עבור עשרות מיליוני האמריקנים שעדיין מהססים האם להתחסן, למומחי פרסום ומדעני הממשל יש מסר חדש: It's Up to You. זוהי הססמה במסע פרסום המתחיל היום (25.2.21), לאחר חודשים של מחקרי שוק ובתקציב של 50 מיליון דולר. הוא ינוהל בטלוויזיה, בווידאו דיגיטלי, ברשתות החברתיות ובפלטפורמות אודיו. המסע כולל מסרים המכוונים במיוחד לשחורים ולהיספנים, בקרבם שורר חוסר אמון בחיסונים ובהשלכותיהם ארוכות הטווח – מדווח וושינגטון פוסט.
הקמפיין כולל מדענים, ידוענים ואנשי דת והוא גם מפנה לאתר חדש, getvaccineanswers.org, ובו המידע העדכני ביותר על הזמינות והבטיחות של החיסונים. לקמפיין אחראי הארגון Ad Council שעמד מאחורי קמפיינים מוצלחים קודמים, וכעת מנהל את אחד הגדולים אי-פעם להסברה ציבורית בארה"ב. הכנתו החלה בחודש נובמבר, כאשר התקרב אישורם של החיסונים הראשונים, והוא לווה מקרוב בידי מומחי המרכז לבקרת מחלות.
המטרה היא לשכנע את האמריקנים הספקנים, שהסכמתם להתחסן היא שתעשה את ההבדל בין חסינות עדר לבין העדרה. 45 מיליון אמריקנים כבר קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, והמומחים שואפים ש-100 מיליון נוספים יתחסנו בשבועות הקרובים. אבל רבים עדיין מהססים. סקר שנערך לאחרונה העלה, כי שליש מהאמריקנים סבורים או בטוחים שלא יתחסנו. שיעור המתכוונים להתחסן בקרב הלבנים הוא 68%, לעומת 65% אצל ההיספנים ורק 57% בין השחורים. ד"ר אנתוני פאוצ'י אומר, ש-90% מהאמריקנים (קרוב ל-300 מיליון בני אדם) יצטרכו להתחסן כדי להשיג חסינות.
בבסיס הקמפיין עומדת התפיסה לפיה יש להכיר בחששות, הנובעים מהמהירות בה פותחו החיסונים ומן הקרבות הפוליטיים שעיצבו את בחירות 2020, ולתת להם מענה. הקמפיין פונה ל-40% מן האמריקנים שגישתם כלפי החיסון היא "נחכה ונראה". הרעיון הוא לא להתעמת עם ההתנגדות אלא להשיב עליה, מסביר הפוסט.
סקר של קרן משפחת קייזר מצא, כי שליש מבין האמריקנים טרם גיבשו את דעתם ו-13% אמרו שלבטח לא יתחסנו. חוקרים אומרים, כי מסר בדבר התועלת של החיסון – כגון: בזכותו תוכלו לחדש את הקשרים האישיים עם משפחה וחברים – עשוי להיות רב חשיבות בשכנועם של המהססים. "יש הרבה מידע שאפשר להעביר כדי לסייע להם לקבל בעצמם את ההחלטה הטובה. רוב המהססים רוצים שזו תהיה החלטה שלהם", אומרת ליז היימל מקרן קייזר – ומכאן הססמה: "זה תלוי בכם".
הסקר מצא עוד, כי העניין בחיסון גדל ככל שהמהססים רואים את חבריהם וקרוביהם מתחסנים. התגובות הטובות ביותר הן למסרים של רופאי המשפחה, עובדי בריאות ומחלימים – יותר מאשר כאשר הם באים מצד אנשי בידור, אנשי תקשורת ואישים לאומיים. המומחים גם בדקו ומצאו מהם הניסוחים המשפיעים ביותר. למשל: לא "סרבני חיסונים" אלא "אנשים שיש להם שאלות". במקום להשתמש בשמות הרשמיים של מבצע פיתוח החיסון ואישורו המואץ, יש לומר ש"מינהל התרופות והמזון אישר את החיסונים על בסיס ניסויים קליניים".
הקמפיין ממומן מתרומות של חברות גדולות ובהן אמזון, אפל, בנק אוף אמריקה, סיסקו, פייסבוק, ג'נרל מוטורס, וולמארט, ווריון וגוגל. סוכנות הקריאטיב פריירה-או'דל עבדה חינם על פיתוח הססמה, בסיוע סוכנות הפרסום ג'וי קולקטיב שבבעלות נשים ואפרו-אמריקנים, אשר ניסחה את המסרים לאוכלוסייה השחורה. כאשר פורסמה בנובמבר שעבר ההודעה על הקמפיין, הכוונה של Ad Council הייתה לשמש כסיוע לקמפיין ממשלתי. אולם, תוכניתו של ממשל טראמפ להשקיע 300 מיליון דולר בפרסום לא יצאה לפועל, בשל חששות מפני פוליטיזציה שלו. ממשל ביידן הבטיח בחודש שעבר "קמפיין חסר תקדים ליצירת אמון בחיסונים", אבל השלמתו צפויה רק בעוד מספר שבועות. בינתיים, הממשל הזרים כמה מיליוני דולרים לקמפיין It's Up to You.