X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ברגע בו אסרה ירדן על נחיתת ראש הממשלה ברבת עמון כחלק ממסע הבחירות שלו - הורה הדיקטטור על דעת עצמו לסגור את המרחב האווירי של ישראל בפני ירדן
▪  ▪  ▪
סוגר את השמיים [צילום: מן הטלוויזיה]

קוראי טורים אלה זוכרים כי סיפרתי שבאחת השבתות ב-2015 טלפן אליי בנימין נתניהו ונזף בי בשל התנגדותי לצורה בה ארגן לעצמו נאום בקונגרס האמריקני מאחורי גבו של הנשיא ברק אובמה. בעזות מצח העיר כי לא אכפת לי שלאירן תהיה פצצה גרעינית. מאז לא דיברנו עוד.
נאומו שהתגרה בדמוקרטים זכה להדים אוהדים בקרב בוחריו בארץ, אבל חרך את היחסים עם המפלגה הדמוקרטית באמריקה.
היום ראיינתי את מי שהיה סגן ראש המוסד רם בן ברק - כיום ח"כ מטעם "יש עתיד" - והנה בתמצית קטע אחד מדבריו: בן ברק העיר באחד הדיונים שקדמו לנאום בוושינגטון כי עדיף להתנגד להסכם הגרעין עם אירן מאחורי הקלעים, ולא להחריף את המחלוקת בפומבי. ביבי - גאון בעיני עצמו ומכושפיו - השיב כי בן-ברק אינו מבין ב"אמריקניות".
עד אותה עת התקיים צוות ישראלי מיוחד, שהאמריקנים דיווחו לו על מהלך המשא-ומתן המפותל עם האירנים ושאלו לדעתה של ישראל. פעמים רבות קיבלו את הערותיה, ולעתים לא. לאחר מכן יצא ביבי לנאום בקונגרס.
באותם ימים, הוסיף בן ברק בראיון עמי היום, היו הוא והשר ד"ר יובל שטייניץ ויוסי כהן בוועידת הביטחון של מדינות המערב במינכן, גרמניה. ברגע בו נודע לאמריקנים שביבי נואם בקונגרס (תעמולת בחירות בעד הרפובליקנים) הם קראו לחברי המשלחת הישראלית והודיעו להם כי שיתוף הפעולה וההיוועצות המשותפת עם ממשלת ביבי תמו. אין עוד הידברות בנושא האירני. יוק. זה היה נזק חמור, שביבי הסתיר מהאומה, והכל בגלל נאום יהיר אחד, "הכל בגלל מסמר קטן".
ואחר כך, הוסיף בן ברק, מאז ועד לחתימת ההסכם "ביבי ידע מה מתרחש בדיוק כמוך, דן". בן-ברק סיכם כי ביבי קרא את נוסח ההסכם האמריקני-אירני בזמן שאני קראתיו, כלומר לאחר מעשה ועם פרסומו בפומבי. אכן, גאון מדיני, הביבי שלנו.
הגאונות המסוכנת הזאת שבה ונחשפה השבוע. ברגע בו אסרה ירדן על נחיתת ראש הממשלה ברבת עמון כחלק ממסע הבחירות שלו - הורה הדיקטטור על דעת עצמו לסגור את המרחב האווירי של ישראל בפני ירדן. בלי להיוועץ באיש. תוך הפרת חוק וכללים. בלי סמכות. בניגוד למחויבות הישראלית בהסכם השלום (שעשה יצחק רבין) עם בית המלוכה ההאשמי. מזל שברשות שדות התעופה לא פעלו על-פי הוראת נירון היהודי, הקיסר לבית נתניהו שכמעט ניגן בכינור בעוד היחסים עם רבת עמון עולים באש.
עתה גם ביביסטים יכולים לשאול את עצמם אם אדם שאין עוד ביטחון כי שיקול הדעת שלו נורמטיבי (זה במקום הביטוי הרווח בפי העם) יכול להנהיג את מדינת היהודים מכאן ולהבא.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  15/03/2021   |   עודכן:  15/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האירוע הישן והאירוע החדש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני אישית לא אתנגד לכך שביבי
סניל  |  15/03/21 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
משה (בוגי) יעלון העיד כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט סיפר לו בתמיהה (ואולי אפילו בכעס) כי שלח קצינים לשיחה עם ביבי כמועמדים לשמש כמזכירו הצבאי    אבל מי ראיין אותם? "ברוך ומבורך בפי כל הנשמה" - שרה
יוסי קנדלקר
במקום להתווכח מי הוא יהודי ומי לא אולי כדאי שנעביר את המתגיירים את מבחן הצ'ולנט    בהנחה שהוא אשכנזי    למתגיירים מזרחיים נקבע את מבחן החמין    חמין או צ'ולנט הכלל הוא ברור
ישראל אברמוב
האם אכן ההתחדשות העירונית המתוכננת בשנים הקרובות, תצלח את אתגר התשתיות המשלימות? האם אנחנו, היזמים, שממילא מהססים בימים אלה האם בכלל כדאי לגשת לפרויקט של התחדשות עירונית, זאת בשל הביורוקרטיה הסבוכה של מתן היתרים?
עקיבא שפיגלמן
למשימת החיסונים המהירה והאפקטיבית ביותר בעולם, בה חוסנו מיליונים בישראל בעוד מדינות אחרות נאבקות עדיין להכיל את הנגיף, מלחמת ששת הימים מתאימה כמו כפפה
איתן קלינסקי
נורית זרחי אינה מחנכת ואינה מבקשת ליפות את העולם    אני בפשטות מבקש לציין שאני אוהב לקרוא את ספריה ונהניתי להקריא לנכדי מספריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il