בשורה חדשה לפנויים ולפנויות, המתקשים במציאת בן-זוג מתאים: בליבו של רחוב דיזנגוף בתל אביב נפתח מכון לפיתוח הקשר הזוגי. בעליו, הפסיכולוג אהרון רים והגרפולוג יעקב נחליאל, מכחישים בכל תוקף כי מכונם הוא, בסך-הכל, עוד משרד-שידוכים. לבאים בשעריו לא מוכרים בן-זוג, אלא מתווים, בשיטה מדעית, מסגרת הולמת למיפגשים הדדיים, כשהדגש מושם על מה שמכונה, "עיצוב המודעות העצמית", בדיוק כמו שמו של המכון עצמו.
בעלי המכון משוכנעים כי הכרת בן הזוג מחייבת הכנה קפדנית ואינטנסיבית, מראש, של שיעורי-בית, ממש כמו לימוד מקצוע. נקודת המוצא שלהם: במרבית המקרים אין הקשר הזוגי מתרחש מעצמו. בהיעדר הספונטאניות, הוא כרוך במידה רבה של השקעה ופתיחות, בנכונות למודעות עצמית ולחשיפת הדימוי האישי בעיני הזולת.
השלב הראשון הוא איבחון עצמי של הצרכים והציפיות האמיתיות מבן או בת הזוג. הוא כרוך במילוי שאלון אישי, המאפשר ניתוח וחשיפה עצמיים, עד לדרגת ההעמקה הנראית לו. נכללות בו שאלות דיסקרטיות ואינטימיות - ממצב-בריאות ועד ניסיון מיני. השאלון מועבר לקבלת חוות-דעת גרפולוגית, וזו גוררת בעקבותיה סידרה של מיבחני-אישיות, המעובדים ומנותחים במחשב. הם נועדו ללימוד עצמי, נעדר כל סיוע, של המאפיינים האובייקטיביים העצמיים.
בסיומו של שלב זה מתקיים מיפגש אישי עם הפסיכולוג, לניתוח ולקבלת היזון חוזר.
השלב הבא: השתתפות בדיונים קבוצתיים, לקבלת התרשמות בלתי-אמצעית מדעתם של חברים אחרים במכון. כל המידע הרלוונטי מרוכז, נבדק, ובסופו של דבר מוגשות לפונה-המטופל המלצות והצעות לפעילויות רצויות במסגרת המכון. לכל חבר מתוכנן מסלול אישי, כאשר רשימת הפעילויות כוללת טיולים בארץ, תוך שימת-דגש על טיולי-מידבריות; סדנאות-תקשורת; פעילות וסדנאות לעיצוב דימוי, תנועה ומחול מונחה; מפגשים לפיתוח אישי וחוגים מחוגים שונים.
כל הפעילויות האלה מוצעות לפונה-המטופל בעיסקת-חבילה. משך הפעילות הצפוי: שישה עד שמונה חודשים - שהוא פרק הזמן המשוער להגשמת מטרותיו הבסיסיות של המכון: עיצוב המודעות העצמית ופיתוח הקשר הזוגי. שלא כמו במשרד-שידוכים מן השורה, אין עוקבים "במכון לעיצוב המודעות העצמית" אחר התוצאות בשטח. מספקים רק את עזרי הלימוד הדרושים - לא את האשה. לא בודקים אם ניצל חבר המכון את פעילותו למטרות נישואין, או למטרות אחרות כלשהן. עצם החברות והפעילות במכון היא הנותנת.
במרוצת שלושת החודשים, שבהם פועל המכון, יש לדברי בעליו התעניינות ניכרת, הן מצד בני העיר והן מצד בני קיבוצים ומושבים. קהל היעד: בעלי השכלה על-תיכונית, הנוהר לשם מדי יום. הנשים הן, בדרך כלל, המרכיב הדומיננטי. רק מתחת לגיל 30 יש רוב בולט לגברים.