X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שיכחת פעוטות - קמפיין שגוי: הנחת היסוד אסור שזה יקרה מה לומדים מפרעות תרפ"א? שיעור באסטרטגיה ללפיד
▪  ▪  ▪
ילד נשכח ברכב [צילום: מאיר ועקנין/פלאש 90]

אין מצב
"אל תגיד 'לי זה לא יקרה. זה יכול לקרות לכולנו, לכל אחד מאיתנו, וזה יכול לקרות גם לך". כן, אתה לא לבד.
בכרזה בנוסח זה פותח הקמפיין המפורסם של הרשות לבטיחות בדרכים (רלב"ד) למניעת שיכחת פעוטות ברכב, המהדהד בקול תרועה רמה בכלי התקשורת.
ואני שואלת באמת?! איך הורים יכולים לשכוח את פרי ביטנם ברכב, בסבירות גבוהה יותר מאשר את מכשיר הפלאפון שלהם? עובדה שהעצה 'המקצועית' להורים היא להניח את הפלאפון ליד הפעוט כתזכורת, ואפשר להסתפק גם בתיק או באביזר 'חיוני' אחר.
אתם שומעים טוב? האם מדובר בתופעה טבעית לשכוח תינוקות וזאטוטים ברכב שההורים זקוקים לתזכורת טכנית למנוע זאת? מה עם הרגש האימהי והאבהי החם הפועם כלפי ילדיהם? היכן קשר העין הבלתי פוסק על הקטנים? נדמה לי שאם כל חטאת בקמפיין הנזכר הוא במתן לגיטימציה לתופעה.
זה יכול לקרות לכולנו? מה פתאום? אסור שזה יקרה! ואם זה לא ברור לכולם, אז צריך להחדיר את המסר החשוב הזה לתודעה. אין מצב שהורים נורמטיביים יכולים לשכוח את ילדיהם ברכב ולגרום למותם. כי בנפשם הדבר.
חושף הפרצופים
עם כל הכאב והצער על חללי מלחמת 'שומר החומות' ופצועיה, בצד נזקי הרכוש הכבדים, מעבר לניצחון שלנו ולהישגים הצבאיים חסרי התקדים נגד חמאס - אי-אפשר להתעלם מהערך המוסף של המלחמה בחשיפת פרצופים האמיתיים של הערבים, ומנגד של הבנטים, והעסקנים למיניהם.
אם מישהו עוד השלה את עצמו שערביי ישראל נאמנים למדינה, באו פרעות תרפ"א, בעקבות המלחמה בחמאס וההזדהות עם האויב הטרוריסטי המאיים להשמיד את ישראל, וטפחו באכזריות על פניו. ואל תגידו שמדובר במיעוט. מפני שרבבות פורעים חסרי רסן התפרשו ברחבי הארץ לפרוע ביהודים ולהרוג בהם ללא רחם, וללא ספק יצרו אפקט של רוב.
יתר על כן הם זכו לגיבוי של רוב הציבור הערבי, שלא יצא למחות נגד הפוגרום המשתולל מתוך הזדהות לאומנית פלשתינית. כן, זה פרצופם האמיתי של השכנים 'המתנחמדים' שלנו בחיי היומיום. המלחמה הכריזה מתוך חורבן בית הכנסיות, הבתים והעסקים: ראו הוזהרתם! הנחש האנטישמי סביבכם עלול להרים ראש!
לא פחות המלחמה, להבדיל, חשפה את פרצופיהם של הבנטים והסערים למיניהם, וגם הלפידים, שכל מה שעניין אותם גם בעת מלחמה זה לכבוש את ראשות הממשלה מתוך שנאה בלתי כבושה ל'אויב' המתחרה הנצחי ביבי ותאוות כבוד חסרת כל רסן. זאת אף במחיר של חבירה למפלגות פלשתיניות תומכות טרור שבעת מלחמה זו תמכו בטרוריסטים ובפורעים. טוב, חז"ל כבר אמרו: "הקנאה, התאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם". ואיך לא השנאה הפתולוגית לבנימין נתניהו.
כן, לא שכחנו עד היכן שנאת הביביזם הניעה את הקונספירטור ג'וניור לפיד, שללא בושה הכריז בפני הסנאטורים והתקשורת האמריקנית והישראלית שביבי יזם את המלחמה כדי לטרפד את ממשלת 'השינוי' ולהיבחר. אתם שומעים טוב?
כדאי יאיר לפיד, שתלמד שיעור בזהירות אסטרטגית, ביטחונית ומדינית כן, לא אחר מביבי. תשאל את פרופסור דן שפטן, ראש המכון למחקרי ביטחון בטכניון, שממש לא חשוד בנגיעות אישיות ובאינטרסים פוליטיים כבדים כמוך.
פסוקו
בנט מציג: משהו חד"ש מתחיל
שומר החומות מציג: ומלאה הארץ חמאס
פרעות תרפא: חשבון נפץ
קבלו את ארץ נעדרת
התובעת מירב בן ארי זוכרים? - קבלו את בנה החייל האמיץ המשתמט תומר שווקי.

תאריך:  26/05/2021   |   עודכן:  26/05/2021
+קטאר תעביר חצי מיליארד דולר לעזה
22:26 26/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ הקטארי הודיע כי מדינתו תמשיך לתמוך בפלשתינים "כדי להגיע לפתרון צודק ומתמשך עד להקמת מדינה עצמאית עבורם"  ▪  מצרים צפויה להזמין את ישראל וחמאס למשא-ומתן עקיף בקהיר לרגיעה ארוכת טווח

תהלוכת ניצחון של חמאס בעזה, השבוע [צילום: ג'ון מונצ'ילו, AP]
+תושב מזרח ירושלים נעצר לאחר שריסס דגל פלשתין על קיר
21:00 26/05/21  |  איציק וולף

משטרת ישראל עצרה לפני זמן קצר בדרום העיר ירושלים חשוד שריסס על גבי קיר דגלי פלשתין. החשוד הוא תושב מזרח ירושלים, בשנות ה- 20 לחייו. הוא נעצר והועבר להמשך החקירה.

+מניין כל הטילים בעזה
20:50 26/05/21  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה

איך מגיעים עשרות אלפי טילים לרצועה "במצור" כפי שהפלשתינים מגדירים את הרצועה? לכאורה רק כמה ארגוני מחבלים קטנים עומדים מול ישראל, אולם בפועל מדובר בתמיכה מסיבית של כמה מדינות העומדות מאחוריהן

[צילום: עלי אחמד/פלאש 90]
+סינוואר מתגרה: זו הייתה חזרה גנרלית
19:09 26/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנהיג חמאס ברצועת עזה נאם בפומבי ברצועת עזה וטען שנתניהו וגנץ הם האחראים להסלמה  ▪  לגלג על טענות ישראל בדבר פגיעה במערך המנהרות של ארגונו וטען כי נותרו 400 קילומטרים של מנהרות פעילות  ▪  "על האויב ועל העולם לדעת שזו רק הייתה חזרה גנרלית - תמרון קטן, שמראה מה יכול להיות אם ישראל תנסה שוב לפגוע באל-אקצה"

סינוואר. נאום תקיף נגד ישראל [צילום: חליל חמרה, AP]
+"שומר החומות", סיכום ביניים
11:24 26/05/21  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

שלא כמו בעבר, כל התנגחות בישראל, לרבות בלוני תבערה, פצמ"רים, וכ"ו תיענה בתגובה מאסיבית. גם האופציה של כיבוש עזה, כפי שכתב האלוף (מיל.) גיורא איילנד, חרף כל המגרעות איננה יורדת מהפרק

פיקוד העורף [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
גורמים ישראלים: אם הרשות תשתף פעולה עם האג, יהיה לנו קשה לבוא לקראתה    ארה"ב החלה בהנעת פתיחת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ויוצרת זיקה בין הקפאת התנחלויות ופינוי פולשים פלשתינים להסתה לטרור
אהוד פלג
האם אלה הגיבורים שלך? את הכספים שנתרמו לעזה במטרה לפתח אותה וליצור מקומות עבודה ופרנסה עבורך, לקח ה"חמאס" וניצל אותן להכנותיו כדי לתקוף את ישראל
מרדכי ליפמן
כל עזתי רואה ומבין מי באמת ניצח במלחמה    מי הפסיד בה    טוב מראה עיניים מהלך נפש    החמאס והם עצמם הנם המפסידים הגדולים
אורי מילשטיין
בדיון על השאלה מדוע במבצע "חומת מגן" המוצלח מאוד למיגור האינתיפאדה השנייה ב-2002 לא נכנס צה"ל לרצועת עזה ומיגר שם את טרור ארגון חמאס, סיפר תת-אלוף (מיל') גל הירש שגם לשכנע את הדרג המדיני להכניס כוחות קרקעיים גדולים ליהודה ושומרון היה קשה מאוד
איתן קלינסקי
מסתבר, שבמהלך המלחמה ובהתייחסות להערכה ולתוצאות המלחמה, ישראל התבטאה בשפה אחרת והפלשתינים התבטאו בשפה אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il