X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אמריקה גברה על ברית המועצות מפני שהקומוניזם החניק כל מחשבה חופשית ויצירתית, שהייתה שונה מדעתו של הדיקטטור
▪  ▪  ▪
זילבר. על סף פרישה [צילום: מיכל פתאל]

בכירת הפרקליטות דינה זילבר ראויה לאות אבירת איכות השלטון מ"התנועה לאיכות השלטון". אני מניח בזאת הצעה רשמית לפתחו של ד"ר אליעד שרגא. לפני כמה שנים היא הופיעה מטעם משרד המשפטים בכנסת ונקטה עמדה שהכעיסה את השרה מימין איילת שקד, וזו אסרה על המשך ייצוגה בבית המחוקקים.
עתה התווסף אירוע אחר, וצרם להתבונן באיש שהפך לשופר של ביבי ולעוין למערכת החוק והמשפט, שכינה את זילבר בתקשורת "עבריינית". כל זאת בעקבות נאום בסימפוזיון או בסמינר ב"מכון הישראלי לדמוקרטיה" בו התבטאה זילבר כי בראש המדינה עומד "מנהיג פייק", ואנשי ביבי רגזו.
ראוי לבדוק את שני המקרים: איילת שקד יכלה להסתייג מזילבר מפני שלא הציגה בכנסת את עמדת הממשלה. היה מקום ששקד תסביר לה כי אינה יכולה להכביד על עמדת הממשלה בכנסת. יש להודות כי טענתה של שקד לא הייתה נטולת יסוד אם כי ענישת ההרחקה של זילבר מהכנסת מוגזמת ואפילו ברוטאלית.
ואילו עתה דיברה זילבר בסימפוזיון במוסד אקדמי. מה רוצים הביביסטים? שהיא תדקלם את תכתיביהם? כן. והכיצד אנשים המתיימרים להיות דמוקרטים משמיצים את זילבר במקום לראות בחיוב את הפתיחות שבדיון הציבורי (שלא כמו ייצוג מחייב של הממשלה בכנסת)?
לגופו של עניין: המחלוקת הייתה מאז ומעולם היסוד לתרבות היהודית. הספרות העתיקה יודעת לספר על מי שחלקו על משה רבנו במדבר, והוא אסר על יהושע לאסור עליהם להביע את דעתם.
אנחנו עם שהתפתחותו הייחודית מבוססת על המחלוקת המתמשכת בין בית הלל לבין בית שמאי. למרות שלעתים הייתה אלימות ביניהם לא מנעו עצמם מלהתחתן אלה באלה. זו הגדולה היהודית.
מי שקורא את המתרחש עם חתימת המשנה יודע כי למרות שהלכה נקבעה על-ידי גדול הדור רבי יהודה הנשיא היו מי שהמשיכו לחלוק על יצירתו ופסיקתו ממש באותה מאה שלישית לספירה הכללית (ראו, למשל, את ספרו של הרב בני לאו "החכמים", כרך רביעי).
אומה דמוקרטית מניחה מרחב קיום מסוים לבולטים בתחומם, שחורגים לעתים במשהו מן המקובל. לא מדובר בפעילות אלימה ולא בהסתה אבל בדיון ברמה עקרונית ואקדמית. הפרופסור ישעיהו לייבוביץ' הרגיז ואמר דברים הפסולים בעיניי (ובעיני נכדו פרופסור יורם יובל) עד היום, בכל זאת הכי לא תרם והפרה את החשיבה הישראלית יותר מרבים אחרים? ויש עוד כמותו.
כאשר מכנים פרקליטה כה בכירה כזילבר "עבריינית" לא בהכרח מעליבים אותה, אבל שוחקים את העצמאות המחשבתית, וזה מחלחל הלאה. אם סותמים פיות - כי אז מחר (ואולי כבר היום) סרן לא יאמר את אשר עם ליבו ודעתו בתחקיר הנערך בידי סגן אלוף; וסגן אלוף ינהג כקרנף בפני הרמטכ"ל.
אמריקה גברה על ברית המועצות מפני שהקומוניזם החניק כל מחשבה חופשית ויצירתית, שהייתה שונה מדעתו של הדיקטטור. בשעתו הובעה הדעה כי חרות המחשבה בארצות הברית לעומת המשמעת הנאצית איפשרה כנראה לאמריקנים להקדים את הגרמנים בייצור פצצת האטום.
לא חשוב אם שלוחו ועושה רצונו של ביבי בנציבות שרות המדינה הפרופסור דניאל הרשקוביץ' כופה על ד"ר אביחי מנדלבליט לקיים שיחת נזיפה עם זילבר. היא ממילא על סף פרישה. מה שחשוב הוא כי חרות המחשבה, שהיהדות כה נשענה עליה גם בשנים קשות, נתונה למתקפה דיקטטורית, שתסיג את ישראל אחור. זילבר תפרוש. עוד מקור אור ייכבה. חמור מכל, שרבים-רבים אחריה כלל לא יידלקו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דינה זילבר, נקודה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מפי הסוס, דן, מפי הסוס
עובד 1  |  18/11/20 14:03
2
הרוטווילר פתח את פיו
יצחק הורניק  |  18/11/20 14:35
3
הדו פרצופיות בהתגלמותה......
קובגר  |  18/11/20 15:30
4
פעם דינה זילבר כתבה אחרת
דוד מהשרון  |  18/11/20 17:07
 
- זה לא אחרת
gngs  |  19/11/20 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אין ספק בכך שמדובר במאבק חברתי חשוב שרצוי שגם ציבור הסטודנטים וראשי הסגל הבכיר באוניברסיטאות יצטרפו אליו ויראו לשר אלקין שיש פה חזית אחידה של האקדמיה בישראל שלא מוכנה שיתייחסו לאנשים בעלי תארים מתקדמים כ"עובדי קבלן"    עד שזה לא יקרה הסיכוי שמאבק זה יצליח נדון לכישלון
עמנואל בן-סבו
יותר מהיטלר, מסטאלין, ממאו, לא פחות    צריך לקרא זו פעם ועוד פעם ועוד פעם ולתהות מה נטל העיתונאי טרם שהעלה דברים אלה על הכתב, היכן היה העורך, האם שיבוש הדעת חוצה את כל האמורים להיות חסם אחרון מפני מפיצי הרעל האנושי הזה?
ד"ר חנן שי
הוויכוח המתנהל לאחרונה בין האלופים בריק, גורן וידלין על מקום הכוח היבשתי והאווירי בצה"ל מתעלם מהמהפך הדוקטרינרי בעטיו התנוון הכוח היבשתי ואיבד בכורתו לזרוע האוויר
מנחם רהט
בחודש נובמבר, שבעיצומו אנו שרויים, החלה להפציע קמעא קמעא במאה הקודמת זוהרה של ראשית צמיחת גאולתנו
איתן קלינסקי
זה ממש עצוב לי, שמאות שוטרים שגויסו למשימה, אומנם פינצ'רו את הצוללות, אך מאות רבות של מפגינים הגיעו בדרכים עוקפות לירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il