X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הציבור שוחר הדמוקרטיה וטוהר המידות, שיודע כי ביבי מכין כבר את מכונת ההכפשה לבחירות וקרוב לוודאי שיביא לארץ את יונתן פולארד זמן-מה לפני יום הקלפי, חייב לומר לנבחריו: עד כאן. שלא תרשו לעצמכם
▪  ▪  ▪
אחוז חסימה [צילום: איציק וולף]

ב-1931 בערה חמתו של חיים נחמן ביאליק על התנהלות זאב ז'בוטינסקי ותומכיו בקונגרס הציוני. משך כמה חודשים נפוצו שמועות כי צפוי שיר זעם שטרם נכתב כמותו, והיו ניסיונות לשכנע את המשורר הלאומי לרככו, אך לשווא. ואכן אז התפרסם שירו הנודע:
"ראיתיכם שוב בקוצר ידכם ולבבי סף דמעה/
איכה דלותם פתאום, איכה חדלתם ישע?/
איכה נעזבתם בדד, אובדי עצה ונתיבה/
ללא מחונן ומשיב נפש וללא מכונן צעד".
וזו רק תחילת השיר. כאילו נכתב בעבור ראשי האופוזיציה בישראל 20201. ריח רע של בחירות מוקדמות עלה באפם ומיד החלו להתקוטט אלה עם אלה מי יקים לעצמו פלג קטן משכנו, ומי "ירוץ לבד", ואם חלילה יעשה כן ניאלץ כולנו, שוחרי הדמוקרטיה מהכיכרות ומהעתירות לבג"ץ, להקדיש את עיקר מאמצינו כדי שהפלגונים יגיעו בקלפי לארבעה מנדטים כל אחד ויעברו את אחוז החסימה.
הציבור שוחר הדמוקרטיה וטוהר המידות, שיודע כי ביבי מכין כבר את מכונת ההכפשה לבחירות וקרוב לוודאי שיביא לארץ את יונתן פולארד זמן-מה לפני יום הקלפי, חייב לומר לנבחריו: עד כאן. שלא תרשו לעצמכם. שלא תעזו. חובה להקים רשימה אחת בשם "החזית הדמוקרטית" (או שיש למישהו שם יעיל מזה) ולהתכוון למה שאומרים, כלומר שבאמת ישראל לפני הכל2.
פנייה זו מוצגת בראש ובראשונה אל אישים פוליטיים שכבר עומדים בראש סיעות או מי שבוחנים אפשרות להיכנס לזירה הציבורית, ויתקבלו בברכה, אך בבקשה לבוא מצויידים בסיסמה המתנוססת בראש בית הספר הריאלי בחיפה ומקורה בספר מיכה בתנ"ך "והצנע לכת".
הכוונה היא להקים ועדה מוסכמת של 10-7 בעלי/ות מעמד ציבורי, נקיי כפיים ודעת, שאין להם כל נגיעה ואינטרס בזירה הציבורית, ולהפקיד בידם את הצבת מועמדי הרשימה הדמוקרטית בעשירייה הראשונה. פנים מוכרות ופנים חדשות במראה. מי שייאות להצטרף מתחייב מראש לקבל את המסקנות (והתחייבות היא התתחייבות, לא כמו ביבי והרוטציה עם בני גנץ).
כן, זו חזרה חלקית לשיטת הוועדה המסדרת. אך מדובר בגברות ובגברים מנוסים, שידעו להביא בחשבון את הצבת הנבחרת שעשויה להביא את מירב הקולות (כמובן בעזרת מומחים וסקרי אמת של דעת הקהל).
עניין זה ראוי להיפתר ולהיות מוכרע מיד. הזמן קצר והמלאכה מרובה, וביבי דוחק עם מכונת בחירות משומנת ואילו הטלוויזיה מציגה ללא הרף אפשרות שהאופוזיציה תגיע לקלפי עם ריאות פוליטיות ריקות. אין צורך במהדורה שנייה של "ראיתיכם שוב בקוצר ידכם" מקץ 89 שנים.

הערות

1. ז'בו הגיב שביאליק הוא משורר לשעבר, אבל מקץ שנתיים במלאת לביאליק 60 חזר ושיבח אותו. משוררים צעירים ובראשם אברהם שלונסקי רצו להאמין כי ביאליק כתב את השיר נגדם.
2. דברים אלה אינם מתייחסים לימינה מזה ולמשותפת מזה, למעמדן של רשימות אלה יש להתייחס בנפרד.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  06/12/2020   |   עודכן:  06/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב "ראיתיכם בקוצר ידכם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דן תמשיך לבכות – מגיע לך
יצחק הורניק  |  6/12/20 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
רות שפירא-סמילן מראשוני קול ישראל הייתה מקריינות הרדיו הבולטות והאהובות בשנות ה-40 וה-50    התוכניות "פינת הנוער" ו"שירים כבקשתך" אותן הגישה בקולה החם והמרשים היו מתוכניות הרדיו הפופולריות באותן שנים    בנובמבר 1965 הלכה לעולמה, נדם קולה והיא בת 43 במותה
ד"ר דוד ארגז
כלכלה בריאות היא נושא מורכב    כמו בתחומים אחרים קיימת תורה שבכתב ותורה שבעל פה    יש את מה שלמדת בבית הספר או באוניברסיטה ויש את מה שלמדת באוניברסיטה של החיים    יש את האמת ויש את אחותה החורגת שמוחבאת במרתף
עד היום כולם דברו אמת לאמיתה, מיצחק רבין, אריאל שרון, אהוד ברק, אהוד אולמרט ועד לשמעון פרס כולם דוברי אמת ידועים נושאי לוחות ברית האמת ועבורם נכתב הדיבר ה-11, דבר אמת בפיך ובלבבך...
איתן קלינסקי
קריאה נועזת של המילים, שיבואו אחרי המילה קטונתי, מעוררות אותי לא לתחום עצמי אך ורק ב-ד' אמות של התייחסות לתחום הענווה, אלא להסקת מסקנה נועזת, שרק האדם במעשיו ובמחשבותיו הוא זה שמעצב את חייו
בושמת גואטה
אנו קמים בבוקר ובדרכנו לעבודה נוהגים לצלילי קריין חדשות שמתאר עליה חדה בכמות הנדבקים, אוכלים את ארוחת הצהריים למשמע קולה של הכתבת שנוכחת ברגעים אלו ממש בזירת הרצח של עוד אישה חפה מפשע ונרדמים למרגלות מסך הטלוויזיה שמספר את סיפורו של עוד שר כנסת שמעל בכספי המערכת    התקשורת "מאכילה" ואנחנו "בולעים"    אך נשאלת השאלה, האם זו "התזונה" הנכונה לנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il