X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אילו חי [צילום: יוטיוב]
47 שנים למותו של הזמר רומן שרון
רומן שרון היה כוכב זמר עולה בישראל בתחילת שנות ה-70 וניבאו לו עתיד מזהיר ומבטיח ב-6 בפברואר 1974, יום לאחר יום הולדתו ה-23, נהרג בתאונת דרכים באזור בלוזה בסיני, בדרך מהופעה בפני חיילים רומן היה בן יחיד להוריו ניצולי שואה שני הוריו נפטרו בזה אחר זה, זמן קצר אחרי מותו, יש אומרים מצער על מות בנם יחידם האהוב
רומן שרון, צילום עטיפת התקליט שלו

[צילום: אתר יזכור]

רומן שרון נולד בפולין ב-5.2.1951 בשם רומן צ'רנר, לרודולף ולכריסטינה. אביו רודולף היה להטוטן, אמן קרקס וקוסם בוורשה שבפולין. בשנת 1956, בהיותו בן 5, עלה רומן עם הוריו לארץ, והמשפחה התיישבה בחולון. האב התקשה למצא עבודה סדירה בתחום הקרקס והקוסמות. המשפחה התגוררה בדוחק רב בדירה קטנה בת חדר וחצי, ברחוב סוקולוב פינת אחד העם בחולון. לפרנסת המשפחה הופיע האב במופעי קוסמות בגני ילדים, בבתי ספר ובמרכזיים קהילתיים בחולון וגם מחוצה לה, כשבנו רומן משמש לו כבר מגיל צעיר ביותר כשוליית קוסם.
מונחת לפני כרזה, כנראה משנות החמישים, המודיעה על מופע קסמים ולהטוטים עם הקוסם רודולף צ'רנר ו"ילד הפלא - רומנו - הקוסם הצעיר ביותר בעולם". אני מעריך שכנראה הכוונה לילד רומן שרון. באותן שנים התחיל גם לשיר ולמד לנגן בגיטרה בקונסרבטוריון למוזיקה בתל אביב. לא פעם הופיע על במה אחת יחד עם אביו, האב בקסמים, והבן רומן בשירה עם גיטרה.
תקליטור בגיל 17-16
רומן למד בבית הספר יסודי שנקר בחולון אולם הלימודים פחות עניינו אותו, כל עולמו היה המוזיקה והופעה על במה. הוא הרבה לנגן ואף הלחין שירים. מספרת בת כיתתו בחולון: "רומן שרון היה בן כיתתי, קולו הערב התגלה באחד משעורי הזמרה כאשר הרים את האצבע והתנדב לשיר את השיר שנלמד באותו יום ושמו "פנסים טובים". בתחילה כל התלמידים פרצו בצחוק אך כאשר רומן החל לשיר שררה דממה בכתה, היה לו קול ערב! רומן היה עלם יפה. אביו מולידו היה קוסם ורומן היה מצטרף אליו מדי פעם לעבודה. למרות שביתו היה דל, תמיד הוא ואבא שלו היו חייכנים ולבביים".
בנערותו הופיע רומן עם להקת הקצב "הדרורים" במועדונים ובמסיבות, הוא לא רק שר אלא גם הלחין שירים וב-1966 והוא נער בן 16 לערך הוציא תקליטור ובו 4 משיריו.
סולן להקת חיל התותחנים
רומן התגייס לצה"ל במחצית פברואר 1969 וצורף ללהקת התותחנים שזה עתה הוקמה. עם רומן שירתו בלהקה יובל דור, עמי מנדלמן, קיקי רוטשטיין (לימים שלושת חברי להקת אף אוזן גרון) תמר (תמי) גל, אמירה פולן, יוני רכטר, יהודית שוורץ ואחרים. רומן השתתף בשתי התוכניות הראשונות של הלהקה: "פגז ראשון" ו"לה בומבה", והיה מסולני הלהקה הבולטים. כמה משירי הסולו שביצע בלהקה ובהם "נעימת בוקר" "סינדרלה ו"היום היפה בחיי" הפכו ללהיטים. השיר "נעימת בוקר" אף צעד במצעד הפזמונים העברי של גלי צה"ל ודורג בינואר 1970 במקום ה-7.
בלהקה פגש רומן שרון בחברת הלהקה תמי גל היפה. האהבה פרחה והשניים הפכו לחברים .הייתה שם אהבה גדולה, מספרת מכרה של השניים. לימים תופיע תמי גל בהרכב להקת "האחים והאחיות".
בפברואר 1972 השתחרר רומן משירות סדיר והחל בקריירה של זמר. אמרגנו איתן גפני מספר לי על אותה תקופה: "רומן היה בלהקת התותחנים, אותה אני הקמתי בשרות המילואים שלי. עוד בהיותו בלהקה ייצגתי אותו כזמר. והמשכתי לייצגו לאחר שהשתחרר. הכרתי כמובן את הוריו. אביו שהיה קוסם החשיב אותי כאבא שני לרומן ולאחר שנפטר הגיע לימי ההולדת של בנותי והופיע כקוסם".
מוציא תקליט ארוך נגן שיריו
רומן נחשב לאחד הכוכבים הגדולים שיצאו מהלהקות הצבאיות בתחילת שנות ה-70. היו לו את כל הנתונים להפוך לאליל כוכב זמר, היה לו קול ענק, עמוק וחם, חיוך כובש והיה יפה תואר, גבה קומה בעל שער שטני ארוך ועיניים תכולות שוחקות. על אישיותו מספרים מכריו: רומן היה בחור מקסים, טוב לב, חייכן, עם שמחת חיים, אהוב על כולם.
לאחר שחרורו משירות סדיר והוא בתחילת שנות ה-20 שלו, הופיע רומן ברחבי הארץ לצד אמנים ידועים כבר אז, כמו ציפי שביט אבי טולדנו, טוביה צפיר, יפה ירקוני ועוד.
בחנוכה תשל"ג נובמבר 1972 משתתף רומן בפסטיבל שירי ילדים מספר 3 וביצע שם את השיר "פעמון" (דינג דונג צילצל פעמון גינג דונג קשה כך לישון). בין הזמרים שהופיעו בפסטיבל זה באותה שנה: ציפי שביט, יפה ירקוני, תיקי דיין, דני גרנות, עליזה עזיקרי ועוד. במקום הראשון זכתה עדנה לב שביצעה את השיר "בואו נשיר".
זמן קצר לאחר שהשתחרר משירותו הסדיר הוציא בשיתוף פעולה עם המעבד אלדד שרים תקליט אריך נגן בשם: "רומן שרון "בו הופיעו להיטיו באותה תקופה: "לילה טוב", "חיוך שלך", "בלדה למחפשים" ו"העולם שלי ושלך", ועוד כמה שירים בתקליט זה שהפכו תוך זמן קצר ללהיטים. רומן הפך לזמר ידוע ומוכר, סוג של אליל נוער, ורכש עדת מעריצים ובעיקר מעריצות.
ב-1973, לפני מלחמת יום הכיפורים, כיכב רומן שרון לצד יזהר כהן במחזה מוזיקלי, "לילי גם" שהועלה בתיאטרון העירוני חיפה. המחזה נכתב על-ידי אהוד מנור, הולחן על-ידי מתי כספי ובוים על-ידי צדי צרפתי. רומן ביצע במחזמר את השיר "מימי המתוקה" יחד עם יזהר כהן. המחזמר זכה לביקורות שליליות מצד המבקרים.
מותו בתאונת דרכים בבלוזה בסיני
במלחמת יום הכיפורים הצטרף רומן לאחת מחוליות הבידור של צה"ל שהופיעו בפני החיילים בבסיסים והיחידות השונות. מספר לי על תקופה ג'ו קוט תושב אילת, נגן בכלי נגינה, עיתונאי בעברו שהיה שכנו של רומן שרון בחולון והכירו עוד מגיל 14: "גדלנו יחדיו (הוא גדול ממני ב-10 חודשים) גרנו יחדיו (3 בתים הפרידו בינינו), חלמנו יחדיו, הופענו יחדיו, תחילה עם אביו הקוסם רודולף צ'רנר, אח"כ יחדיו ואז כל אחד פנה לדרכו. באותה מלחמת יום כיפור ארורה, נפגשנו באחת ההפוגות בחולון והוא הציע לי להצטרף לחוליה שלו בדרום. אני הייתי בחוליה שלי בצפון שכללה את יהודה ברקן, ששי קשת ואריה מוסקונה והתאכסנה בבית הארחה באיילת השחר. כיוון שהתנאים של החוליה שלי היו טובים מהתנאים של החוליה של רומן בדרום, סירבתי בנימוס. יומיים לאחר מכן הוא נהרג והכאב גדול.
ביום רביעי ב-6 בפברואר 1974 בשעת לילה, בתום הופעה של רומן בפני חילים ברפידים, יצא רומן בניגוד לרצונו למסיבה בבסיס צבאי בסיני. מספר לי אמרגנו איתן גפני: "הנגנים אמרו לרומן שהם מוזמנים למסיבה בבסיס סמוך. רומן הגיב שהוא עייף ומוותר על המסיבה, סעו בלעדי אמר. הנגנים הסבירו לו שהוא הסיבה להזמנה ובלעדיו לא תהיה מסיבה. רומן, כאמור, עם לב של זהב, ויתר להם והם עלו על משאית ונסעו".
בהגיע הרכב שהיה עמוס נוסעים לכביש חשוך באזור בלוזה הגיחה ממולו משאית סמיטריילר ופגעה בעוצמה בדופן השמאלי של רכב הנוסעים. רומן שישב בקצה הספסל ברכב בצד שמאל נפגע קשה בראשו והוא מת במקום. וכך מצא רומן את מותו המיותר בשל טוב לבו ותהפוכות הגורל. רומן נהרג יום אחד לאחר יום הולדתו ה-23. בעיתונות דאז מדווח כי בתאונה נהרגו עוד שתי טרמפיסטיות ועוד שני נוסעים נפצעו. הדיווח על התאונה בעיתונות מאוד קצר ולא ברור ויש כמה גרסאות לגבי נסיבות התאונה.
עמד לשאת אשה
רומן עמד לשאת לאשה את חברתו ענת רפואה מחולון . נמסר כי השנים קבעו להתחתן ב-10 במאי 1974 ב"בית החיל". אבל הגורל רצה אחרת.
רומן הובא לקבורה בחלקה הצבאית של בית-העלמין בקרית-שאול בטקס צבאי. טקס ההלוויה, כך מספרים אנשים שהשתתפו בהלוויה, היה קורע לב. לראות שני הורים מבוגרים, ניצולי שואה, קוברים את בנם יחידם אהובם, ובעצם נותרים ללא משפחה, מצמרר. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל והוכר כחלל צה"ל שנפל במערכות ישראל.
איתן גפני אמרגנו של רומן שרון מספר, כי דודו דותן, היה בן גילו של רומן ובהופעות משותפות הם נהיו חברים עד מותו של רומן. דודו, שהיה לימים יושב-ראש אמ"י, דאג לנוכחות חברי אמ"י ליד קברו של רומן אחת לשנה. גם בשל העובדה שלרומן לא נשאר קרוב משפחה לאחר מות הוריו ניצולי השואה. לאחר מותו של דודו ממשיכה אלמנתו מירי במנהג של העלייה לקברו של רומן ז"ל.
אילו חי, היה שרון חוגג השנה את יום הולדתו ה-70. סביר להניח בסבירות גבוהה כי היה משתייך לכוכבי הזמר מהשורה הראשונה. עם השנים נשכח שמו ופעלו של רומן שרון וגם שיריו פחות מושמעים בכלי התקשורת. ראוי שעירית חולון, שבראשה עומד ראש עיר חובב זמר עברי, תנציח את רומן והוריו שהיו תושבי העיר שנים רבות, במיזם כל שהוא בעיר.

תאריך:  08/02/2021   |   עודכן:  08/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
47 שנים למותו של הזמר רומן שרון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מרגש. יהי זכרו ברוך ל"ת
עידן א  |  9/02/21 18:16
2
רומן שרון ז"ל
רינת  |  10/01/24 23:08
3
רומן שרון ז"ל
רינת  |  10/01/24 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
גולדה בסופו של דבר התפטרה. רבין המסכן נרצח וכנראה שאלמלי כן היה מכה בפלשתינים שהערימו עליו הרבה יותר מנתניהו. אך נתניהו נאחז בקרנות המזבח וממיט אסון על המדינה - בבריאות עם יותר מחמשת אלפים מתים, בחינוך וברווחה המורעבים, בכלכלה שהוא מוטט במדיניותו הכושלת
יוני בן-מנחם
סעודיה איבדה את התמיכה האמריקנית במלחמתה בתימן וממשל ביידן ביטל את החלטת ממשל טראמפ לסווג את החות'ים כארגון טרור. הנשיא ביידן פועל להפסיק את המלחמה בתימן אך אירן תנצל זאת כדי להפעיל עליו לחץ לבטל את הסנקציות ולחזור להסכם הגרעין משנת 2015
ד"ר דוד ארגז
בקרוב רוב אזרחי ישראל יהיו מחוסנים    לא רחוק היום שנוכל לחזור לחיים רגילים בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי    ייתכן שנאלץ להטיל הגבלות על תיירות כדי לא לייבא מוטציות מסוכנות, הקורונה אולי לא תעלם כליל, אבל תהפוך לעוד מחלה שאפשר לחיות אתה
בעז שפירא
תחילה העביר קובן הסתייגויות ניכרות מעצם הרעיון להעלות את בן-גביר לשידור והכריז כי אין לו מה לשאול איש כזה וממילא ישתוק. שיחוד הדעת והדעה השלילית ומלאת הסטיגמות כנגד בן-גביר, שלא לומר תיעוב ניכר, "הציפו" את קובן, שהסיר מעצמו את אצטלת המראיין/שדרן נטול הפניות
דן מרגלית
כפי שנאמר בפסוק הידוע "קרב יום שהוא לא יום ולא לילה" - זה יום הבחירות, שלקראתו בנימין נתניהו מסוגל למעשים פסולים רבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il