X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבית ספר אילן רמון בנתניה התגלתה המחלה משרד הבריאות חיסן את כל התלמידים
▪  ▪  ▪

דלקת קרום המוח, דלקת מדבקת מסוכנת וקשה, הגורמת להפרעות קשות בדיבור בשמיעה, בראייה ובאיזון בגוף, התגלתה בשבוע שעבר אצל אחד התלמידים בביה"ס אילן רמון בשכונת נווה עוז בנתניה.
לאחר מקרה נוסף שבו נדבק גם אחיו התאום של אותו ילד, החליטו בבית הספר לפנות אל אגף החינוך בעיריית נתניה, שם פנו אלה אל משרד הבריאות, וזה שלח מייד צוות שחיסן את כל התלמידים שבאו במגע ישיר עם התלמיד שחטף את הדלקת. למרות החיסונים הללו, השבוע התגלה כי בדלקת נדבקה ילדה נוספת. שמועות עקשניות נוספות שהגיעו גרסו כי בדלקת נדבקו עוד שני ילדים נוספים, מה שהופך למגיפה מסוכנת.
לדברי הורים מודאגים עימם שוחחנו, בכירי מחלקת החינוך של העיריה ורופאים איתם הם שוחחו, הרגיעו אותם וטענו כי רק מי שבא במגע ישיר עם אדם הנושא את המחלה, יכול להדבק ובשל כך חוסנו רק התלמידים שבאו במגע עם המדביק הראשון שאושפז במצב קשה בביה"ח בילינסון והחל להתאושש רק היום.
"אני לא יודעת למה חוסנו רק חלק מהתלמידים": אומרת אחת האמהות ומוסיפה: "זו דלקת מאוד מסוכנת ומדבקת ולא ברור לי איך לקחו סיכון ולא חיסנו את כולם, למרות שאת המורה כן דאגו לחסן. אני לא מבינה מה זה בדיוק יעזור לשאר התלמידים שלא חוסנו. הם ילדים קטנים ואי אפשר לדעת ואפילו לא לשאול אותם מהו סוג המגע שהם באו, עם אחד הילדים שקיבלו את הדלקת. הם הרי לא יודעים בדיוק עם מי הם שיחקו ומי עמד לידם בברזייה או בנוחיות. צריך לחסן את כולם מייד".
"שמעתי על זה כבר יום שישי כשהתלחששו קצת בבית הספר, ביררתי וגיליתי שזה נכון" אומרת לנו אם אחרת לילדה בבית הספר: "במקרה, לילדה שלי היה חום באותו היום אז רצתי איתה לבית החולים ושם הסבירו לי שזו דלקת המסוכנת רק לילדים שבאו במגע ישיר עם הילד שנדבק. אבל הנה, עובדה שלא ניתן לדעת על כל הילדים שבאו במגע וכנראה צריך לחסן את כל הילדים. אני מודעת לכך שמדובר בתרופה יקרה אבל אין ברירה, אחרת לא אשלח את הילדה שלי לבית הספר. צריך לסגור את בית הספר לפחות לחמישה ימים, עד שתקופת הדגירה של הדלקת תעבור".
בעקבות התגובות הנסערות החליטו בעיריית נתניה לשלוח מכתב מפורש לכל ההורים בבית הספר ובו תיאור של הדלקת שפרצה. עוד נכתב במכתב, כי מחר, יום ג' יגיע ממשרד הבריאות בשעות הבוקר הרופא הנפתי ד"ר גרוס ויסביר לכלל ההורים בדיוק, את הסכנות שבמחלה בכדי שאלה יוכלו להיזהר. אל מערכת העיתון הגיע מידע ראשוני לפיו הסימפטומים הראשונים למחלה הם חום וכאבי ראש ולעיתים גם כתמים כחולים בצוואר. עוד נודע כי הדלקת פורצת לעיתים בעקבות דלקת גרון רגילה המסתבכת לכדי דלקת קרום המוח שיכולה כאמור לגרום לתופעות לוואי קשות של קשיים בדיבור ובשמיעה וקשיים נוספים. עוד נודע כי הדלקת פורצת בעיקר אצל ילדים בעלי מערכת חיסונית חלשה וכל העברה של הדלקת אל ילד נוסף, מחזקת את הנגיף וגורמת לדלקת קשה יותר.
  • תגובת עיריית נתניה
"אכן, בבית הספר על שם אילן רמון נתגלו 3 מקרים שבו חלו ילדים מבית הספר בדלקת קרום המוח. מנהל החינוך העירוני נמצא בקשר עם משרד הבריאות בעניין ויבצע כל הוראה שלו בעניין, לרבות הוראה לסגירת ביה"ס אם יתבקש לכך. חשוב לציין כי היום קיבלו הילדים מנות אנטיביוטיקה והרופא הנפתי במשרד הבריאות , ד"ר גרוס יגיע מחר בשעה 9 אל בית הספר בכדי לענות על שאלות ההורים המודאגים. באשר לשאלות נוספות העולות כתוצאה מפרוץ הדלקת הרי שמדובר בשאלות רפואיות פר אקסלנס עליהם יכול רק משרד הבריאות לענות מאחר והוא הגורם המוסמך והבלעדי לטיפול בבריאות תלמיד מערכת החינוך".

פורסם במקור: רשת מקומונים בשרון
תאריך:  06/11/2007   |   עודכן:  06/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלקת קרום המוח מדבקת התגלתה אצל תלמידים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם גזזת ניתגלת בנתניה
אף אחד  |  6/11/07 11:58
2
רק מזה אכפת לכם?
מישהו  |  8/11/07 13:09
3
לא איכפת לכם מהילדים?
מישהו  |  8/11/07 21:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל מרגלית, שי לוי
הקרואטי של מכבי ת"א עבר בדיקת MRI, בה התגלה כי הוא סובל מקרע ברצועה והוא צפוי להיעדר בין 4 ל-6 שבועות    צפו בפציעה של וויצ'יץ' במשחק מול גליל
מחלקה ראשונה
איל ההון והבעלים של בית"ר ירושלים דוחה את הרעיון להעניש את האוהדים    תקף את אולמרט: "הוא לא אוהד אמיתי"
משה ריינפלד
כך אומר ראש שירות הביטחון של בריטניה MI5, ג'ונתן אוואנס    "מספר החשודים בטרור בבריטניה גדל השנה ל-2000"
עידן יוסף
שר הביטחון נועד עם ראש הממשלה פיאד והבטיח לשקול את יישום מודל הכנסת מאות שוטרים לשכם גם לערים אחרות
משה ריינפלד
עיתונים בביירות טוענים שנסראללה פיקח אישית על תמרון גדול שהתקיים מדרום לליטני    ממשלת לבנון: הייתה רק סימולציה על הנייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il