X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בספק (1): המיקום - החזית המערבית [צילום: AP]
בספק (2): המשביע - ג'ון רוברטס [צילום: אנדרו הרניק, AP]
טראמפ צפוי לשבור את המסורת ולא להגיע

השבעת ביידן תעמוד בסימן מגבלות הקורונה

וושינגטון פוסט: טרם הוחלט האם היא תתקיים כמקובל בחזית המערבית של הקפיטול יועציו של ביידן שוקלים האם לחייב עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי של המשתתפים בטקס ההנחיות הבריאותיות ימנעו השתתפות של מאות אלפי צופים בהשבעה ובמצעד שאחריה
▪  ▪  ▪

השבעתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב ב-20.1.21 תעמוד בסימן מגבלות הקורונה, ואירועים רבים הסובבים אותה יצומצמו משמעותית ואף יתבטלו - מדווח (יום א', 22.11.20) וושינגטון פוסט. ביידן, אשר הקפיד מאוד על מסכה וריחוק חברתי, צפוי לשמור על אותו קו בהשבעה, גם כדי להעביר מסר ברור לציבור האמריקני - בניגוד בולט לזלזול של הנשיא דונלד טראמפ באותן מגבלות.
העבודות להקמת בימת ההשבעה ומושבי האורחים, בחזית המערבית של בניין הקונגרס, כבר החלו. אולם, טרם הוחלט סופית האם ההשבעה תתקיים כמקובל במקום זה. קיומה של ההשבעה במקום זה הוא רק מסורת ארוכת שנים, ולא חובה חוקית. כך למשל, לינדון ג'ונסון הושבע בנובמבר 1963 במטוס אייר פורס 1, לאחר הירצחו של ג'ון קנדי. ג'רלד פורד הושבע בבית הלבן באוגוסט 1974 לאחר התפטרותו של ריצ'רד ניקסון.
מבין 55 השבעות הנשיאים בתולדות ארה"ב, 34 נערכו בחזית המזרחית של הקפיטול (הפונה לבית המשפט העליון ולספריית הקונגרס), שם המקום מצומצם בהרבה ולמעשה אין מרחב להמוני צופים אלא בעיקר למוזמנים. שמונה פעמים הושבע הנשיא באגף המערבי של הבית הלבן, שש פעמים באולם בית הנבחרים ושלוש פעמים באולם הסנאט. הפעם האחרונה בה ההשבעה לא התקיימה בחזית המערבית הייתה ב-1985: הטמפרטורה הייתה 14 מעלות מתחת לאפס, ורונלד רייגן הושבע לכהונתו השנייה מתחת לכיפת הקפיטול.
צוותו של ביידן מקיים דיונים בשאלה האם לחייב את כל הנוכחים בטקס לעטות מסיכות ולשמור על מרחק של שני מטרים. שמירת מרחק תצמצם משמעותית את מספרם של הנוכחים בחזית הקפיטול. ככל הנראה, מי שיעמדו קרוב לביידן - בן ה-78 - יחויבו לעבור בדיקת קורונה בסמוך לטכס. בדרך כלל מתכנסים מאות אלפי בני אדם בשדרת הענק (ה"מול") המוליכה מן הקפיטול אל אנדרטת וושינגטון ואנדרטת לינקולן, אך סביר להניח שהפעם הכניסה תיאסר או שיגודרו קפסולות כדי להבטיח את שמירת המרחק החברתי, תוך הגבלה ניכרת על מספרם של מי שיורשו להיכנס.
בדיונים עולה האפשרות לבטל את ארוחת הצהריים המסורתית בבניין הקונגרס, בה מארחים חברי שני הבתים את הנשיא הנכנס. ייתכן גם שלא ייערכו שום נשפי השבעה; במצב רגיל מתקיימים עשרות אירועים במוצאי יום ההשבעה, והנשיא הנכנס משתתף בחשובים שבהם. עוזריו של ביידן כמעט בטוחים שטראמפ לא ישתתף בהשבעה (עוד שבירה חסרת תקדים של מסורת), ויוצאים מתוך הנחה שהוא לא יארח את בני הזוג ביידן בבית הלבן ולא יסע ביחד עם הנשיא הנבחר להשבעה.
מקורביו של ביידן עומדים על כך שההשבעה בעיקרה צריכה להיות זהה למקובל, במיוחד נוכח נסיונותיו המתמשכים של טראמפ לטעון נגד הלגיטימיות של נצחונו. סגן מנהל הקמפיין, רופוס גיפורד, אמר לפוסט, כי "זה כמו כל דבר שקשור לקמפיין של ביידן: עלינו לחשוב כיצד לעשות את זה בצורה שונה". ביידן עצמו רואה את ההשבעה כהזדמנות הראשונה לקבוע את הטון של נשיאותו ולנסות להעביר שוב מסר של אחדות, כפי שעשה בנאום הניצחון שלו.
יועציו של ביידן מצביעים על ועידת המפלגה הדמוקרטית כדוגמה אפשרית לטכס ההשבעה, כאשר הפכו אותה מאירוע בן אלפי משתתפים לאירוע שהתנהל און-ליין. אולם, יש הבדל ברור בין שני האירועים: הוועידה הייתה אירוע פוליטי טקסי בעיקרו; ההשבעה היא אירוע לאומי בעל חשיבות חוקתית, שלא ניתן לקיימו בצורה וירטואלית. בעוד בוועידה דיבר ביידן לתומכיו, בהשבעה עליו לפנות גם ל-72 מיליון האמריקנים שהצביעו בעד טראמפ.
צוותו של ביידן גם רוצה לנצל את פרץ ההתלהבות של רבים בציבור האמריקני לאחר נצחונו, כאשר תומכיו רקדו ברחובות בערים שונות וחגגו בוושינגטון למרות השלג שירד באותו ערב. הם גם משערים, כי רבים יבואו לוושינגטון בלא קשר לתוכניות שלהם. פתרון אפשרי יהיה להרחיק את הצופים מן ה"מול" ולאפשר לעמוד במרחק ממסלול צעדת ההשבעה בשדרות פנסילבניה מן הקפיטול אל הבית הלבן. גם כאן יהיה צורך להגביל את מספר הנוכחים, המגיע לרבבות בהשבעות רגילות. טרם הוחלט כיצד תיראה הצעדה, שלרוב כוללת מאות משתתפים בתזמורות, במות נוסעות ועוד. הצעדה כבר בוטלה מספר פעמים בעבר, בשל תנאי מזג האוויר.
מסורת נוספת היא, שאת הנשיא משביע נשיא בית המשפט העליון - אך השנה גם היא מוטלת בספק. הנשיא ג'ון רוברטס מקפיד בדבקות על מגבלות הקורונה, וכבר בשלבים הראשונים של המגיפה הפך את הדיונים לווירטואליים. רוברטס לא נכח בהשבעתה של השופטת איימי קוני-בארט בבית הלבן, אך השתתף בהשבעה (לשמירת כללי האתיקה) שהתקיימה בטקס פרטי בבית המשפט העליון. החוקה מאפשרת לכל אחד מתשעת שופטי העליון להשביע את הנשיא.

תאריך:  22/11/20   |   עודכן:  22/11/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השבעת ביידן תעמוד בסימן מגבלות הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל יתהלל חוגר כמפתח
חשדנית  |  23/11/20 15:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
ג'ו ביידן וקאמלה האריס יצרו יחסים קרובים, אך השאלה היא האם יחסים אלו יתורגמו גם למתן סמכויות ממשיות להאריס כאשר ייכנסו לבית הלבן    ברקע גם מרחפת האפשרות הסבירה שביידן לא יתמודד שוב, ואזי תהיה האריס מועמדת מובילה לרשת אותו - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
הקורונה תמשיך להיות הגורם מספר אחת שישפיע על העולם, לצד כניסתו של ממשל ביידן, המשך מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין והטיפול בשינויי האקלים
רפי לאופרט
מסתמן ניצחון של ביידן והדמוקרטים על טראמפ והרפובליקנים. מבחינות רבות התממשות זו תהיה בבחינת הוספת שמן על המדורה החברתית-פוליטית הרותחת בארה"ב. זהו מאבק על דמותה של ארה"ב מהעשור השלישי של המאה ה-21, שתהיינה לו השלכות אדירות על "אמריקה", על המציאות הבינלאומית וכמובן גם על ישראל
איתמר לוין
הנשיא הנבחר הציב מטרות ותוכניות שאפתניות, אך המציאות הפוליטית מחייבת אותו להתפשר גם עם עצמו וגם עם האגפים השונים במפלגתו - מנתח וושינגטון פוסט
יוני בן-מנחם
גובר החשש בבית המלוכה הסעודי כי הממשל החדש של ג'ו ביידן ישנה באופן מהותי את היחס לסעודיה, במיוחד לאחר היחס המועדף שקיבלה מהנשיא טראמפ. האופוזיציה בסעודיה ותנועת "האחים המוסלמים" קוראות לממשל החדש לשנות את המדיניות כלפי סעודיה על-רקע המלחמה בתימן, יחסה לזכויות האדם ורצח חאשוקג'י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il