X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בעלת טור בוושינגטון פוסט מנתחת את ההיבט התרבותי של נשיאות טראמפ ומסבירה כיצד אימוץ טכניקות טלוויזיוניות הפך אותו לבעל עוצמה כה רבה
▪  ▪  ▪
כמות עצומה במגוון פלטפורמות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מסר חבוי מרכזי בקמפיין של ג'ו ביידן היה, שאם דונלד טראמפ יחזור להיות אזרח פרטי – לא יהיה צריך לבזבז זמן ואנרגיה על התנהגותו השערורייתית וההרסנית. חלום יפה, אך יהיה קשה להגשים אותו – סבורה אליסה רוזנברג, בעלת טור לענייני תרבות בוושינגטון פוסט.
טראמפ הוא בעל כישרון מולד להופעות, ובזמן נשיאותו יצא נשכר משינויים מבניים בתחום הבידור שיקשו על כל אדם אחר להתמודד עם הדומיננטיות שלו בתשומת הלב הציבורית. ממשל טראמפ תואר לעיתים כשלוחה של הקריירה שלו בעולם הריאליטי הטלוויזיוני, ובצדק. הסוגה הזאת מיטיבה לתאר את הדרמה, הקטנוניות והשאפתנות שהגדירו את הבית הלבן בארבע השנים האחרונות – כמו גם את חוסר היכולת המוחלט של שוכניו להתמודד עם אתגרים אמיתיים.
חוזקו של טראמפ בלכידת תשומת הלב הציבורית נובע מן האופן בו הוא שואב בצורה יעילה מכמה וכמה מאפיינים של המדיום הטלוויזיוני. ראשית, כמות התוכן עצומה. סדרה טלוויזיונית רגילה כוללת 25-20 פרקים בשנה, וסדרה בכבלים – לכל היותר 12. טראמפ מתפקד יותר כמו אופרת סבון, עם פרק יומי שנמשך הרבה יותר מאשר שעה. כל פוליטיקאי רגיל ומפיק הוליוודי יתקשו להשתוות להיקף הזה.
שנית, יש לו מגוון של פלטפורמות. הוא מצייץ. הוא עורך עצרות. הוא יכול לקבל שעה בפוקס ניוז פשוט בשיחת טלפון. מותגים כמו מארוול ומלחמת הכוכבים מנסים לקבל יותר מזמנם של הצופים באמצעות התפרסות על פני פלטפורמות שונות, אבל הם לעולם לא יגיעו להיקף של טראמפ. האתגר הגדול ביותר לכל מי שירצה לתת חלופה ל"טראמפ שואו" יהיה לא רק לבנות קהל ענק, אלא גם לתת לו תחושה של משמעות.
במהלך ממשל טראמפ התרחבה בצורה דרמטית הכמות של תרבות הפופ שקיבלו הצופים האמריקנים, ובמקביל צנח הרייטינג של הסדרות הפופולריות ביותר. קשה יותר לדעת מה פופולרי וקשה יותר לנהל שיחה תרבותית על נושא אחד, מגמה שהועצמה בידי הקורונה. הימים של "מי ירה בג'יי.אר" התחלפו בפנטזיות של טראמפ על יריות בשדרה החמישית.
הבעיה חמורה בהרבה ברשתות החברתיות, שמטרתן היא להפיל את הגולשים בפח הצרכני עד שהם בקושי מסוגלים להבין זה את זה. מי שרוצה להיות חלק מהשיח התרבותי ההמוני, יכול להיות בטוח למדי ש"טראמפ שואו" הוא הדבר האחד שכולם צופים בו. יותר מכך: הדרך בה מגיבים למופע הזה, הפכה להיות מקור רב-עוצמה של קהילתיות וזהות.
שום סדרה מומצאת אינה יכולה להבטיח לחובביה, שאם יהיו מחויבים מספיק – מסירותם תסייע להציל את העולם. התחושה הזאת של הישג ומשמעות אישיים, הולכת הרבה מעבר לצפייה בקבוצה אהודה זוכה באליפות, או מן הסיפוק שבפענוח הנכון של העלילה. היא הופכת את האוהדים עצמם לדמויות. שום דבר לא יכול להציע את זה, מלבד ה"טראמפ שואו".
להביס את טראמפ מעולם לא היה גורם לו להיעלם, טוענת רוזנברג. נדמה שהדרך היחידה בה הוא יכול להתנחם על הפסדו היא התמודדות חוזרת עם ביידן ב-2024. עד שמישהו או משהו יתחרה עם טראמפ או ימלא את החלל שהוא מותיר אחריו, לא ניתן יהיה באמת לסיים את הפרק הזה בהיסטוריה האמריקנית.

תאריך:  18/11/20   |   עודכן:  18/11/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"טראמפ שואו" לא ייעלם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה יושן בעמידה טרמפ הנשיא
הידען  |  18/11/20 19:42
 
- לא ישן בעמידה, משקר בעמידה
רון ה.  |  19/11/20 08:09
2
טרמפ הנשיא ה46 של אמריקה
הידען  |  19/11/20 04:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
תרחיש אחד: מנסה להפוך את התוצאות    תרחיש שני: רוצה להותיר אדמה חרוכה    תרחיש שלישי: משתולל ללא מטרה, רק מתוך כעס
איתמר לוין
חלק ניכר מטענותיו של טראמפ על תוצאות הבחירות כבר נדחו, ואילו האחרות - אפילו אם יוכחו כנכונות - לא יוכלו למנוע את נצחונו של ביידן
איתמר לוין
כריסטופר קרבס, הפקיד הבכיר ביותר בממשל בתחום אבטחת הסייבר, מונה לתפקיד בידי טראמפ עצמו    קבע שאין בסיס לטענות הזיוף של טראמפ
עידן יוסף
מלשכתו של נתניהו נמסר כי השיחה הייתה חמה, וכי השניים סיכמו להיפגש בקרוב    ריבלין בירך את ביידן מוקדם יותר על היבחרו, והיה המנהיג הישראלי הראשון ששוחח עמו
איתמר לוין
פרקליטו האישי של טראמפ העלה טענות על זיופים שיטתיים וקשרים לוונצואלה - אך הקשר שלהן אל האמת הוא לכל היותר מקרי וחלקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il