונים רק מגדילים את האפשרות שהוא יקים רשת חדשות שתתחרה בפוקס.

תאריך:  13/11/20   |   עודכן:  13/11/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דונלד טראמפ ופוקס ניוז כבר לא ביחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל איתמר מעוות את המציאות
Q  |  13/11/20 18:01
2
טראמפ ופוקס ניוז
חרגול   |  14/11/20 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
למעלה מ-160,000 מקרים התגלו אתמול, מספר המאושפזים הגיע לשיא ומספר המתים ממשיך להיות למעלה מ-1,000 ביממה    טראמפ ממשיך למנוע העברה מסודרת של השלטון לביידן
איציק וולף
דיווח אמריקני על כוונת הנשיא היוצא, המרגיש נבגד על-ידי רשת פוקס השמרנית, להקים ערוץ סטרימינג בתשלום שיתחרה בפוקס    פוקס: מברכים כל תחרות
עמוס גלבוע
נחלת התקשרת ומיעוט בציבור הישראלי, חושפת שנאה והתבטאויות הזויות    חלק הארי של אלו שהצביעו עבור טראמפ הם ממעמד הפועלים הלבן, זה שעובד ומייצר, לעומת עשרות מיליונים שאינם עובדים מרצון, ומקבלים קופונים ותלושי מזון
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס פנה לכל המדינות וקיבל את אותן תשובות: היו אי-סדרים קטנים כמו בכל מערכת בחירות; לא היה שום דבר נרחב שיכול להשפיע על התוצאות
איתמר לוין
בנקודה מסוימת התמיכה בטראמפ תפסיק להיות הגיונית, משום שהתוצאות לא יתהפכו    לצד זאת, יש מי שחוששים מפני ניסיון רפובליקני להתעלם מרצון הבוחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il