X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אריזונה. ריחוק חברתי [צילום: AP]
פלורידה. תור לבדיקות [צילום: מרתה לוונדר, AP]
"התקופה הקשה ביותר בתולדות בריאות הציבור"

שיאי קורונה בארה"ב ותחזית עגומה במיוחד

מספר המתים ביממה האחרונה הגיע לשיא של 2,760 מספר המאושפזים חצה לראשונה את קו ה-100,000 והוכפל בתוך חודש בלבד הערכות: המספרים ימשיכו לעלות בעקבות חג ההודיה ולקראת חג המולד מספר המתים עלול להגיע ל-450,000 בחודש פברואר
▪  ▪  ▪

ממדי הקורונה בארה"ב שוברים שיאים והחודשים הבאים עומדים להיות קשים עוד יותר. זוהי התמונה של היממה האחרונה במדינה, אשר למרות שהיא מהווה רק 4% מאוכלוסיית העולם - מספר החולים והמתים בה הוא 20% ממספרם העולמי.
מספר המתים מן הקורונה בארה"ב הגיע ביממה היוצאת (2.12.20) ל-2,760 - המספר הגבוה ביותר מאז החלה המגיפה. השיא הקודם, 2,752 מתים ביממה, נרשם ב-15.4.20 - בעיצומו של הגל הראשון, כאשר הידע על המגיפה ועל האמצעים למנוע את התפשטותה והמודעות לסכנותיה היו נמוכים בהרבה מאשר כעת. מספר המאושפזים חצה לראשונה את קו ה-100,000 והוא הוכפל בתוך חודש בלבד. בתי חולים רבים בארה"ב כבר קורסים תחת הנטל ודוחים חולים וטיפולים אחרים, כולל במצבים מסכני חיים.
ייתכן שנתוני האשפוז האמיתיים קשים עוד יותר. ד"ר מייקל אוסטרהורן, חבר בצוות המייעץ לנשיא הנכנס ג'ו ביידן, מעריך, כי חלק מחולי הקורונה אינם מאושפזים כעת למרות שמצבם מחייב זאת, בשל העומס בבתי החולים בכלל ובמחלקות הקורונה בפרט. בתי החולים שולחים אותם לבתיהם ומנסים לעקוב אחרי מצבם ולטפל בהם מרחוק. יצוין, כי גם מספר החולים כנראה נמוך בהרבה מן המציאות: על-פי אחת ההערכות, רק שמינית מכלל חולי הקורונה דווחו - בעיקר משום שרבים אינם מפתחים תסמינים ואינם נבדקים.
נתונים אלו עדיין אינם כוללים את מלוא השפעותיו של חג ההודיה, לפני שבוע בדיוק. מיליוני אמריקנים יצאו לדרכים ובילו עם משפחותיהם וחבריהם, למרות המלצותיהם החד-משמעיות של הרופאים להימנע מכך. ההערכה היא, שהיקף ההידבקות המלא בשל חג ההודיה יבוא לידי ביטוי בימים הקרובים, ובתי החולים עלולים להימצא במצב בו לא יוכלו לטפל בהם. זאת, עוד לפני חג המולד וראש השנה האזרחי, בהם שוב צפויים מיליונים לצאת לכנסיות, לקניות ולמפגשים חברתיים.
הבשורה הטובה-יחסית היחידה היא, ששיעור המתים (להבדיל ממספרם המוחלט) ירד בצורה חדה, שכן הטיפול בחולי הקורונה השתפר משמעותית מאז האביב. בעוד שבגל הראשון שיעור המתים התקרב ל-7% מכלל החולים, הרי שכעת הוא עומד על כ-2%. אולם, כאשר מספר החולים מזנק ללא שליטה, מספר המתים מזנק גם הוא. מספר המתים בארה"ב עומד על 280,000 והתחזיות לחודשים הקרובים הן קשות במיוחד.
מנהל המרכז לבקרת מחלות, ד"ר רוברט רדפילד, הזהיר (יום ה', 3.12.20), כי מספר המתים עלול להגיע בחודש פברואר הקרוב ל-450,000 וכי הדרך היחידה למנוע זאת היא שמירה קפדנית על המגבלות מצד כל האמריקנים. "דצמבר, ינואר ופברואר יהיו חודשים קשים. זו עומדת להיות התקופה הקשה ביותר בתולדות בריאות הציבור בארה"ב", אמר. הוא צופה, כי מספר המתים היומי ימשיך להיות 2,500-1,500.
"עבר הזמן בו ניתן להתווכח על כן מסיכות או לא מסיכות. יש לנו הוכחה מדעית ברורה", הוסיף רדקליף, בביקורת ברורה לעבר הנשיא דונלד טראמפ, המסרב בצורה עיקשת לעטות מסיכה ומזלזל בהנחיה זו באירועים בהם הוא משתתף. לצד זאת, המליץ רדקליף לפתוח מחדש יותר בתי ספר, והודיע שהמרכז יפרסם בימים הקרובים המלצות לביצוע בדיקות לתלמידים ומורים. לדבריו, אין עדויות להתפרצויות של הקורונה בבתי הספר, ורוב המורים שנדבקו - חלו בשל מגעים עם בני משפחה וחברים.

תאריך:  03/12/20   |   עודכן:  03/12/20
+נתניהו מקיים התייעצות בנושא העלייה בתחלואה
19:42 03/12/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה מקיים כעת התייעצות בנושא העלייה בתחלואה עם שר הבריאות, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה ובכירים נוספים. קבינט הקורונה צפוי להתכנס בשבוע הבא.

+סרט ההמשך של שנת 2020
18:11 03/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אירועים רבים נדחו לשנה הקרובה, וייתכן שהקורונה לא תאפשר לקיים את חלקם גם ב-2021. אבל האנושות כבר התגברה על נגיף הקורונה ותעשה זאת שוב

מתי התקיימה אולימפיאדת 2020 [צילום: קוג'י סשהארה, AP]
+משרדי האוצר והביטחון סיכמו על עדכון קצבאות נכי צה"ל
16:00 03/12/20  |  מירב ארד

משרדי האוצר והביטחון סיכמו (יום ה') עם ארגון נכי צה"ל על מתווה עדכון לתגמולי נכי צה"ל לשנים 2020-2021. לאור השינויים במשק הנובעים מהתפשטות מחלת הקורונה. הבנות אלו מחליפות את מנגנון העדכון הרגיל בשנים הללו, המסתמך על מדד השכר הממוצע. לאור העובדה כי משבר הקורונה גרם לקפיצות משמעותיות במדד, הוחלט על מנגנון חלופי לשנים אלו, שייצר וודאות לנכי צה"ל בקשר לגובה הגמלה המשולמת להם. במשרד הביטחון ובמשרד האוצר פועלים בכדי לקדם מתווה מוסכם דומה עם ארגון יד לבנים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

+"יבוטל מקצוע בגרות חיצוני נוסף; יצומצם חומר הלימוד"
15:44 03/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התלמידים ייבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בלבד  ▪  בנוסף: יבוצעו עוד התאמות מיקוד של החומר והגדלת הבחירה בשאלות הבחינה

גלנט. "הזדמנות ראויה ואמיתית להצליח" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אדלשטיין: "מבקש לדחות את המאבקים הפוליטיים"
12:31 03/12/20  |  מירב ארד

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בטקס בבית חנוכת מרכז לרפואה דחופה בבית החולים איכילוב: "את כל המלחמות הפוליטיות אפשר לדחות, לא מאוחר מדי, אני מבקש בשמי ובשם מערכת הבריאות - אפשר לעצור את ההתדרדרות ולטפל בעיקר. אנחנו עדיין לא באווירת "אס"ק", אנו צריכים בינתיים גם לשמור על הכללים וההנחיות".

+8,903 דו״חות נרשמו מתחילת השבוע בשל הפרות הקורונה
12:04 03/12/20  |  מירב ארד

מתחילת השבוע (29.11-2.12.2020) נרשמו ע״י המשטרה 8,903 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 7,257 דו"חות, ובהם גם 232 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח, 189 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, 317 דו״חות בגין שהייה במקום ציבורי/עסקי שפעילותו נאסרה, וכן 878 דו"חות בגין יציאה ממקום מגורים באזור מוגבל בניגוד לתקנות.

+מי חושב על ילדינו במערכות החינוך
09:37 03/12/20  |  רות רזניק   |   לרשימה המלאה

יש קורונה ויש הידבקויות, אבל גם בימים רגילים יש מחלות והידבקויות ותאונות דרכים. כבר חודשים ארוכים ידוע כי גם אם ילדים נשאים רובם הגדול לא חולה בקורונה  ▪  אז מדוע מאלצים אותם לחדול משגרת חייהם וליצור מצבים שבחלקם גורמים לשתיית אלכוהול, לעישון סמים ולעתים לשעמום ולאי הכרת העולם מסביבם?

שעמום [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]
+מספר החולים החדשים - מעל 1,500
08:47 03/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אתמול אותרו 1,523 מאומתי קורונה חדשים בכ-69 אלף בדיקות שבוצעו, הנתון הגבוה ביותר שנרשם בישראל מאז 14 באוקטובר  ▪  מניין המתים בישראל עומד על 2,883 בני אדם

[צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90]
+לוח הזמנים לחיסון בארה"ב
08:07 03/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עובדי בריאות והדיירים בבתי אבות יתחילו לקבל את החיסון כבר בחודש הקרוב  ▪  הציבור הרחב ימתין ככל הנראה עד לחודשי האביב

שנה להתפרצות הקורונה בעיר ווהאן, 1.12.20 / CBS
הכנות בבלגיה למשלוח חיסוני פייזר [צילום: וירג'יניה מאיו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיאי קורונה בארה"ב ותחזית עגומה במיוחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שאקונומיקה
מחיר הבורות  |  3/12/20 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
חשד במערכת הבריאות שמותו של ישראלי בן 74 מקורונה היה מקרה המוות הראשון של אדם בישראל שחלה בקורונה בפעם השנייה    בניסיון לקבוע האם כך קרה מתבצע ריצוף גנטי של דגימות הנגיפים שנלקחו מגופו
איתמר לוין
המרכז לבקרת מחלות ממליץ לקצר את הבידוד למי שנחשפו לחולי קורונה אך אינם מגלים תסמינים: שבוע ובדיקת קורונה שלילית, או עשרה ימים ללא בדיקה קורונה
איתמר לוין
האנושות פיתחה ומפתחת שורה של כלים בהם ביכולתה להשמיד את עצמה. ההתמודדות עם סיכונים אלו היא הלקח החשוב ביותר שיש להפיק מן המגיפה
רועי אורן
בניגוד לחלק ממדינות אירופה, נכון לעכשיו עושה רושם שבמדינת ישראל כולם מחכים לחיסון המיוחל ולא מנסים ליצור שגרת קורונה שעמה יוכלו אזרחי ישראל לחיות לפחות עוד שנה במצב החירום הזה, והדבר הזה גורם לפריקת עול אצל חלק מאזרחי ישראל
מירב ארד
לנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הוגשו 15 תיקי תביעה בנושאי תעסוקה, נגישות בתחבורה ציבורית, נגישות פרטנית בבתי ספר, נגישות במקום ציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il