X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מרומם את הלב [צילום: שמחה ברבירו]
עוד סיפור של אהבה
סיפור אהבתו העזה של עוזי חיטמן ז"ל שבא לידי ביטוי בשיריו הכה נפלאים, הופק במופע מרטיט וכובש לב בתיאטרון הספריה הפקה מפתיעה בבימוי הכה ייחודי של אבישי בן גל, בביצוע של שחקנים-זמרים מהמעולים שידענו, ובאהבה העצומה שזורמת משירי חיטמן ומפכה בליבות כולם

לפני שנים, טרם השיפוצים והשינויים בבית התפוצות, כשהייתי עולה במדרגות מקומת המסד לעבר הקומה השנייה, בה הוצבו דגמי בתי הכנסת הגדולים בעולם, מיד לאחר המדרגות היה קיר גדול עליו ניצבה דמותו של עוזי חיטמן ונשמע שירו המרטיט כל לב - אדון עולם. הדמעות זלגו למשמע השיר שעוזי כתב לו את המילים ואת המנגינה כאחת. מאז לא ראיתי אותו, כי בגלגול החדש של המוזאון טרם ביקרתי.
אותה תחושה של התמזגות עם כל מילה בשירים שכתב עוזי חיטמן, חזרה לי למשמע שירת הזמירים בתיאטרון הספריה. הקהל בהצגה בקושי התאפק שלא להצטרף לשיר ביחד עם המופיעים על הבמה, כי הרי זה לא ערב של "שירה בציבור", אך לא חדל להתרגש מכל שיר ושיר. האהבה הענקית של חיטמן לארץ מופיעה גם בשמות שיריו, שהפכו לנכס צאן ברזל של השירה העברית בישראל.
על בימה המעוצבת בידי במבי פרידמן, בתחכום משולב בתמציתיות, המעניקה לתנועת המופיעים אפשריות גיוון ויצירתיות, מופיעים שישה פרפורמרים שהופעתם יצוקה כמיקשה אחת, כאנסמבל מהוקצע ביותר. כל אחד זוכה להשמיע סולו בשירים או חלקים בשירים המשותפים, שיחד יוצרים הרמוניה נפלאה. כאשר מיכאל בן דוד שר את "אדון עולם", או את "אבינו מלכנו", הלב מצטמרר למשמע קולו הכה ייחודי, העולה לאוקטבות הגבוהות ביותר, והנשמה של הצופים מתמזגת עם השירים.
כך גם בקטע החתונה בשיר "הרי את מקודשת לי"; שירים המחברים כל צופה בקהל לרקע עליו צמח, לזהות היהודית שהיא סיבת היותנו כאן, "בארץ הזאת" כמילות השיר. כמיהת המשורר לשלום שמבושש לבוא חרף כל קורבנותינו והקרבותינו, בשירו "נולדתי לשלום", או זיקתו העמוקה למה שאנחנו, בשירו "אלוהים שלי", כמו האופטימיות שלו ב"תודה על כל מה שנתת" וב"כאן נולדתי", מתוספים לשירי הילדים המופלאים שלו שהוא כה היטיב לקלוע עמם הן ללב הילדים והן ללב הגדולים כולם. הופה היי.
בערב הנפלא הזה התגלה גם זמר ופרפורמר בעל יכולות רבות, גיא מאור, שלוכד בקולו ומרשים בהופעתו את הצופים, כמו גם מאיה פופלינגר המחוננת, שניהם זמרי-על ברמה יוצאת מן הכלל, שעל שניהם לבטח תשמעו עוד רבות. לעושר הקולות וגיוונם נוספות בהופעתם אילי עלמני ושרון בן דרור, וכן הבוגר הוותיק יותר מהחבורה של בוגרי 2020 - לירן קנטרוביץ׳ התוסס ומלא החים, בוגר בית צבי 2009.
נוכח המצב המדכדך השורר בימים טרופים אלה, הרי ערב המחווה לשירי עוזי חיטמן לוקח את הצופים לאווירה שונה ומקנה להם מצב רוח מרגש ומקסים. ההצלחה של הופעותיהם בסיבוב הארצי הצפוי, תעניק לרבים נוספים את מה שזכאי לקבל כל אחד. ברכות לשחקנים, ליוצרים ולתיאטרון הספריה!!!

תנועה בסיפור האהבה [צילום: שמחה ברבירו]
גיא מאור ומיכאל בן דוד [צילום: שמחה ברבירו]
תאריך:  13/06/2021   |   עודכן:  25/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
לשר האוצר לשעבר מר משה כחלון משרה חדשה בחברת כרטיסי אשראי    כשר אבל...    לא ירעב ללחם
אביתר בן-צדף
בחינת מבצע "שומר החומות" ממרחק של כמה שבועות מחזקת את החמיצות הישראלית לנוכח הישגיו    בערים המעורבות, בנגב, בירושלים, ביהודה, בשומרון ובגליל מתנהלת כבר עשרות שנים מלחמת חתרנות נגד הריבונות הישראלית - מבלי שהמשטרה והשב"כ, שממונה על לוחמה נגד חתרנות, עושים דבר למנוע זאת
ערן גרף
האוטובוסים בשבת - אולי יסעו, אבל לאט    חוק מרכולים ביום שבת יוחל בזכות מלה אחת: "מרכול" זה שם לימות החול ו"סופר" בשבת, לכל
יאיר דקל
אורדע היה הקולנוע הראשון ברמת גן גדול ומפואר ובו 800 מקומות ישיבה    בנו אותו בכיכר "העמק", שהייתה מרכז העיר דאז
אליהו קאופמן
ח"כ משה גפני יצא בנאום חרבות וקללות נגד נפתלי בנט וכנגד "ממשלת השינוי"    מנגד, הוא ומפלגתו - "דגל התורה", רחוקים מלהיות עוטי "טליתות שכולן תכלת" בכול האמור והנוגע למלחמה על קודשי ישראל    היה טוב אילו פיותיהם של ראשי "דגל התורה" היו נסגרים ברגעים אלה של חשבון נפש - עד לאן הדרדר מצב היהדות במדינה    "דגל התורה" היא זו ששותפה בערעורה של היהדות במדינה בכול הנוע לכשרות המזון, ל"גיורים" ואף בעניין תפיחת הלהט"בים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il