X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וושינגטון פוסט מנתח: לרפובליקנים יהיה קל יותר לחולל מהפך בבית הנבחרים ב-2022, הדמוקרטים יצטרכו לעבוד קשה יותר בבחירות לנשיאות ב-2024
▪  ▪  ▪
המדינות הקטנות הרוויחו [צילום: מתיו בראון, AP]

טקסס תקבל שני מושבים נוספים בבית הנבחרים החל ב-2022; קולורדו, פלורידה, מונטנה, צפון קרוליינה ואורגון יקבלו תוספת של אחד. שבע מדינות יאבדו מושב: קליפורניה, אילינוי, מישיגן, ניו-יורק, אוהיו, פנסילבניה ומערב וירג'יניה. אלו תוצאות מיפקד האוכלוסין של 2020 שפורסמו השבוע. וושינגטון פוסט מצביע על שלוש הנקודות המרכזיות העולות מהן.
ההפתעות. העיקרית שבהן: השינויים לא היו גדולים יותר. הציפיות היו למעבר של עשרה מושבים, אך כאמור – בפועל עברו רק שבעה. ניו-יורק איבדה אחד ומינסוטה הצילה אחד בזכות פער של 89 (כן, 89) תושבים. טקסס קיבלה שניים במקום השלושה הצפויים; פלורידה קיבלה אחד לעומת ציפיות לאחד; רוד איילנד לא תאבד מושב; אריזונה לא תרוויח מושב.
הזוכים והמפסידים. המדינות הקטנות נמצאות בשני הצדדים. מונטנה תיוצג בבית הנבחרים בידי שני נציגים במקום אחד ויהיו לה ארבעה אלקטורים במקום שלושה. רוד איילנד שמרה במפתיע על שני המחוקקים וארבעת האלקטורים. מערב וירג'יניה מאבד אחד משלושת המחוקקים ואחד מחמשת האלקטורים. בהתחשב בפערי האוכלוסייה הקטנים, אלו הם שינויים משמעותיים.
לאורך זמן, מה שמתרחש במדינות הגדולות הוא מדהים בהרבה. ניו-יורק ירדה מ-45 מחוקקים בשנות ה-40 ל-26 בלבד כיום. נחמת עניים: זו הפעם הראשונה בה היא מאבדת רק מושב אחד ולא שניים. פלורידה רשמה עלייה רצופה מאז שנות ה-50 וכעת יהיו לה 28 מחוקקים לעומת שמונה. ב-2024 היא תעניק לבדה את מספר האלקטורים השלישי בגודלו – אחרי קליפורניה וטקסס – ושוב לא תחלוק מקום זה עם ניו-יורק. גם טקסס ממשיכה להרוויח ברציפות, עם 40 מושבים כעת לעומת 28 בשנת 1980. קליפורניה איבדה מושב אחד – לראשונה בהיסטוריה.
נמשך הגידול בכוחן של המדינות הרפובליקניות. המירוצים האחרונים לנשיאות היו צמודים ובבית הנבחרים יש כמעט שוויון בין שתי המפלגות. העובדה שמדינות "אדומות" (מעוזים רפובליקניים) קיבלו עוד מושבים אינה מבטיחה אוטומטית שהרפובליקנים יזכו בהם, אך זה לפחות נותן להם הזדמנויות משופרות – במיוחד לנוכח שליטתם ברוב המכריע של המדינות בהן ישורטטו גבולות מחוזות הבחירה.
חמישה מושבים חדשים יינתנו למדינות "אדומות" בהם הרפובליקנים שולטים בשרטוט הגבולות. על-פי ההערכה, המיפקד והתיחום מחדש שווים 3.5 מושבים. אם לא יהיה שינוי בשום מושב נוסף, הרי שבבחירות בנובמבר הבא יצטמק הרוב הדמוקרטי מ-222-213 ל-219-216 בלבד ואולי אפילו ל-218-217. התמונה מעורבת יותר בנוגע לאלקטורים בבחירות לנשיאות: ג'ו ביידן ניצח במישיגן ופנסילבניה ב-2020, בעוד דונלד טראמפ ניצח בהן ב-2016. קרוב לוודאי שהדמוקרטים יצטרכו לזכות בהן גם בבחירות הבאות.
הדרך הטובה ביותר לנתח את השינויים היא לאורך ציר הזמן. חבר האלקטורים של 2024 היה נותן לביידן ניצחון ב-2020 ברוב של 303-235 מול הרוב בו ניצח בפועל – 306-232. זה נראה בלתי משמעותי, אבל אם זה היה ההרכב בשנת 2000, נצחונו הדחוק של ג'ורג' בוש הבן עם 271 אלקטורים היה משמעותי יותר עם 290 אלקטורים. זה נותן תחושה של כיוון השינוי, ואומר שהדמוקרטים חייבים לזכות במניין הקולות כדי לנצח בבחירות לנשיאות – למרות שהפגיעה במדינות ה"כחולות" במיפקד הנוכחי הייתה קטנה מן הצפוי.

תאריך:  30/04/21   |   עודכן:  30/04/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משמעויות מיפקד האוכלוסין בארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי לראות
ליניקר  |  30/04/21 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: ביידן קרץ לדו-מפלגתיות, הציע דרך חדשה למאבק מול סין, אתגר את הרפובליקנים ותיחם את גבולות הוויכוח על המיסוי
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את מדיניות החוץ של הממשל, לנוכח פעולותיו ב-100 הימים הראשונים, הצהרותיו של הנשיא והאתגרים המיידיים באסיה
איתמר לוין
מבטיח שהתוכנית להשקעת 2.3 טריליון דולר בתשתיות תיצור מיליוני משרות בשכר טוב למעמד הביניים    הציג רשמית את תוכניתו להשקעת 1.8 טריליון דולר בחינוך - כולל בחינוך חינם במשך 16 שנים    "תוכניות הגרעין של אירן וקוריאה הצפונית הן סיכון חמור; פועלים עם בעלי בריתנו"    "ארה"ב תהיה ארסנל החיסונים של העולם"    "בואו נחסל את הסרטן"
איתמר לוין
צפוי להתמקד בנושאי פנים - הקורונה, ההשקעות בתשתיות, משבר המסתננים בגבול מקסיקו ותוכנית להשקעות ענק בחינוך ובריאות    200 איש בלבד יהיו נוכחים באולם בית הנבחרים, לעומת 1,600 בשנים רגילות; הכרטיסים חולקו למחוקקים בהגרלה ועל בסיס "כל הקודם זוכה"
איתמר לוין
במרכז התוכנית: חינוך חינם מגיל שלוש עד גיל 17, שנתיים חינם בקולג'ים הקהילתיים, הכרה במעונות יום לצורכי מס    המימון המוצע - מהכבדת נטל המס על העשירים והעמקת הגבייה    הרפובליקנים יתנגדו בתוקף וביידן יתקשה להעביר אותה בקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il