X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הדלפות התקיימו מאז נשם האדם הראשון את נשימותיו עלי אדמה, בכל הרמות, בכל המשרדים, מהצבא דרך המשטרה הפרקליטות ועד לפוליטיקה
▪  ▪  ▪
הדלפות מסכנות חיים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

המציאות הישראלית העכשווית בה מחלת ההדלפות עלתה לליגת העל בשנים האחרונות, מתכתבת היטב עם ההשפעה על השיח ברשתות החברתיות. זוהי רעה חולה שהינה תולדה מובהקת של תרבות מתעצמת ומועצמת, תרבות ההדלפות.
הדלפות התקיימו מאז נשם האדם הראשון את נשימותיו עלי אדמה, בכל הרמות, בכל המשרדים, מהצבא דרך המשטרה הפרקליטות ועד לפוליטיקה. הדלפות הן מתת אתנן המקובל בין מוסר ההדלפה למקבלה, זה מפרכס את זה. הדלפות הן גם כלי מעצב דעה, יוצר מציאות, בורא מצב. כל זמן שההדלפות, אשר היו בתחום מסירת אינפורמציה לכתב חצר, כתב הבית, כתב מטעם, אשר היום נקראים שופרות ומהנדסי תודעה, ניתן היה להכילן.
הדלפות אינן בהכרח מעשה מכוער המונע מרווחים משניים, מפגיעה במי שנגדו מודלף, מהאדרת שם המדליף, מאינטרסים סמויים וגלויים, מפגיעה בתהליכים וזריעת דיסאינפורמציה. להדלפות יש חשיבות אם הן מובילות לחשיפה, לגילוי, להנכחה, לאיום, ראה אירוע הברחת הארכיון האירני לישראל.
אינני מבקש לטעון במאמרי זה אודות הדלפות סדרתיות מגופים חשובים ומשמעותיים במדינת ישראל דוגמת הפרקליטות והפוליטיקאים, אני מבקש להתמקד בהדלפות מסכנות חיים באופן המידי שלהם. ראשי המערכת הצבאית האמונה על ביטחון אזרחי ישראל נהגו בנושאים ביצועיים להיות בתענית דיבור, לנצור את הפה לפני הביצוע.
לאחר הביצוע, היו מי שקראו דרור ללשונם, כתבי חצר אשר השתרכו אחרי מפקדים בעלי שאיפות פוליטיות ומפקדים תאבי האדרת שמם והנצחתם בהיסטוריה כמושיעי ישראל, קיבלו חומרים רבים ומגוונים חלקם אמת מוצקה, חלקם דיסאינפורמציה, אך מעולם לא קיבלו אינפורמציה מסכנת מבצעים או חיי חיילים.
חיי אדם
כאשר הפרשן הנודע, אהוד יערי, חשף כי צבא ההגנה לישראל הוא הצבא המדוברר ביותר מבין צבאות העולם חשתי במבוכה, כמעט לכל קצין בכיר יש את עיתונאי החצר שלו, הזוכה להדלפות קבועות וכשופר צבאי תוקע את ההדלפות בתרועה רמה תוך האדרת 'הקצין שלו'.
פרשיות הדלפות קשות ומביכות מלוות אותנו בעשור וחצי האחרונים. ראה פרשת גבי אשכנזי-הרפז-אהוד ברק, ראה את דברי רה"מ על הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי: "שערוריית השערוריות", על תמלילי שיחה ששמע ובה הדלפת מידע לעיתונאי על פעולה חשאית של גוף ביטחוני וכן חשיפת השימוש בנשק ייעודי וחסוי.
רעה חולה זו פשתה גם בעת הדלפת המצגת הסודית לכיבוש עזה באמצע מבצע 'צוק איתן', על-ידי מי מהנוכחים ובהם ראש הממשלה ושרי הקבינט הביטחוני. לאורך כל מבצע 'צוק איתן' התפרסמו הדלפות חסרות האחריות מהקבינט הביטחוני.
וכעת האירוע החמור והמסוכן אשר היה יכול חלילה לעלות בחיי אדם, בחיי חיילי צה"ל ומפקדיו. האירוע הינו הפגיעה בספינה האירנית סביז, בסיס המודיעין האירני הצף אשר לוחמי צה"ל פגעו בו במבצע נועז. לפי הפרסומים המדליף, בכיר ביותר בזרועות הביטחון, לא ידע שהתקבלה החלטה לדחות את המבצע ביום. המדליף מיהר להדליף לעיתונאי, יום לפני המבצע, על ההצלחה הצבאית הכבירה. כשגילה כי ההדלפה הייתה מוקדמת ביקש מהעיתונאי לגנוז את ההדלפה עד יום המחרת.
שוו בנפשכם מה היה חלילה עלול להתרחש. אסון גדול יכול היה להתרחש ולפגוע במיטב הלוחמים לו הייתה נחשפת הפעולה והאירנים היו ממתינים במארב מתוכנן. בהינתן שנפרצו חומות וגבולות ההדלפות עד כדי פגיעה אפשרית בקודש הקודשים תוך סיכון חיי חיילים ומפקדים נדרשת חקירה מהירה ויסודית אשר תסמן למדליפים הסדרתיים כי לא תתאפשר עוד מציאות בה ההדלפות יסכנו את חיילי צה"ל ומפקדיו.
היה מצופה כי המדליף ייעצר, ייחקר ייענש. אלא שדרישה זו הינה בגדר חלום באספמיה, כל המדליפים הבכירים בצה"ל ובזרועות הביטחון לא שילמו כל מחיר על הדלפותיהם. היועצים המשפטיים ידעו תמיד להרחיק את המדליף מההדלפה ולסיים את האירוע ללא מחיר כבד שייגבה ממנו, עד להדלפה הבאה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  05/05/2021   |   עודכן:  05/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
ירון לונדון על הנספים באסון במירון: "אינני עצוב כי אנחנו לא בני אותו עם, מבחינתי זה כמו אסון שקרה בסין"
צבי גיל
מדוע צריך היה ראש ממשלתנו העכשווי, שניחן באינטליגנציה גבוהה, בכישורים ובכישרונות, ביכולות אינטלקטואליות וכלכליות ואדם אמיד לכול הדעות, לעמוד במשפט בשל סדרת האשמות, פליליות, אם לא בשל תאוות הבצע שעמדה מאחורי הדחף הבלתי נלאה שלו לשלוט
דן מרגלית
הגעתי באיחור להמשך עדותו של אילן ישועה במשפטו הפלילי של ביבי ונדהמתי לקרוא כי ראש הממשלה התערב לצמצם בדיווח העיתונאי את זעקת הוריו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת עדיין בידי חמאס בעזה
אלי אלון
בדרומה של גבעתיים השתרע עד לפני כשלושה עשורים שטח פתוח נרחב שכונה "שטח תשע"    המקום שימש "מגרש המשחקים" של ילדי גבעתיים והאזור    ילדותם של רבים מהם עברה בשטח טבע קסום זה    בשנות ה-90 נהרסה נמחקה ריאת טבע קסומה זו לטובת הקמת קניון גבעתיים ושכונת מגדלי בן צבי
יוסי אוחיון
אצל חכמי היהדות נאמר כי "עמי הארץ ככל שמזדקנים דעתם מטרפת עליהם"    ירון לונדון מוכיח ומבסס אמירה זו בכל סדרת האמירות הגזעניות, השוביניסטיות וההומופוביות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il