X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוד ארגז רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הפרשה המכונה בשם המכפיש "מין תמורת מינוי" מהווה שפל חדש ברדיפה אישית, נבזות ממסדית ופגיעה בזכויות הפרט
▪  ▪  ▪
נווה. מה אנחנו מעדיפים? [צילום: איציק וולף]

יש לי רעיון למנהלי ערוץ כאן: סידרת טלוויזיה "הפרקליטים". לא נדרשת מהתסריטאים יצירתיות רבה מדי ולא צריך להמציא שום דבר חדש. המציאות עולה על כל דמיון ומספקת חומר כמעט בלי הגבלה לעשר עונות לפחות: יצרים אפלים, תככים, חיסולים פוליטיים. בקיצור: ההצלחה מובטחת.
הגירושים של אפי נוה הולכים ומסתמנים כדבר הכי טוב שקרה לזכויות אדם בישראל. הפרשה המכונה בשם המכפיש "מין תמורת מינוי" מהווה שפל חדש ברדיפה אישית, נבזות ממסדית ופגיעה בזכויות הפרט. מצד שני כבר אי-אפשר להפתיע אותנו יותר. היטיב לתאר זאת השר אמיר אוחנה כשאמר "בכל פעם שאתה חושב שהשחיתות המוסדית והתרבות הארגונית הקלוקלת של הפרקליטות הגיעה לתחתית התחתיות, אתה מגלה מרתף שלם שנבנה ללא היתר מתחתיה".
פרשת אפי נוה, אם וכאשר תידון בבית המשפט תעשה שירות גדול לעם ישראל לא פחות מ"חוק כבוד האדם וחרותו". לתוך כדור השלג המושחת שמתגלגל לפתחנו ומאיים לקבור רבים תחתיו, נדחסים אנשי תקשורת, ראשי הפרקליטות, המשטרה, בתי המשפט יחד עם הרבה רשע וכוונות זדון. פרשת נווה פותחת צוהר קטן למה שמתרחש בבית האח הגדול בסלאח א דין ולא משאירה שום ספק: "האח הגדול עינו פקוחה" ולא הייתם רוצים להיתקל בו לא בסמטה חשוכה ובוודאי לא בבית המשפט (98.5% הרשעות). לכן אני מפציר בעורך הדין למברגר, בבקשה אל תסגור את התיק. אדרבה, שישחקו הנערים לפנינו ותחזינה עינינו בפלא הגדול הזה.
מאז שהפרטיות מתה בעולמנו, מאותו רגע שהטכנולוגיה שלפה את כולנו מאנונימיות והפכה את כולנו לחשופיות על הקיר, מזמן שכולנו מוקלטים, מצולמים וממופים וכול פעולה שלנו מתועדת בענן הווירטואלי, הפכנו כולנו לברווזים פוטנציאליים במטווח. קו ההגנה האחרון שלנו לפני שנהיה למרמס הוא ההגנה שמספק לנו החוק: לא לדוג מידע על אנשים בלי סיבה קונקרטית, לא לפתוח חקירה בלי שיש חשד סביר, לחקור רק אחרי שיש אישור, לא להשתמש בראיות שהושגו באמצעים לא כשרים, לא לשקר לבית משפט וכן הלאה.
את כל אלו דרסה ודורסת הפרקליטות ( לכאורה) ברגל גסה. הטינה האישית כנגד אפי נוה הייתה אולי יותר מדי עבורם ואדי השתן המשפטי עלו להם לראש. למרבית האימה הולך ומתברר שכול אלו שנתנו בהם את אמוננו הכזיבו וכול אלו שהתחייבו להגן עלינו ביושר בגדו בנו. כדי להשיג הרשעה הפרקליטות "שלנו" מוכנה לדרוס את הפרטיות של כל אחד מאתנו, להכשיר כל שרץ, לחלל כל זכות יסוד ולעבור על כל חוק כולל חוקי יסוד. במסע הצלב הפרטי שלהם הכל מותר, הכל כולל הכל ובלי יוצאים מן הכלל.
וזה כולל (לכאורה) בין השאר פריצה לא חוקית לטלפונים של אדם פרטי, מתן הכשר והגנה משפטית לאלו שביצעו את עבירת הפריצה, שימוש לא חוקי ב"תוצרים", הדלפה מכוונת ולא חוקית של חומרים מכפישים, הסתרת מידע מבית המשפט, חקירה של שופטת בלי אישור מהיועץ המשפטי וכמקובל אצלנו לקינוח הוצאת צווי איסור פרסום כדי לטשטש את העקבות. במשך שנים העלמנו עין כשהפרקליטות והמשטרה חיטטו בפחי הזבל של משפחת נתניהו בתקווה למצוא מידע מפליל. עכשיו זה מגיע גם אלינו האזרחים.
מילה על ההאשמות עצמן: נניח לרגע שהשופטת כרייף ואפי נוה היו חברים קרובים. תהרגו אותי אבל אני לא מצליח להבין מה פסול בהעדפה של מישהו שאתה מכיר ומחבב. האם אתה אמור לבחור רק באנשים שאתה לא מכיר או אנשים שאתה לא סובל? אם אחד המועמדים הוא מישהו שאתה מכיר, מכבד ומעריך זה יתרון או חיסרון? האם זה שיש ביניכם יחסי קירבה באמת משנה משהו? ואיזה רמה של קירבה מותרת בלי שתיחשב כפסולה? רק מי שאף פעם לא עשה טובה למישהו אחר חינם עלול לחשוד באחרים שגם הם כמוהו מתנים כל תמיכה בטובה נגדית.
רק מי שראשו מלא במחשבות זדון רואה בכול יחסי קירבה משהו לא כשר. מה אנחנו מעדיפים? מקום עבודה שבו כולם מרגלים על כולם, חושדים בכולם ותופסים איש בגרונו של "חברו" או מקום עבודה שבו אנשים אוהבים ומכבדים זה את זה? ללשכת עורכי הדין השפעה מכרעת בוועדה למינוי שופטים ומטבע הדברים הרבה מועמדים למינוי משחרים לפתחו של יושב-ראש הלשכה שפועל מתוקף סמכות וחוק ולפי שיקול דעתו. הרי אין חולק שאותה שופטת עמדה בתנאי הסף והייתה ראויה למינוי. הרי אין ספק שבוועדת המינויים לכול אחד העדפות שמבוססות על אינטרסים וטעם אישי. מי ואיך יקבע איזה אינטרס ראוי או לא ראוי? ולבסוף בלי להיכנס לפרטי המקרה הספציפי, כמה שובניסטי לחשוב שנשים הן תמיד אלה ש"נותנות" טובות הנאה והגברים הם אלו ש"מקבלים"?

תאריך:  02/03/2021   |   עודכן:  02/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפרקליטים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע. אין לי ספק
בני בנקר  |  2/03/21 17:04
2
הכותב מפספס את העניין
אסף כ"ץ  |  11/03/21 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
ושוב נתניהו בלי להתייעץ עם גנץ, רק עם המל"ל, מחלק חיסונים שלא מנוצלים בארץ למדינות כמו מרוקו, צ'אד, קונגו, כדי לזכות בנקודות פוליטיות חיוביות לישראל בעולם ובאירופה    וגנץ רץ כמו ילד נזוף ליועץ המשפטי לבכות, הוא גם לא התייעץ איתי כשקנה את החיסונים - שיתבייש
אליהו קאופמן
לוסי הראיש - דגל "הציונות הערבית", ראיינה בניחותה ובשלווה את האנטי ציונית החדשה של הרחוב הערבי, את אבסיתאם מרוואענה ממפלגת העבודה, כל זאת בזמן שאהריש החרימה ונלחמה באופן קיצוני בח"כ לשעבר חנין זועבי מבל"ד, ואף ב"רשימה הערבית המשותפת"
עמנואל בן-סבו
תוכנית הטלוויזיה המתחקה להיקרא "תחקיר" חשפה במערומיה את התופעה המכוערת והמבישה של הכפשת מגזר שלם, צביעת קבוצה באוכלוסייה בצבעים של קומבינה, תככים, ורמאויות
איתן קלינסקי
מהסיטואציה הקשה בחיי העם כנראה ניתן לקבוע שמול משה, המסמל מנהיגות הדורשת והמחייבת את הגישה ש"יקוב הדין את ההר", ניצבה ברגעים קשים של עם ישראל דמותו של אהרון כדמות המחפשת ומבקשת את דרך הפשרה והגישור
חנינא פורת
הסופר עודד בצר, ממייסדי הקיבוץ על יחסי יהודים-בדואים    סיפורים מ"גבעת הערוצים" היא קיבוץ "דורות"    עלינו כדור הסבים, לעשות הכל כדי להעביר את "המסר" שעיקרו - האלימות לא פותרת דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il