X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כך נשארנו אנחנו, דור הילדים של אותם ניצולי שואה, וחלקנו שמענו את מקצת שעבר עליהם, אך לרוב אפילו לא זאת נעלמים להם הניצולים, הולכים לעולמם, וכבר אין יותר עדים לזוועות שהאומה המתקדמת והתרבותית ביותר בעולם באותו זמן ביצעה
▪  ▪  ▪
זוכרים את העבר [צילום: צ'ארק סולוקובסקי, AP]

הקולגה שלי התלוננה לפני כמה חודשים עד כמה קשה לה. ידעתי שהיא שוכבת על הספה מול הטלוויזיה, מסרבת להתאמץ כהוא זה, ובאותו הרגע בדיוק הייתה לפניה צלחת עם בייגל, גבינה לבנה ודג מעושן. "ממש קשה", אמרתי והרחמים נטפו מקולי, ושאלתי, "למה קשה במיוחד"? "כי אני לא הולכת", הייתה התשובה שנענתה בפרץ צחוק מלבב מצדי. נורמה לא הולכת אף פעם (למעט מהמעלית למכונית ובחזרה), כך שהתלונה שהוגשה הייתה ריקה מתוכן. הפעם היחידה מהלך כל שנות כהונתו של נתניהו מ-2009 עד היום, מאז היא ואני התחלנו לכתוב ביחד ולשדר ביחד את תוכנית הרדיו שלנו, הייתה בביקורה הראשון (והיחיד עד כה) בארץ. נורמה התעקשה לבקר בעיר העתיקה, והיא הלכה ברגל מהמלון בו שהינו עד לעיר העתיקה.
לא הייתי רוצה שאתה, קוראי הנאמן, תתרגש או תלחץ. המלון בו היינו היה במרחק קו ישר (שהוא כידוע הדרך הקצרה ביותר בין שתי נקודות) משער העיר העתיקה, וכל אותו הקו הישר הוא מתחם מפואר של חנויות, בתי קפה ומסעדות, בדיוק מה שנורמה צריכה! נכון שנורמה חזרה מתנשמת, אך זה היה כתוצאה מהרעיון של הליכה עצמאית, כמו גם מעוצמת החוויה של המקום הקדוש ביותר בעולם ליהדות ולנצרות.
בחרתי לפתוח בסיפור חווית הביקור בארץ והקושי העיקרי של המגיפה של 2020 משתי סיבות. ראשית, רק עצם המחשבה על הארץ, ביקור בה, וביחוד בירושלים הבירה, כבר מרומם את הנפש. זריקת אנרגיה כה נחוצה, ולא בכדי אנחנו מתפללים ואומרים בדבקות "לשנה הבאה בירושלים הבנויה"! שנית, איני מזלזל כלל ועיקר במגיפה שעדין משתוללת לה ברחבי העולם, שהרגה עד היום כשלושה מיליוני אנשים וגרמה להדבקתם של לפחות 130 מיליון. אך לעיתים, קשיים מדומים או אמיתיים אינם כה נוראים כפי שאנו מציירים בעיני רוחנו. אני לא חושב שמישהו יצייר או יכתוב שיר על "אין הפלגות באוניות תענוגות" או "לא אכלנו בחוץ כל הזמן כפי שאנחנו רגילים" או אפילו "סבלנו מאד, בלי בתי מלון, בלי טיסות לחו"ל, רק מזל שכל הקניות הגיעו אלינו הביתה בלי בעיה"!
לעומת זאת, לפני שמונים ושתים שנים, באחד בספטמבר, פרצה מלחמת העולם השנייה. עשרות מיליונים מתו. שישה מיליונים מבני עמנו הושמדו. וזכרונות מאז מעמידים את הכל בפרופורציות הנכונות. "אין פרפרים פה", "יאנוש קורצ׳אק", "הגפרור שנשרף והצית להבות", "אל נא תאמר הנה דרכי האחרונה", וכו׳ הן תמונות החקוקות במוחנו - בשחור לבן, חסרות צבע (כמו החיים שנזלו והתאדו ונעלמו), או במוזיקה, או במילים, והן מהוות צוהר לתקופה כה קשה שעד היום לא הצליחו הניצולים להתנער ממנה. רק המוות מגיע וחוסך מהם המשך ההתענות של שמונת העשורים מאז אותה תקופה איומה.
שלוש שנים ישבה חברתה הטובה ביותר של אמי עם עוד שני קרובים בעלית גג. באמצע הלילה מותר היה להם לרדת לכמה רגעים, וגם אז הסכנה הייתה עצומה, שמא יחשוד אחד השכנים שיהודים מתחבאים שם. לשבת במקום צר ולחוץ בלי יכולת לזוז שעה אחר שעה, יום אחר יום, בלי מיזוג או חימום, עם לחם צר ומים לחץ (ממש כמאמר הפתגם), יכול לגרום לא רק לבעיות בריאותיות כי אם גם נפשיות, צלקות שתשארנה ותלוונה את האדם משך כל ימי חייו. לכן כשנורמה התלוננה וצלחת גדושה לפניה, כמו גם הסלקטור למאות תוכניות של נטפליקס, ממש ריחמתי עליה, וכבר איני יכול וחייב לפרוץ שנית בצחוק עמוק ובריא.
אלא שהשואה אינה דבר של מה בכך, וגם אין היא נושא לבדיחות הדעת. כל כך מעט ניצולים עדין אתנו, ובהם הורי - שניהם היו ילדים קטנים עת פרצה המלחמה. שניהם ניצלו. אמי הגיעה ארצה ממחנה עקורים (DP Camp), כפליטה בלתי חוקית לפלשתין. אבי כבר הגיע ארצה לישראל, בדיוק לפני שבעים ואחת שנים, בשלושים ואחד במרץ, 1950. כל מי שניצל את השואה היה בן גילם או מבוגר יותר, קרי היום בשנות התשעים לחייו, ורוב מי שניצל כבר אינו בחיים.
כך נשארנו אנחנו, דור הילדים של אותם ניצולי שואה, וחלקנו שמענו את מקצת שעבר עליהם, אך לרוב אפילו לא זאת. נעלמים להם הניצולים, הולכים לעולמם, וכבר אין יותר עדים לזוועות שהאומה המתקדמת והתרבותית ביותר בעולם באותו זמן ביצעה. ללא עדים ועדויות, מה נשאר? ועדה "מדעית" ביותר שכינסה מדינה מחבר העמים, הרפובליקה האיסלאמית של אירן, רפובליקת בננות מסוכנת ביותר, ולפי אותו כנס "מדעי" ביותר, השואה לא הייתה ולא קרתה, בלתי אם מזימה ציונית מתועבת לגנוב מדינה ליהודים. אירן גייסה לא רק את המדע כי אם גם ערכה תחרות קריקטורות, ובה הפליאו "אומנים" מרחבי העולם כולו להפריך את טענות היהודים לגבי רצח עם.
היטלר כתב ודיבר שככל שהשקר גדול ועצום יותר, כך יעילותו גדולה יותר. אירן ממשיכה בדרכו. ראשית עם תוכנית הגרעין שלהם, שהיא, לדברי אירן, אך ורק למטרות שלום (כי חסר לה מקור אנרגיה מעבר לכל מצבורי הנפט הרבים). ואולי אין היטלר המגדלור המנחה של אירן כי אם הקוראן עצמו, המטיף שמותר וחשוב לרמות ולהשתמש בכל האמצעים בכדי להשיג את המטרה.
המטרה היא השתלטות על העולם כולו וייסוד החליפה האיסלאמית, וזאת בכדי לזרז את הגעת והתגלות המהדי הנעלם, המשיח של המוסלמים. אצלם היהודים ומדינת ישראל הם רק אבן נגף, הפרעה זמנית בהתקדמותם דרך עירק וסוריה, לבנון ומצרים דרך המדינות לחופי הים התיכון. הם עוד ישתלטו על חלקים ניכרים של העולם, ורק אותה ארץ קטנטונת, בה אנשים אפילו לא עשרה מיליונים עקשנים וקשי עורף, מפריעה להם, גורמת לרעש, מפרסמת את הארכיונים של תוכנית הגרעין שלהם שהובאו במיוחד עבור מטרה זו מטהרן הבירה לירושלים.
אפילו המגיפה הכלל-עולמית שגרמה לנורמה הקולגה שלי להתלונן על קשיי הבידוד ולחלום על הליכות ארוכות (שכאמור בחיים היא לא עשתה), לא האטה את קצב פיתוח תוכנית הגרעין האירנית ולא עמעמה את נחישות האירנים להשיג את מטרתם. נהפוך הוא, הם התמידו בנחישות אופינית, בעוד העולם התברבר.
עד כמה טוב שיש לנו את מדינת ישראל בארץ ישראל, מדינה שלנו, אחת ויחידה בעולם כולו. עד כמה טוב שמדינת ישראל חזקה ומסוגלת להגן על עצמה נגד כל אויב מבית ומבחוץ. ועד כמה טוב שיש עוד שזוכרים את העבר, ושאינם מתבלבלים: מדינת ישראל אינה "מדינה דמוקרטית", וגם אינה "מדינת כל אזרחיה, תושביה ואויביה". מדינת היהודים היא, היא ולא אחרת, בית ולאום, מקלט ומפלט. ובכדי לשרוד בעולם, וביחוד בשכונה המזרח תיכונית באותה "ארץ זבת חלב ודבש", יש רק דרך אחת ויחידה: להיות חזקים, להיות מלוכדים, להתמקד במטרה ולא לשכוח מהיכן הגענו ולאן אנחנו הולכים.

תאריך:  05/04/2021   |   עודכן:  05/04/2021
+ארנס, האמת ניצחה
14:02 05/04/21  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

ביקרתי ביד ושם. ראיתי את השינויים שלמענם לחמת. התרגשתי גם בשבילך, מישה ארנס. הן התיקונים נעשו בזכותך, גם בזכות פרופ' דרייפוס ועמיתיה. בשמך, אני מודה ליד ושם. מה חבל שאתה לא זכית לראות את המיצג המאוזן במו עיניך. אבל מעתה באמת תוכל לנוח בשלום על משכבך, ולקוות לשלום בית בעם ישראל

משה ארנס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הילדים שבאו משם
12:18 05/04/21  |  עירית אמינוף   |   לרשימה המלאה

על ספרי הילדים של עמנואל בן סבו  ▪  בסיפורם הפרטי של חיימקה, מוישל'ה ויוסל'ה, של אברהם ויצחק ושל זאב, מתקרב הקורא, הילד או הנער, אל האירועים הנוראים, ומאלץ אותו לשאול שאלות, לעיתים נוקבות, ולחשוב מחשבות עמוקות

ילדים בגטו קובנה, שלט האוסר על יהודים להיכנס לנהר [צילום: ארכיון בית לוחמי הגטאות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אביתר בן-צדף
על מקורות האגדה המתועבת והמשמיצה, שהיהודים "הלכו כצאן לטבח" בשואה    הרעיון "שלילת הגולה" עוּות עד לכדי ביזוי היהודים בגולה והתנכרות להם במלחמת העולם ואפילו אדישות לגורלם    לפליטי השואה קראו מנהיגים ציוניים, בלי בושה כלל, "אבק אדם", והרעיון טופטף למערכת החינוך ולתנועות הנוער של מחנה השמאל    מה יכלו היהודים, שנזנחו על-ידי הנהגותיהם, לעשות מול תוכנית שטנית ושיטתית להשמדתם?
יוסף אליעז
ההסברה הישראלית והניאו-נאציזם - דומני כי ההסברה הישראלית בחו"ל, הן באו"ם והן בארצות הדמוקרטיות, או הדמוקרטיות לכאורה, לוקה בכלל ובתחום מאוד מסוים בפרט
מחלקה ראשונה
אלו שבעת ניצולי השואה אשר יעלו את המשואה בטקס הממלכתי ביד ושם ביום רביעי 7.4.2021 בשעה 20:00 שישודר בשידור חי
איתמר לוין
מעט מאוד ידוע על הוריו של אדולף היטלר, ו-31 מכתבים מ-1895 חושפים פרטים על המשפחה בשנותיו הראשונות של הפושע הגדול בהיסטוריה - מדווח וושינגטון פוסט
אהרן פאפו
בית המשפט העליון הביע תמיהה גדולה על תצהירי ההגנה שנתן קסטנר לנאצים ולכן נשיא בית המשפט העליון אגרנט סיים את דבריו בכך שרק ההיסטוריה תשפוט את מעשיו. עם כל הכבוד לכישוריה של נכדתו מרב מיכאלי - ההיסטוריה עדיין לא מדברת מגרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il