X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עודף ביקוש מוביל להתאמת המחיר ובכך גורם לחלק מהנוסעים לוותר על הנסיעה ומעודד נהגים להיכנס לרכב ולהתחיל לעבוד מדובר במנגנון יעיל
▪  ▪  ▪
ביקוש והיצע [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

כפי שיודע כל משתמש במוניות בישראל, לפעמים דווקא כשמאוד צריך מונית ובעיקר בשעות העומס, לוקח הרבה מאוד זמן לקבל שירות. לא צריך להיות כלכלן דגול בשביל להבין, שמקור הבעיה הוא מחיר הנסיעה שאינו מושפע מהביקוש וההיצע ולכן לא נדירים המקרים שבהם הביקוש גדול מההיצע. הבעיה הזו לא קיימת בשירותי נסיעות של אובר וליפט, שאסורות בישראל.
עודף ביקוש מוביל להתאמת המחיר ובכך גורם לחלק מהנוסעים לוותר על הנסיעה ומעודד נהגים להיכנס לרכב ולהתחיל לעבוד. מדובר במנגנון יעיל: הנוסע יודע, שבכל מקרה הוא יקבל שירות, אבל ייתכן שהמחיר יהיה גבוה יותר. מצב זה עדיף מאשר מחיר קשיח וסיכוי להיתקע ללא שירות, למשל באזור מסוכן או לפספס נסיעה חשובה, כמו למשל לשדה התעופה או לפגישה קריטית.
אבל הגישה של רבים, שנוטים לחשיבה סוציאליסטית היא שתפקיד המחיר אינו להתאים את ההיצע והביקוש אלא להיות צודק, בדיוק אם ראוי לשלם על שירות. זה לא רק במחירי נסיעות במונית שהממשלה קובעת כך שיהיה רווח "סביר" לנהג, תוך התעלמות מההיצע והביקוש, זה גם ההתנגדות הפופולרית לתמחור ריאלי של חניות או של נסיעה בכביש עמוס.
בכל מקרה, במדינת מסצ'וסטס שבארה"ב, ובפרט בעיר בוסטון, כבר אי-אפשר להשיג שירות של אובר או ליפט במקרים רבים. למרבה האירוניה, חוק מ-2016 אוסר על העלאת תעריפים בזמן חירום, ומאז הקורונה הוכרז על מצב חירום במדינה.
אחד מהנימוקים שהגיעו ממשרד התחבורה (תחת השר ישראל כ"ץ) לאיסור על אובר בישראל, היה שמנגנון התאמת המחירים פוגע במשתמשים. כמובן שמדובר בעוד תירוץ שנועד להצדיק את הכניעה ללובי של בעלי רישיון המונית בישראל. נחמד (מעציב למען האמת) לראות שגם ארה"ב הקפיטליסטית נופלת עם השטויות האלה. זה כמובן לא חדש שהקפיטליזם של ארה"ב מלא חורים מצערים. למשל פיקוח שכר דירה קיים שם במקומות רבים (ומזיק מאוד) כבר לפחות 75 שנים.
עוד פרטים על חוקי החירום של מדינת מסצ'וסטס בכתבה בקישור מטה:
Why You Can’t Get an Uber or Lyft in Boston Right Now

פורסם בבלוג האישי של עומר מואב
תאריך:  08/06/2021   |   עודכן:  10/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה כבר אי-אפשר להשיג נסיעה באובר בבוסטון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ראוי לקבל החלטה מאוזנת    מעבר בשער שכם בצפון החומה? לא    אבל ניתן להטות את המסלול ולאפשר לנושאי הדגלים להיכנס דרך שער ציון
אורי שרגיל
באותו שק"ם על שפת הים הסואן פגשה סג"ם צעיר ומושך, מוישה    הוא היה תל אביבי מצוחצח שחזר ואמר לה, הדבר הכי טוב בחיפה זה המכונית שלי בדרך לתל אביב, ואת בפנים?
עומר מואב
מדוע ברור שרצוי שהממשלה תשלוט ב-100% מהתחבורה הציבורית, ותאסור על יוזמה פרטית בתחום    מדוע לא לאפשר לנוסע המסובסד להשתמש בסובסידיה בשימוש ברכב פרטי כנוסע נוסף?
אמיר רוזנבלום
ובמילים אחרות, אם בראשית שנות ה-90 התגוררו כארבעה מיליון תושבים בישראל, ולכמיליון מתוכם לא הייתה דירה בבעלות, אזי ב-2021, ולמרות העלייה התלולה ברמת החיים ולמרות העלייה הנחשונית במספר המשקיעים שבבעלותם הרבה דירות, לכ-3.2 מיליון ישראלים אין כלל דירה בבעלות, יותר מפי שלושה לעומת ראשית שנות ה-90
ארי בוסל
ומה יקרה מחר? הלא ישראל תמשיך להתקיים, והממשלה שבדרך תהיה טובה לה, ואנחנו נמשיך לעבוד עם הנוצרים ולכבדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il