X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעוד חברתה מתכוננת להוסיף עוד חותמת בדרכון, מירב יזרסקי מרשה לעצמה רק קפיצה לדיזינגוף, אבל בניחוח זר קפה Ducks סיפק עיצוב בהיר ומעודד, דיל בוקר מוצלח ורוח איטלקית הולמת
▪  ▪  ▪
[צילום: Ducks ]

אילו היינו מעבירים את רחוב דיזינגוף אי אילו קילומטרים צפון-מערבה ומנחיתים אותו בליבה של ארץ המגף, היתה הכיכר הדהויה משמש הופכת לפיאצה תרבותית בעלת מזרקה אלגנטית, נטולת שטיקים אינפנטילים. כל עוד נותר הרחוב באורה של השמש התל אביבית, ניתן להתנחם בקפה "דאקס", שלכל הפחות יספק לנו קפה איטלקי איכותי באווירה איטלקית הולמת.
דאקס ממוקם בפינת גורדון ודיזינגוף, העמוסה לעייפה בבתי קפה מרשתות שונות. הבעתי בעבר את יחסי הסלחני לרשתות מזון, אבל יחד עם זאת, אם יש אלטרנטיבה לא רשתית ממש מעבר לרחוב, היא ברוב המקרים עדיפה.
על-מנת להבטיח את הצלחת החוויה, קבעתי עם שירי, רגע אחד לפני שהיא מתרחקת מכאן במטוס סילון לארצות הברית. ככה זה כשלחברות שלך יש יותר חותמות בדרכון משלי יש ניקובים בכרטיסיה של אגד. "דאקס" בולט בשטח וקשה להתעלם ממנו. על-רקע הרחוב הסואן ומעבר האוטובוסים, אי אפשר לפספס את בית הקפה הלבן והאלגנטי. חשבנו לשבת בחוץ וליהנות מריהוט הגן הלבן והמרפסת מוקפת האדניות, אבל הצצה קטנה פנימה משכה אותנו אל עבר הוויטרינה הנוצצת. התיישבנו בפינה שקטה בפנים וקיבלנו את התפריטים.
התפריט כולל מגוון רחב של פסטות טריות, כריכים בניחוח איטלקי מלחמים הנאפים במקום, המון סלטים שונים ומיוחדים שלא תמצאו בבתי קפה אחרים, קינוחים מפנקים ואפילו גלידה בטעמים לא מתחכמים, שמיוצרת במקום. כיאה לבית קפה ישראלי באווירה איטלקית, אפשר למצוא בתפריט מנות עם שמות שמתגלגלים על הלשון, לצד שמות ישראלים צבריים.
שירי בחרה ללכת בגישה השמרנית והזמינה ארוחת בוקר רוז'ה (39 שקל), אני התלבטתי קשות בין מספר סוגי סלטים ובסוף נפל הפור על סלט העונה לשם ולריה (44 שקל). עד שבחרנו ובזמן שהמתנו למנות שיגיעו, הספקנו להחליף מילים עם הצוות העובד במקום. מקפידים כאן על קשר עם הלקוח ומשתדלים למלא כל גחמה שלו. המלצרים ששרתו אותנו היו עם חיוך תמידי על הפנים ואין צורך להסביר עד כמה הדבר תורם לשהייה במקום.
ארוחת הבוקר כוללת ביצים, סלט ירקות טרי, גבינות, לחם, חמאה, סלט איקרה, ריבה, שתייה קרה וחמה ומגוון "טאפסים" איטלקיים. מרכיבי הארוחה מוגשים בכלים שונים והטאפסים, המוגשים בצלחות מלבניות, מילאו את השולחן בצבע: סלט תפוחי אדמה, פלפלים קלויים, סלט טאבולה, קישואים ביוגורט, וחצילים היו חלק מהתוספות. מי שאוהב יוכל ליהנות גם מסלט טונה או תוספת של סלמון. ללא ספק ארוחת בוקר מושקעת במחיר ממש משתלם.
סלט ולריה הוא סלט קר/חם ולכן מתאים במיוחד למי שרוצה ליהנות מסלטים וירקות טריים גם בימים יותר קרירים. הסלט כולל עלים ירוקים, גזר, מלפפון, גמבה אדומה, עגבניות שרי, תרד ופטריות יחד עם גבינת ריקוטה חמה. הסלט היה טעים, שונה ובדיוק במקום והרוטב שהוגש לצידו הפך אותו לטעים אף יותר.
בעודנו לוגמות עוד סיבוב של קפה, הצלחנו לשמוע עוד כמה פרטים מגיא, מנהל המקום. מתברר שהאווירה המשפחתית משקפת את מה שנעשה מאחורי הקלעים. קרן ומרקו, בעלי המקום, הם גם הבעלים של המלון הצמוד ועובדים יחד בשיתוף פעולה. אם תטעמו את העוגיות של סבתא, המוגשות במקום, תוכלו להפוך גם אתם לחלק מהפמיליה. בונוס שהביאו מהבית הוא מנות נטולות גלוטן, שמבחינתי מעניק צל"ש ייחודי ורציני למקום, המאפשר גם לסובלים מצליאק ליהנות מתפריט מגוון.
בדקנו גם את פשר השם, שלא ממש קשור לבית קפה איטלקי וקיבלנו תשובה באמת מקסימה: פתגם איטלקי אומר שאסור לגלות את כל הסודות בבת אחת ולכן אשאיר טעם לעוד. בינתיים צ'או צ'או.

* הכותבת היתה אורחת המקום.
Ducks - גורדון 39 (פינת דיזנגוף) תל אביב, 03-5291775
תאריך:  14/11/2007   |   עודכן:  02/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
כך עולה מסקר שערך מרכז הידע לחקר הזדקנות האוכלוסיה בישראל באוניברסיטה העברית בירושלים    כמחצית מבני ה-50 ומעלה בישראל מדווחים על בריאות טובה או טובה מאוד - ומחציתם על בריאות פחות מטובה
עידן יוסף
אם יאושר תזכיר החוק, שאמור להסדיר אספקת חשמל ללא חילול שבת, תוך שבוע - יועלה הנושא בוועדת השרים לחקיקה
רונן ליבוביץ
ועדת הכנסת החליטה על פיצול סעיפי חוק ההסדרים לועדות הכנסת השונות    היועצת המשפטית: לשים לב שסעיפים לא מועברים לועדות שאינן רלוונטיות
הדר פרבר
במסיבת עיתונאים אומר נשיא ונצואלה כי "אם ממשלת ספרד... תתחיל לחולל סכסוך, לא יהיה טוב"
דרור מרום
החלה ב-ROAD SHOW לקראת הנפקה - ופרסמה טיוטת תשקיף לבורסה לצורך הנפקה ציבורית ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il