X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-מנת שתהיה פרנסה כהלכתה לכל חצי המיליון שיעסקו בענף הבנייה, שומה על מקבלי ההחלטות, כולל אנשי משרד האוצר(!) לראות בענף הנדל"ן מנוע כלכלי רב עוצמה
▪  ▪  ▪
פרנסה כהלכתה [צילום: הדמיה שתולה רוטשטיין]

כן, עכשיו זה רשמי. מה שכולנו חשים, מרגישים, שומעים מאמצעי התקשורת, ברחוב ובשיחות סאלון, מגובה גם בנתונים. דוח של המוסד לביטוח לאומי שיצא בימים הקרובים מלמד כי רמת החיים בישראל צנחה ב"שנת הקורונה", 2020, ב-22.7 אחוזים.
לפרוטוקול: מדובר בשיעור דרמטי שלא היה כדוגמתו באף שנה מ-73 שנות המדינה, זאת בלשון המעטה. ולשם המחשה, זה כאילו החזירו באיווחה אחת את רמת החיים הממוצעת בישראל כשני עשורים(!) ויותר אחורנית, לשנות ה-90 של המאה הקודמת.
יתרה מכך, דוח המוסד לביטוח לאומי מלמד כי הנפגעים הקשה ביותר היו העשירונים 4-7, כלומר מעמד הביניים, העשירונים הגבוהים נפגעו הרבה פחות, או שלא נפגעו כלל, זאת כאשר העשירונים הנמוכים זכו ממילא לסיוע, כך שהפגיעה בהם הייתה נמוכה באופן יחסי.
ההיסטוריה של המאה ה-20, ובכלל, מלמדת כי דווקא מעמד הביניים הוא זה המהווה את הדבק המלכד של יציבות פוליטית, כלכלית וחברתית. כאשר מעמד הביניים נפגע, ועובדה זו באה לידי ביטוי באבטלה המונית ובירידה תלולה ברמת החיים, המארג העדין מתחיל להתפרק, ובמקרים קיצוניים אף מתמוטט.
אצלנו על מקבלי ההחלטות למנוע את מצבי הקיצון הללו ויהי מה. העובדה שכבישי ישראל עודם מלאים במכוניות מהדגמים האחרונים, רשתות האופנה ממתינות לסיום הסגר על-מנת שהמוני בית ישראל ימלאו אותן מחדש, וכנ"ל אולם הטיסות היוצאות בנתב"ג, אינה מעידה כלל ועיקר על גודל הבעיה.
ענף הנדל"ן, מבחינה זו, מהווה אבן בוחן מרכזית לתוכנית שעל מקבלי ההחלטות בממשלה, ובכלל, לגבש על-מנת לצאת ממצב הביש הזה. אין זה סוד שהוא היה, ועודנו בפוטנציה, המפרנס הגדול ביותר במדינת ישראל, כחצי מיליון נפשות בקירוב(!) ויוכל בנקל להכיל חלק נכבד מהמובטלים או אלה שיצאו לחל"ת, ויעברו הסבה יזומה לענף.
עוד טרם פרוץ מגיפת הקורונה התחלנו בלשכת הקבלנים בהכשרה מואצת של צעירים ישראלים יוצאי צבא, ואחרים, למקצועות הבנייה, שכוללת בין היתר מימון לימודים אקדמאיים ומשכורת התחלתית משמעותית. זאת אם הממשלה תאמץ תוכנית רבת היקף להכשרה שכזו שתכלול רבבות צעירים מובטלים, בחל"ת, או כאלה שמעוניינים בעת הזאת לעשות הסבה מקצועית.
אולם, וזה אולם גדול, על-מנת שתהיה פרנסה כהלכתה לכל חצי המיליון שיעסקו בענף הבנייה, שומה על מקבלי ההחלטות, כולל אנשי משרד האוצר(!) לראות בענף הנדל"ן מנוע כלכלי רב עוצמה שהוא, ורק הוא, יוכל להוציא את המוני הישראלים מעסק הביש של האבטלה והירידה הדרמטית ברמת החיים.
אנא זיכרו: אם ענף הנדל"ן ומשק הדיור יצמחו מ-45 אלף התחלות בנייה בלבד כיום ל-80-70 אלף התחלות, יהיה מדובר לא רק ב"ייצור היצע דירות" (משימה כמובן חשובה לכשעצמה), אלא גם, ובעיקר, משאב ליצירת עוד רבבות רבות של מקומות עבודה טובים ומכובדים וסיכוי משמעותי לכך שכבר ב-2022 ייראו נתוני המוסד לביטוח לאומי ורודים הרבה יותר מאלה שפורסמו במהלך הימים האחרונים!

הכותב הוא נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  25/01/2021   |   עודכן:  25/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
אהרן ברק, מרגע שעמד על רגליו, החל לטפח אמונה אוניברסלית-גלובלית שהייתה זרע טמון באדמת ציבורנו וצמחה כ'שיח האפונים' לאחר מהפך 77
עמנואל בן-סבו
המיקרוקוסמוס של הרוע בשעה אחת שכולה הנדסת תודעה מהמקפצה, דברי הלהג, ההשמצות, ההכפשות, ההאשמות, הלעג, הלהג והבוז, ציניות המכסה על האמת בערימות של צחנה בלתי נפסקת
טל בן-יעקב
כץ מבקש לשבור את הקללה הרובצת על הליכודניקים שכיהנו במשרד האוצר ונשלחו לפח האשפה של הפוליטיקה    הוא לכאורה סבור שנתניהו הוא סוס מנצח, אך ניתן לשער כי בסתר ליבו הוא מקווה כי רה"מ ינחל מפלה לאחר הבחירות, שכן הוא יודע שהאחרון מנסה לחסל אותו פוליטית וכי הוא מעוניין לרשת אותו
איתן קלינסקי
אני רוכש כבוד למשורר, הגם שאני חולק על עמדותיו הפוליטיות, בפנותו לאלוהיו, עת הוא חש ששיריו הם בבחינת בשורה אלוקית לעמו, ועמו, אליו הוא פונה בשיריו, אינו מבינו
מרינה גירשקין
טיפים לקראת הבגרות המתקרבת ובאה    לא מצליחים לפתור תרגיל? הכל בסדר, קראו שוב את השאלה ובידקו ששמתם לב לכל הנתונים    בדקו שמחקתם פתרונות שאינם לבדיקה    ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il