X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לא רק בישראל מתקשים למצוא עובדים

מדוע יש משרות פנויות בארה"ב

אקונומיסט מונה שלוש סיבות: הסיוע ודמי האבטלה הנדיבים, החשש מפני מגע קרוב והידבקות, והזמן שלוקח להסתגל לשינויים מבניים בשוק העבודה
▪  ▪  ▪
רובוטים במקום מלצרים [צילום: נאם יו, AP]

הקורונה יצרה כל מיני תופעות כלכליות משונות, והאחרונה שבהן: התלונות הגוברות בארה"ב על מחסור בידיים עובדות, למרות ששיעור האבטלה עודנו גבוה ומספר העובדים נמוך ב-8 מיליון בהשוואה לערב המגיפה. חברת התעופה דלתא ביטלה 100 טיסות בשל מחסור בעובדים; בית קפה בפלורידה הציב רובוטים במקום מלצרים; סניף של מקדונלד'ס מציע 50 דולר למי שיתראיין לעבודה.
הנתונים ברורים, מציין אקונומיסט. בסוף 2020 פעלו 22% מהחברות היצרניות בארה"ב מתחת ליכולתן המלאה בשל מחסור בכוח אדם, לעומת 16% בסוף 2019. מספר המשרות הפנויות נמצא בשיא של לפחות שני עשורים, למרות שהחברות מציעות שכר גבוה יותר – ואם המשרות לא יאוישו, הדבר עלול לגרום להתפרצות אינפלציונית שתאיים על ההתאוששות הכלכלית. יש לכך שלושה הסברים אפשריים: מענקי קורונה נדיבים מדי, חששות על עובדים ומעבר של עובדים בין ענפים.
נתחיל מהסיוע. הסבב האחרון של הצ'קים נתן 1,400 דולר כמעט לכל אדם. כל אמריקני מכיר מישהו שקיבל סיוע והתפטר כדי לשבת בנחת על הספה. התוספת הפדרלית לדמי האבטלה – 300 דולר לשבוע – מבטיחה ש-40% מהמובטלים משתכרים כעת יותר מאשר בעת עבודתם. מחקרים הוכיחו מזמן, שמענקים נדיבים מפחיתים את חיפוש העבודה.
עם זאת, דומה שקשר זה נחלש בזמן הקורונה. העובדה שהעלאת דמי האבטלה היא זמנית, עשויה להמריץ את החיפוש אחרי משרות לטווח ארוך. בשלב הראשון של המגיפה התוספת הייתה 600 דולר לשבוע, אך פקיעתה לא השפיעה בצורה ממשית על שוק העבודה. עובדה זו מצביעה לעבר הסיבה השנייה: פחד. 4 מיליון אמריקנים אינם מחפשים עבודה בשל הקורונה – והענפים בהם קיים המחסור הגדול ביותר בעובדים הם בריאות, אירוח ונופש, הכרוכים במגע אישי ועובדיהם חשופים יותר להדבקה. לעומת זאת, בענפים בהם ניתן לשמור על ריחוק חברתי, הבעיה קטנה יותר; מספר המשרות הפנויות בבנייה נמוך כיום מאשר לפני המגיפה.
הגורם השלישי, כאמור, הוא חלוקה מחדש של המשרות במשק האמריקני. הגידול בדרישה לעובדים משקף את המשרות הנוצרות בכמה ענפים, כגון מוכרים בחנויות עשה זאת בעצמך, בעוד ענפים אחרים נמצאים בשקיעה. ניתוח שביצע אקונומיסט ב-400 איזורים מצביע גם על שוני גאוגרפי: הפער בין המשרות הפנויות באיזורים המבוססים לבין אלו שבאיזורי מצוקה כפול מאשר לפני המגיפה. ייתכן שלעובדים יידרש זמן להסתכל לשינוי הזה. ברמן לשעבר במנהטן לא ימצא במהירות משרה כנהג משלוחים במחוז ווסצ'סטר.
בעוד החיסונים מפחיתים את האשפוז והתחלואה בשל הקורונה ומגבילים את התפרצות המחלה, אמורים להיעלם גם חששותיהם של האמריקנים מפני קבלת משרות הכרוכות במגע קרוב עם אחרים. אבל אם רוצים לאייש את כל המשרות הפנויות ולמנוע התפרצות אינפלציונית, חלק מן המובטלים יצטרכו לקבל משרות בתחומים ובאיזורים חדשים.

תאריך:  30/04/21   |   עודכן:  30/04/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
איציק וולף
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס שיגרה מכתב למנכ"ל משרד החינוך על הצורך הדחוף בדיגום נרחב בבתי ספר שבהם התגלו מקרי קורונה    "מצפים לשיתוף הפעולה של משרד החינוך, מנהלי בתי הספר והרשויות המקומיות, ולעבודה מהירה ומשותפת מול ההורים כדי להפחית את הסיכון המשמעותי האפשרי"
איציק וולף
המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות זיהה 41 מקרים של וריאנט הודי בישראל    מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל    בין הנדבקים - חמישה ילדים מבתי ספר שונים
איציק וולף
טוענים כי הלחצים הפוליטיים שהופעלו ביחס לחגיגות ל"ג בעומר הביאו למצב שבו לא ניתן יהיה לאכוף את הנחיות התו הירוק ומי שיעלה לקבר רשב"י עלול להיות חשוף לחולי קורונה שמסתובבים במקום ללא פיקוח
איתמר לוין
להמשיך לשמור על היגיינה, לא למהר ללחוץ ידיים ולהתחבק, להורות את טון הדיבור, להיות סבלניים לעמיתים עצבניים, לא להתרברב במעשיהם בסגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il