X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: יוסי צבקר]
מברודווי לרמת גן - תרגיע
מחשב במוח בית צבי -תוסס, מלהיב, נפלא המחזמר עוסק בתלמידים בתיכון, בחרמות ובהתעללויות, בחרדות ובמערכות יחסים, המרדף אחרי הרצון להשתלב בחברה והשפעת הטכנולוגיה על חיינו

תרגיע הוא מחזמר תוסס, מלהיב, שזכה לתשבחות בברודווי ובלונדון העולה עתה, לראשונה בישראל, בבית צבי ברמת גן. זהו מחזמר רב משתתפים, המיועד לצעירים ולצעירים ברוחם ובכך בעצם לכולם והייתי מדגיש שזהו מחזמר חובה לימים טרופים אלה.
המחזמר בשמו המקורי BE MORE CHILL נכתב על-ידי ג'ו טרץ והלחנים והפזמונים חוברו בידי ג'ו איקווניס. הוא תורגם ועובד לעברית על-ידי שני סטודנטים למשחק בבית צבי, אסף לוי ועמית מינסטר, שגם משתתפים בהצגה. המחזמר בעברית צומצם במעט וגם שני תפקידים הוסבו מדמות האבא במקור לדמות האימא בתרגום. גם המשקאות שאחראים לנסים על הבמה שונו לגרסה עברית. המחזמר עוסק בתלמידים בתיכון, בחרמות ובהתעללויות, בחרדות ובמערכות יחסים, המרדף אחרי הרצון להשתלב בחברה והשפעת הטכנולוגיה על חיינו.
העלילה עוסקת בג'רמי, תלמיד תיכון, לא כל כך מקובל, שמצליח לקבל מעין מחשב על זעיר הגורם לו להשיג את כל משאלותיו. בזכות המחשב הזה הוא מבקש להתקרב למלכת הכיתה ולהפוך למקובל בחברת התלמידים. העלילה היא חשובה, אבל במחזמר כמו במחזמר, העיקר הן השירים והריקודים, המופע הנוצץ והתלבושות. כל אלה, ישנם בשפע.
ההפקה עלתה בין היתר באופ-ברודווי ואחר כך בברודווי, עד שהקורונה שמה קץ להצגות. כך אירע גם בלונדון. הקורונה שמה קץ להפקה, לבינתיים. ההפקה בבית צבי היא נהדרת. תלבושות מהממות, כוריאוגרפיה נפלאה, עבודת בימוי מעולה ומשחק משובח. הבמאי אבישי בן גל להטט עם להקת שחקנים, זמרים ורקדנים והתוצאה - תאווה לעיניים ולאוזניים. הברקות בימוי תרמו למופע התוסס.
טל בלכרוביץ אחראי לעיבוד ולניהול המוזיקלי וגם מנגן בפסנתר. תות מולאור אחראית לכוראוגרפיה המדהימה ואין ספק כי היא מוכיחה שהיא כוראוגרפית משכמה ומעלה בישראל. במבי פרידמן עיצב תפאורה נהדרת, ניידת ומקורית. סייעה לו עדי ביבר. אלה קולסניק עיצבה תלבושות מופלאות. אורי מורג אחראי לתאורה שיש לה תפקיד מרכזי בהפקה. אלון ברקוביץ עיצב את הסאונד הראוי.
עדן גולדמן מגלם את ג'רמי והוא ניחן בקול משובח ובכישרון משחק מעולים. אסף לוי גילם את חברו מייקל באורח טוב מאוד, בקלילות וביכולת יפה מאוד. הגר פז הייתה נפלאה בדמות כריסטין, נערת החלומות. יש לה יכולות משחק מצוינות ויכולות ווקאליות טובות מאוד. חן תמיר גילם את הסקוויפ - הצל של מחשב העל והפגין יכולת משחק וקול נהדרים, מופע ראווה של שחקן על.
אלונה טננבאום הייתה נפלאה בדמות קלואי, ביכולת משחק, ריקוד ושירה. לידור מנקדי הפגין משחק משובח כג'ייק. שובל עמיאל הייתה נהדרת כברוק. עמית מינסטר גילמה נפלא מגוון תפקידים כאימא נטולת המכנסיים, המוכרת בחנות והמורה למשחק. אור וכולדר המעולה התבלטה במיוחד כג'נה, חברתה של כריסטין ואין ספק שיש לה פוטנציאל מרשים. מיכאל ע'גמי גנב לרגע קט את ההצגה בתמונה מרשימה כריץ' והפגין נאמבר ווקאלי בלתי נשכח.
זהו מחזמר סוחף, מפעים ועולץ. שעתיים קלות של יציאה מהמתרחש במחוזותינו ואין ספק: הנאה במיטבה.

[צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  03/05/2021   |   עודכן:  03/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פדה גולדשטיין
"יש המסתכלים על העולם כפי שהוא ושואלים למה, ויש המסתכלים על העולם כפי שיכול להיות ושואלים למה לא"    ברוח "תיקון שבועות" - תיקון "פוסט קורונה", שתפסה את כולנו - איך לומר (ולהבדיל) - "לא מוכנים למעמד"    הבשורה הטובה - גם אם פישלנו, עוד לא מאוחר מכדי לתקן
רות רזניק
במוחי חלפה השאלה איך הן מסתדרות עם כל הקריאות לעזרה, עם אנשי מד"א וזק"א ומשטרה ואיחוד והצלה?    שאלתי את עצמי איך הן מצליחות לעשות את צרכיהן כאשר הן מוקפות בגברים זרים? כידוע, הגברים מתפנים בקלות, אך אישה עם תינוק בזרועותיה לעיני הציבור הרחב כאשר אין שיח בסביבה?
יוני בן-מנחם
ישראל הצילה את הרש"פ מתבוסה בבחירות וקנתה יציבות שלטונית של הרש"פ בשטחי הגדה לחודשים הקרובים, אך בשטח התסיסה גוברת והיא עלולה להתפרץ נגד שלטונו של מחמוד עבאס. גורמים בפתח אומרים כי יו"ר הרש"פ ינסה לאחד מחדש את תנועת פתח, יחסי הכוחות בזירה הפוליטית הפלשתינית לא השתנו ולא ניתן לקבוע תאריך חדש לבחירות מחשש לניצחון של חמאס
רון בריימן
בימים האחרונים נשמע שוב ושוב צמד המלים "לקחת אחריות", שאיש אינו מבין אותו ואף אינו טורח לתת לו משמעות. האם "לקיחת אחריות" היא הנחת המפתחות? התפטרות? חרקירי? והאם ביצוע אחת מפעולות אלה ימנע את האסון הבא?!
יוסף אליעז
דעתי אינה נוחה מה"הילולות", בהן מצטופף עם רב בכלל, ובתקופת מגיפה, כקורונה, בפרט    ההילולות הללו, חלקן על "קברי צדיקים" שאין היודע גופת מי טמונה בהם, מגבשות את החרדים ונושאות פירות פוליטיים עצומים לעסקניהם ולצדיקים-מכח-עצמם אשר עשו את הדת והאמונה לקרדום לחפור בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il