X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניו-יורק טיימס פנה לכל המדינות וקיבל את אותן תשובות: היו אי-סדרים קטנים כמו בכל מערכת בחירות; לא היה שום דבר נרחב שיכול להשפיע על התוצאות
▪  ▪  ▪
[צילום: קרולין קסטר, AP]

הממונים על הבחירות בכל המדינות בארה"ב, המייצגים הן את הרפובליקנים והן את הדמוקרטים, אומרים שאין כל הוכחה לכך שהונאות או אי-סדרים אחרים מילאו תפקיד בתוצאות הבחירות לנשיאות – מדווח ניו-יורק טיימס, אשר פנה בצורה פרטנית לכל המדינות. יצוין, כי מדובר במי שאם התרחשו אי-סדרים, הרי שהם עשויים לשאת באחריות להם מכוח תפקידם. לצד זאת יודגש, כי הנשיא דונלד טראמפ ואנשיו טרם הציגו ולו ראיה אחת להונאה כלשהי.
"קיימת יכולת אנושית נרחבת להמציא דברים שאינם אמת לגבי הבחירות", אומר פרנק לה'רוז, רפובליקני המשמש כמזכיר המדינה של אוהיו. "תיאוריות קונספירציה, שמועות וכדומה מתרוצצות בצורה חופשית. משום מה, בחירות מזינות מיתולוגיות כאלו". עמיתו ממינסוטה, סטיב סיימון הדמוקרטי, אומר: "אני לא יודע אפילו על טענה אחת לספירה שגויה של קול. לא הייתה הונאה". סקוט שוואב, רפובליקני המשמש באותה תפקיד בקנזס, אומר: "לא הייתה שום תופעה נרחבת ושיטתית של הונאה, איומים, אי-סדרים או בעיות בהצבעה. אנחנו מאוד מרוצים מהדרך בה התנהלו הבחירות".
הטיימס פנה השבוע (9-10.11.20) לממונים על הבחירות בכל המדינות, ושאל האם הם חושדים או שיש להם ראיות להצבעה בלתי חוקית. 45 מהם ענו במישרין, ובארבע מדינות אחרות הסתמך העיתון על שיחות עם פקידים אחרים או על הצהרות קודמות. באף אחת מן המדינות לא דווח על בעיות ממשיות בהצבעה ובספירת הקולות. רק טקסס לא הגיבה; מחוז האריס, הגדול במדינה, מסר שהיו רק בעיות שוליות. מושל המדינה, הרפובליקני דן פטריק, אף הכריז על פרס של מיליון דולר למי שיוכיח שהייתה הונאה; טראמפ ניצח בטקסס.
כמה מדינות תיארו בעיות קטנות האופייניות לכל מערכת בחירות: כמה מקרים של הצבעה בלתי חוקית או כפולה, כמה בעיות טכניות וכמה טעויות שוליות בחישוב התוצאה. הממונים בכל המדינות בודקים בעצמם את תהליך ההצבעה, כחלק שגרתי מאישור התוצאות.
הטענה שזכתה למירב תשומת הלב הייתה זו של רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, ולפיה הבחירות בפילדלפיה היו נגועות בהונאה. התובע הכללי של פנסילבניה, הדמוקרט ג'וש שפירו, הגיב באומרו שאין כל ראיה לכך ושהבחירות היו הוגנות ובטוחות. הוא גם ציין, כי בשום תביעה משפטית לא הועלתה הטענה כאילו היו בעיות משמעותיות במקום כלשהו במדינה.
הטיימס טוען, כי רפובליקנים ברחבי ארה"ב מעורבים במאמץ נרחב לדה-לגיטימציה של מערכת ההצבעה. הסנאטורים קלי לופלר ודייוויד פרדיו אף יצאו נגד חבר מפלגתם, מזכיר המדינה של ג'ורג'יה (בה מוביל ג'ו ביידן), בראד רפנסברגר, ודרשו את התפטרותו. לורן קולפ, הרפובליקני שהפסיד בבחירות לתפקיד מושל וושינגטון, יצאה נגד מזכירת המדינה, הרפובליקנית קים וייימן, שהבהירה שלא היו הונאות בבחירות. באופן בלתי מפתיע, בעלי תפקידים דמוקרטיים ספגו את רוב האש – למשל בפנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן (שבכולן ניצח ביידן). הדמוקרטים משיבים, כי מדובר רק בנסיונות לערער את האמון בתוצאות.
קמפיין טראמפ הגיש השבוע שבע תביעות נגד אופן ספירת הקולות בדואר במחוזות בפנסילבניה בהם הפסיד טראמפ – למרות שאותה שיטה שימשה גם במחוזות בהם ניצח טראמפ. הוא הודיע שבכוונתו להגיש תביעה דומה גם במישיגן. הנשיא עצמו המשיך לצייץ טענות כוזבות על אי-סדרים בנבאדה ובפנסילבניה.
נלי גורבי, מזכירת המדינה הדמוקרטית של רוד איילנד, טוענת, כי הונאת בחירות הייתה קשה ביותר הפעם בגלל תשומת הלב העצומה שהוקדשה לבחירות אלו ובגלל מספר המצביעים. 145 מיליון אמריקנים הצביעו, מתוכם 100 מיליון בדואר ובהצבעה מוקדמת – מספר שיא בתולדות המדינה. לכן, זיוף צריך להיות אדיר ממדים כדי להשפיע על התוצאות. הטיימס מוסיף, כי מקרים של הונאת בחירות הם נדירים ביותר בארה"ב, ואי-הסדרים המתרחשים לעיתים הם בהיקף קטן ואינם משפיעים על התוצאות.
טראמפ מקובע מאז 2016 בטענה של הונאות וזיופים, לאחר שהפסיד להילרי קלינטון במניין הקולות בפער של קרוב ל-3 מיליון וטען שמדובר בקולות של שוהים בלתי חוקיים. הוא אף הקים ועדה לבדיקת הונאות בבחירות – אשר לא מצאה דבר. הטיימס טוען, כי התקפותיו הנוכחיות של טראמפ מבוססות על פברוקים או על הגזמות ענק לגבי בעיות קטנות המתרחשות בכל מערכת בחירות.
המתח הכבד ביותר הוא בג'ורג'יה, בה מוליך ביידן בהפרש קטן (14,111 קולות נכון לאמש). טראמפ ושני הסנאטורים ממפלגתו התלוננו על חוסר שקיפות, אך רפנסברגר – כאמור, רפובליקני גם הוא – אמר שמדובר בטענות המעוררות צחוק. "אנחנו מפרסמים תוצאות מדי שעה. אני ולשכתי מקיימים שני תדריכים לעיתונות מדי יום ועוברים איתה על התוצאות", הוסיף. לדבריו, היו מקרים בודדים של הונאות, אך הם לא משפיעים על התוצאה.
העובדה שאין הוכחות משמעותיות להונאות או אי-סדרים, לצד הודעותיהם של פקידי בחירות רפובליקנים על כך שההליכים היו תקינים, מקשים עוד יותר על המהלכים המשפטיים של טראמפ – סבור הטיימס. במישיגן טען קמפיין טראמפ, כי לאנשיו לא ניתנה גישה לספירת קלפיות בדטרויט; הממונים על הבחירות מכחישים ואומרים שעשרות משקיפים משתי המפלגות נכחו במרכז ספירת הקולות.
עובדה בולטת נוספת היא, שלטראמפ ואנשיו אין טענות לגבי מדינות בהן הצליחו הרפובליקנים. כך למשל בדרום קרוליינה, בה ניצח הסנאטור לינדזי גראהם בקלות יחסית את ג'יימי מוריסון, למרות שהסקרים לימדו על מרוץ צמוד. גראהם, בעל ברית קרוב של טראמפ, התייצב לצידו בנושא הבחירות לנשיאות. לשכתו אמרה כי הוא דורש לבדוק רק את התוצאות הצמודות; גראהם ניצח בפער של 250,000 קולות.
קורי סטייפלסון, מזכיר המדינה הרפובליקני היוצא של מונטנה, לא הגיב לפנייתו של הטיימס, אך קודם לכן פרסם הודעה בה הכחיש את הטענות. "תמכתי בך, אדוני הנשיא. לדונלד טראמפ היו כמה הישגים מדהימים בשנותיו בתפקיד. אבל כעת זה נגמר. הסר את הכובע, נשוך את שפתיך וברך את ג'ו ביידן", כתב.

תאריך:  12/11/20   |   עודכן:  12/11/20
+השמחה לאידו של טראמפ
10:14 12/11/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה

נחלת התקשרת ומיעוט בציבור הישראלי, חושפת שנאה והתבטאויות הזויות  ▪  חלק הארי של אלו שהצביעו עבור טראמפ הם ממעמד הפועלים הלבן, זה שעובד ומייצר, לעומת עשרות מיליונים שאינם עובדים מרצון, ומקבלים קופונים ותלושי מזון

ביידן. "יצחק רבין של הדמוקרטים" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא הייתה הונאה בבחירות לנשיאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
בנקודה מסוימת התמיכה בטראמפ תפסיק להיות הגיונית, משום שהתוצאות לא יתהפכו    לצד זאת, יש מי שחוששים מפני ניסיון רפובליקני להתעלם מרצון הבוחר
איתמר לוין
יחסו המזלזל של טראמפ לסודיות וקשייו הפיננסיים עלולים להפוך לסיכון ביטחוני - אומר וושינגטון פוסט    הנחמה היחידה: הוא מעולם לא התעניין בפרטי המודיעין
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: פקידי ממשל הכינו כנהוג ספרי תדריך ומקום לצוות החפיפה של ביידן, אך קיבלו הוראה להקפיא את הפעילות עד להכרזה רשמית על המנצח מצד מינהל השירותים הממשלתיים    ראש המינהל, אמילי מרפי, מסרבת להעביר לביידן את התקציב לביצוע החפיפה
איתמר לוין
הסרת המגבלות האתיות תאפשר לקבוצת טראמפ להרחיב את עסקיה, במיוחד מחוץ לארה"ב – כאשר עליה לפרוע הלוואות ענק. טראמפ עצמו עשוי לחזור לטלוויזיה
איתמר לוין
מנהיג הרוב: טראמפ צודק לחלוטין בכך שהוא בודק את הטענות לאי-סדרים    רוב הרפובליקנים הבכירים ממשיכים לשמור על שתיקה או לתמוך בטענותיו של טראמפ נגד הפסדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il